Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Må vel være "Configured independently from each other (dualview)" som er det riktige alternativet. Du kan vel bare prøve.

8544292[/snapback]

 

Det er nok ikke riktig...Det er span alternativ man skal ha hvis man skal bruke begge skjermene som en stor skjerm..

 

Men problemet er at span alternativet er vekke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt i bruk mitt 8800GTS fra MSI. Det er OC-versjonen, kjører på 575/1700 som standard. Har ikke prøvd å overklokke det mer, det blir varmt nok som det er. Må først ordne noe bedre kjøling i kassa.

 

Kjører 158.22-driverene, men siden jeg ikke har prøvd noen tidligere så har jeg ikke noen referansepunkt. Men de spillene jeg har forsøkt ser ut til å fungere helt fint. (STALKER, C&C3, SupCom og GW:Nightfall). Oblivion kjører tilsynelatende fint, selv om jeg merket noen rare framedrops i gresslandet ved Anvil (falt ned til 15 FPS ved et visst punkt). Ellers er det milevis foran den gamle røkla mi.

Lenke til kommentar
Har tatt i bruk mitt 8800GTS fra MSI.  Det er OC-versjonen, kjører på 575/1700 som standard.  Har ikke prøvd å overklokke det mer, det blir varmt nok som det er.  Må først ordne noe bedre kjøling i kassa.

 

Kjører 158.22-driverene, men siden jeg ikke har prøvd noen tidligere så har jeg ikke noen referansepunkt.  Men de spillene jeg har forsøkt ser ut til å fungere helt fint. (STALKER, C&C3, SupCom og GW:Nightfall).  Oblivion kjører tilsynelatende fint, selv om jeg merket noen rare framedrops i gresslandet ved Anvil (falt ned til 15 FPS ved et visst punkt). Ellers er det milevis foran den gamle røkla mi.

8552187[/snapback]

 

Ang Oblivion:

 

Ja det gule gresset rundt anvil er fps killer... ligger rundt 20 fps og oppover selv.. ellers så funker det meget bra med som regel 40 fps+ ute på ultra high med bloom og 8x aa aktivert...

 

Ø

Lenke til kommentar
Har tatt i bruk mitt 8800GTS fra MSI.  Det er OC-versjonen, kjører på 575/1700 som standard.  Har ikke prøvd å overklokke det mer, det blir varmt nok som det er.  Må først ordne noe bedre kjøling i kassa.

 

Kjører 158.22-driverene, men siden jeg ikke har prøvd noen tidligere så har jeg ikke noen referansepunkt.  Men de spillene jeg har forsøkt ser ut til å fungere helt fint. (STALKER, C&C3, SupCom og GW:Nightfall).  Oblivion kjører tilsynelatende fint, selv om jeg merket noen rare framedrops i gresslandet ved Anvil (falt ned til 15 FPS ved et visst punkt). Ellers er det milevis foran den gamle røkla mi.

8552187[/snapback]

 

Ang Oblivion:

 

Ja det gule gresset rundt anvil er fps killer... ligger rundt 20 fps og oppover selv.. ellers så funker det meget bra med som regel 40 fps+ ute på ultra high med bloom og 8x aa aktivert...

 

Ø

8553926[/snapback]

Hvorfor ikke heller kjøre HDR og 4X AA for eksempel?

Ser jo veldig mye bedre ut med HDR (istedenfor bloom). :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har tatt i bruk mitt 8800GTS fra MSI.  Det er OC-versjonen, kjører på 575/1700 som standard.  Har ikke prøvd å overklokke det mer, det blir varmt nok som det er.  Må først ordne noe bedre kjøling i kassa.

 

Kjører 158.22-driverene, men siden jeg ikke har prøvd noen tidligere så har jeg ikke noen referansepunkt.  Men de spillene jeg har forsøkt ser ut til å fungere helt fint. (STALKER, C&C3, SupCom og GW:Nightfall).  Oblivion kjører tilsynelatende fint, selv om jeg merket noen rare framedrops i gresslandet ved Anvil (falt ned til 15 FPS ved et visst punkt). Ellers er det milevis foran den gamle røkla mi.

