Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Liker også RivaTuner utrolig godt, men desverre fungerer den ikke i Vista enda. Får bare vente på en ny versjon. Så nå går det i ATITool eller ExpertTool.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker også RivaTuner utrolig godt, men desverre fungerer den ikke i Vista enda. Får bare vente på en ny versjon. Så nå går det i ATITool eller ExpertTool.

8459458[/snapback]

 

Jeg bruker PowerStrip jeg :) Det er ikke noe spesiellt bra, men bruker det til en del andre ting og, så tok like gjerne og klokket gjennom det. Problemet med det er at det krever en del CPU hvis du har dårlig PC, og en del annet småplukk ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ser i ExperTool at min 8800GTS stock ligger på 64C idle!

 

Er det normal temperatur for 8800GTS? Synes dette var litt mye jeg. Vifta står på fullt.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
det er helt normalt, de fleste med orginal kjøleren har litt voer 60 grader idle.

8488910[/snapback]

 

 

Min lå på 40 grader idle med orginalkjøler, med en swiftech blokk ligger

den på 32-34 idle. Load var 50 med luft og 38-40 load, begge med 650/2000

OC. Men ifra 575/1800 til 650/2000 var det så å si ingen temp forandringer, 5 grader load og likt idle.

 

Romtempen var/er på runder 25 grader, og 30 inni kabinettet.

Lenke til kommentar
Fortsatt et under for meg hvordan du fikk til de temperaturene... Kjørte du vifta på 100%?

8490291[/snapback]

 

 

Nei, jeg kjørte auto på vifta. Når jeg hadde mitt gamle TT SopranoII hadde jeg godt under 35 på kortet idle og litt over 40 load, tror jeg posta screenshot en eller annen plass tidligere.

 

Uansett om jeg kjører auto eller 100% har da lite å si for load temperaturen. Under bruk spiller jo vifta godt opp mot 100% prosent uansett, ihvertfall etter mine observasjoner. Kan godt nevnes at dette var på vintern da, å romtempen lå på rundt 20 grader. Men ja, etter å ha sett hva tempen ligger hos andre så er det litt rart men jeg klage ikke.

Lenke til kommentar
Kan man justerer vifte hastigheten på 8800 GTX?

kjører 8800 GTX default på fullt eller?

8491527[/snapback]

 

Kjører aldri på 100% for meg i hvert fall. Ligger alltid under 70% med vifta på auto og full load, nærmere 60%.

8491931[/snapback]

Min kjører stabilt på 60%, samme om det er load eller idle. Det blir varmt da, så jeg pleier alltid å ha den høyere.

Lenke til kommentar
Min kjører stabilt på 60%, samme om det er load eller idle. Det blir varmt da, så jeg pleier alltid å ha den høyere.

 

Hvordan søren kan du selv justere farten da?

Med speedfan går det ikke..Ikke hos meg ihvertfall..

8493059[/snapback]

Vis du bruker vista, og har 100.65 driveren (det fungerer bare med den) så kan de se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...%BDentry8384412

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...