Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Posten oppgradert med ultra også lagt inn klar til å ta imot nye 3dmark score..

8521873[/snapback]

 

Tviler sterkt på at det blir mange resultater med de kortene. Man får jo fabrikkoverklokkede 8800GTX kort som hasr høyere core klokk enn det der (Er ikke sikker på shader- og minnefrekvens) og de koster jo ofte mindre. Tror også at det blir få ekstremoverklokkere som gidder bruke dette her, for de kortene de har, har sannsynligvis bedre kjerner enn de på ultra kortene.

 

Irriterende at de ekstremoverklokkerne alltid ender opp med de aller beste kortene :D (vi vil også bli sponset :tease: )

Lenke til kommentar
8800 Ultra er et helt meningsløst produkt. Alt for liten klokkeøkning på GPU i forhold til 8800GTX. Blir bare dumt. Og når prisen på toppen av det hele blir helt sinnsyk, så sier det seg selv at få kommer til å kjøpe det

8523516[/snapback]

 

Må vel si meg delvis enig i dette, dog så ser jeg at shg averterer dette kortet til 6108,-, og da blir jo prisen ikke så mange 100lappene over XFX 630M.

Har sistnevnte selv, og fikk dette for 4500,- pent brukt, og ytelsen er nok tilnærmet den samme. Den høyere shader hastigheten til Ultra gjør mye av ytelsesforbedringene, men i forhold til mitt som går på 1400mhz er det ikke rare greiene i forskjell.

De go'chippene XFX har fått er nok brukbare, for mitt klokkes lett til 660/2100 24/7..

Lenke til kommentar
Har vanskelig for å tro at nVidia lagde dette kortet med forventet salg på 5 mill kort.

 

Ytelsestronen?  :hmm:

8524716[/snapback]

Jepp, dette er nok et produkt som produserer i svært fåtall, og ettersom Nvidia har "monopol" på ytelsetronen, så kan de sette prisene skyhøyt. (selger til de som ikke synes penger er noen hindring :p)

 

Så selger de ut de få de har, og i tillegg holder de ytelsetronen.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
8800 Ultra er et helt meningsløst produkt. Alt for liten klokkeøkning på GPU i forhold til 8800GTX. Blir bare dumt. Og når prisen på toppen av det hele blir helt sinnsyk, så sier det seg selv at få kommer til å kjøpe det

8523516[/snapback]

Det er mer enn en klokkeøkning. 8800Ultra er en ny revisjon av G80 brikken (A03 mot A02 på GTX). Tweeking og optimalisering av brikken (endre layout, timings osv.) gir mulighet for mer overklokking.

 

Shader-frekvensen er også økt på Ultra-kortene. (1500MHz vs. 1320 på GTX)

 

Stock 8800Ultra bruker derfor mindre strøm enn Stock 8800GTX

 

Stock Ultra yter vel ca. 10% i snitt over stock GTX.

 

At prisen er meningsløs er jeg helt enig i. Topp-produktene generelt sett er priset håpløst høyt (ref. Intel Extreme Edition og AMD FX (når AMD var på topp)

 

8800GTX får man fra rundt 4000 kroner nå, gir mye mer for pengene enn Ultra-kortene gjør. (Billigeste Ultra-modeller ligger vel på runst 6100)

Lenke til kommentar
Pixmania kjøper man ikke ifra, men det er ikke noe dårlig med sparkle nei ....

8527937[/snapback]

Man får ikke handlet stort fra master-it heller ...

8528409[/snapback]

Det kommer fra master-it, men det kan ta litt tid.

8528461[/snapback]

Kan ikke skjønne det. Alle som jeg kjenner som har bestillt der ifra, har fått varene veldig raskt.

Selv fikk jeg mitt 8800GTX levert på under 24 timer (vanlig servicepakke med oppkrav), og knuste dermed rekorden, som før var satt av SHG på leveringshastighet.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Pixmania kjøper man ikke ifra, men det er ikke noe dårlig med sparkle nei ....

8527937[/snapback]

Man får ikke handlet stort fra master-it heller ...

8528409[/snapback]

Det kommer fra master-it, men det kan ta litt tid.

8528461[/snapback]

Kan ikke skjønne det. Alle som jeg kjenner som har bestillt der ifra, har fått varene veldig raskt.

Selv fikk jeg mitt 8800GTX levert på under 24 timer (vanlig servicepakke med oppkrav), og knuste dermed rekorden, som før var satt av SHG på leveringshastighet.

 

:roll:

8530267[/snapback]

Snakker bare om min erfaring, men kan jo hende at dette har forandret seg.

Lenke til kommentar
Pixmania kjøper man ikke ifra, men det er ikke noe dårlig med sparkle nei ....

8527937[/snapback]

Man får ikke handlet stort fra master-it heller ...

8528409[/snapback]

Det kommer fra master-it, men det kan ta litt tid.

8528461[/snapback]

Kan ikke skjønne det. Alle som jeg kjenner som har bestillt der ifra, har fått varene veldig raskt.

Selv fikk jeg mitt 8800GTX levert på under 24 timer (vanlig servicepakke med oppkrav), og knuste dermed rekorden, som før var satt av SHG på leveringshastighet.

 

:roll:

8530267[/snapback]

Snakker bare om min erfaring, men kan jo hende at dette har forandret seg.

8530388[/snapback]

Mulig. Selv snakker jeg da også bare om erfaring. :p

Lenke til kommentar
Pixmania kjøper man ikke ifra, men det er ikke noe dårlig med sparkle nei ....

8527937[/snapback]

Man får ikke handlet stort fra master-it heller ...

8528409[/snapback]

Det kommer fra master-it, men det kan ta litt tid.

8528461[/snapback]

Tid er penger. Har hatt en ordere inne der i en uke, som fremdeles er ikke ekspedert. Men det er det en egen tråd på under webshop erfaringer. Men jeg kjøpte meg heller et ASUS 8800GTX til ca 4.500. Tør ikke tenke på å kjøre en RMA mot Master-IT, og tiden det vil ta. Er verd 300 kr mer å kjøpe fra en leverandør jeg vet jeg kan stole på.

 

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...