8552187[/snapback]

 

Ang Oblivion:

 

Ja det gule gresset rundt anvil er fps killer... ligger rundt 20 fps og oppover selv.. ellers så funker det meget bra med som regel 40 fps+ ute på ultra high med bloom og 8x aa aktivert...

 

 

8553926[/snapback]

Hvorfor ikke heller kjøre HDR og 4X AA for eksempel?

Ser jo veldig mye bedre ut med HDR (istedenfor bloom). :dontgetit:

8555048[/snapback]

 

gi meg en guide på korleis eg får til å køyre aa og hdr samtidig i oblivion så skal eg prøve hdr og 4x aa!!

 

Har prøvd å å gått inn på nvidiapanel men hver gng eg går inn på applikasjonen Elder scrolls: Oblivion, så får eg at programmet har utført en ulovlig handling...

 

Råd om korleis eg får til hdr og aa samtidig tar eg mot med stor takk!!

Lenke til kommentar

gi meg en guide på korleis eg får til å køyre aa og hdr samtidig i oblivion så skal eg prøve hdr og 4x aa!!

 

Har prøvd å å gått inn på nvidiapanel men hver gng eg går inn på applikasjonen Elder scrolls: Oblivion, så får eg at programmet har utført en ulovlig handling...

 

Råd om korleis eg får til hdr og aa samtidig tar eg mot med stor takk!!

8555342[/snapback]

Kanskje en litt tungvindt løsning, men hva med:

1. sette opp AA på "gobale instillinger". (litt tungvindt kanskje, men dog verdt det)

2. Sette opp en egen ny profil for Oblivion. (manuelt)

3. Prøve med en annen driver.'

 

For å sette opp en ny profil, er det vel bare å velge "legg til", og så velge .exe filen til oblivion. :hmm:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

gi meg en guide på korleis eg får til å køyre aa og hdr samtidig i oblivion så skal eg prøve hdr og 4x aa!!

 

Har prøvd å å gått inn på nvidiapanel men hver gng eg går inn på applikasjonen Elder scrolls: Oblivion, så får eg at programmet har utført en ulovlig handling...

 

Råd om korleis eg får til hdr og aa samtidig tar eg mot med stor takk!!

8555342[/snapback]

Kanskje en litt tungvindt løsning, men hva med:

1. sette opp AA på "gobale instillinger". (litt tungvindt kanskje, men dog verdt det)

2. Sette opp en egen ny profil for Oblivion. (manuelt)

3. Prøve med en annen driver.'

 

For å sette opp en ny profil, er det vel bare å velge "legg til", og så velge .exe filen til oblivion. :hmm:

8555397[/snapback]

 

 

Been there done that... funka ikkje... får samme beskjed... oppgradert både oblivion exe og drivere etter dette.... jæ.... irriterande men... ja ja... får spele med bloom og 8x aa til bethesda ordner en patch til spelet...

Lenke til kommentar
Råd om korleis eg får til hdr og aa samtidig tar eg mot med stor takk!!

Guider til finnes over absolutt hele nette...

8555362[/snapback]

 

Er fullstendig klar over det... har berre til gode å finne ein som virkelig fungerer med mitt hardware og driveroppsett...

Lenke til kommentar

Tips til dere som har Nforce 680i HK:

 

aHvis dere ikke allerede har gjort det, så sett på Nvidia GPU Ex funksjonen i BIOS!

 

Når jeg hadde den av fikk jeg i underkant av 4000 i 3DMark06 på 1600x1200 med 4xMSAA og 16xAF. Med den på fikk jeg 9986 poeng! Altså mer enn en fordobling i ytelsen.

 

Mes standard settings gikk jeg fra ca. 14000 til 16000.

Lenke til kommentar
Tips til dere som har Nforce 680i HK:

 

aHvis dere ikke allerede har gjort det, så sett på Nvidia GPU Ex funksjonen i BIOS!

 

Når jeg hadde den av fikk jeg i underkant av 4000 i 3DMark06 på 1600x1200 med 4xMSAA og 16xAF. Med den på fikk jeg 9986 poeng! Altså mer enn en fordobling i ytelsen.

 

Mes standard settings gikk jeg fra ca. 14000 til 16000.

8555581[/snapback]

 

Hva er denne funksjonen egentlig? finnes det på Nforce650 kort også, eks. Asus P5N-E SLI??

Lenke til kommentar
Tips til dere som har Nforce 680i HK:

 

aHvis dere ikke allerede har gjort det, så sett på Nvidia GPU Ex funksjonen i BIOS!

 

Når jeg hadde den av fikk jeg i underkant av 4000 i 3DMark06 på 1600x1200 med 4xMSAA og 16xAF. Med den på fikk jeg 9986 poeng! Altså mer enn en fordobling i ytelsen.

 

Mes standard settings gikk jeg fra ca. 14000 til 16000.

8555581[/snapback]

 

Hva er denne funksjonen egentlig? finnes det på Nforce650 kort også, eks. Asus P5N-E SLI??

8555720[/snapback]

 

Jeg spurte [GDI]Raptor om dette, og han sa at det er en optimaliseringsfunksjon. Han sa også at det egentlig ikke skal være så stor ytelsesøkning, så lurer på hvorfor det var så stor forskjell her :hmm:

Lenke til kommentar
AF 16x, AA 16xQ, Supersampling og HDR fungerer i Oblivion hos meg...

8555576[/snapback]

 

Kommer an på spillet. Her funker det fett i HL2: Episode One, men ikke i det hele tatt i Stalker. Har ikke prøvd Oblivion. Liker ikke den slags spill :p

 

EDIT: Men er lite vits i å kjører 16xAA. Det sluker ytelsen til de grader, og man ser liten forskjell på 4x og 16x. Man ser nesten ingen forskjell på 8x og 16x AA, så jeg kjører alle spill i 8x AA eller 8X MSAA i de spillene jeg kan velge det.

 

Og ja, jeg kan fint spille de aller fleste spill i 16xAA + 16x AF ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
AF 16x, AA 16xQ, Supersampling og HDR fungerer i Oblivion hos meg...

8555576[/snapback]

 

Kommer an på spillet. Her funker det fett i HL2: Episode One, men ikke i det hele tatt i Stalker. Har ikke prøvd Oblivion. Liker ikke den slags spill :p

 

EDIT: Men er lite vits i å kjører 16xAA. Det sluker ytelsen til de grader, og man ser liten forskjell på 4x og 16x. Man ser nesten ingen forskjell på 8x og 16x AA, så jeg kjører alle spill i 8x AA eller 8X MSAA i de spillene jeg kan velge det.

 

Og ja, jeg kan fint spille de aller fleste spill i 16xAA + 16x AF ;)

8557204[/snapback]

HL2 episode 1 bruker ikke FP16 HDR, som da grovt sagt kan kalles som "ekte" HDR. Eller ivhertfall en mer avansert form for HDR rendering.

De fleste skjermkort kan håndtere slik HDR som de bruker i HL2, selv om du har Pixelshader 2.0 på skjermkortet ditt. (du kan fint kjøre med AA aktivert på de aller fleste skjermkort også)

 

Går du over til FP16 HDR rendering, så trenger skjermkortet Pixelshader 3.0, og du vil på de fleste skjermkrot ikke kunne Aktivere AA og HDR samtidig.

Desverre så velger noen spill å nekte bruken av AA og HDR samtidig, selv om du har kort som G80, som støtter det.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Desverre så velger noen spill å nekte bruken av AA og HDR samtidig, selv om du har kort som G80, som støtter det.

 

Som hvilket spill da f.eks?

 

Så vidt jeg har fått med meg så er det G80 som er det ekte kortet man kan bruke HDR og AA samtidig....uten at det kveler ytelsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...