Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC ble forferdelig ustabil med 158.19

 

Låste seg litt for ofte, men klarte Orthos i et par timer.

3DMark 06 gikk ikke bra. :)

 

Installerte "gammel" driver 97.94 og alle problemer forsvant.

Sjekke om jeg finner nyere som er stabil.

8426684[/snapback]

 

Ah, låste seg gjorde min og, selv om jeg funderte på om andre komponenter kanskje bare blir hardere belastet siden gfx driveren gir noen frames xtra, og da spesielt min passiv kjølte nordbrygge + volt regulatorer.

Lenke til kommentar
PC ble forferdelig ustabil med 158.19

 

Låste seg litt for ofte, men klarte Orthos i et par timer.

3DMark 06 gikk ikke bra. :)

 

Installerte "gammel" driver 97.94 og alle problemer forsvant.

Sjekke om jeg finner nyere som er stabil.

8426684[/snapback]

det var helt motsatt for meg. med de "gamle" driverne fikk jeg masse driverbluescreens og jeg kunne ikke kjøre noen spill i 1600x1200. (feks wow og css)

 

nå har jeg ingen problemer lengre og frameraten har gått opp hos meg som hos mange andre :)

Lenke til kommentar
Maskinvare:

E4300@3,4GHz

Gainward 8800 GTS@660/1100

(Dette er ihvertfall omtrent maks stabil overklokk uten voltmod)

Stock kjøling.

 

Foreløpige resultater:

 

3DMark06 : 10916

8410606[/snapback]

OMG :ohmy:

 

Det må være den høyeste klokken jeg noensinne har sett på et 8800GTS...

(sjelden du ser så høye overklokker på GTX)

Lenke til kommentar

Tror det varierer litt mellom 650 og 660 på kjernen og 1000 og 1200 på minnet.

Selv har jeg kjørt 3DMark06 med 650/1000, uten å ha prøvd noe høyere.

Men jeg mener å huske at jeg ha klart å stille minnet til 1100 og et par MHz før det frøys, og kjernen tror jeg faktisk ikke frøys maskinen før på 680MHz.

 

Problemet er vel at det blir så forferdelig varmt, noe som ikke var problem i vinter, men som garantert blir et problem i sommer.

Lenke til kommentar
Maskinvare:

E4300@3,4GHz

Gainward 8800 GTS@660/1100

(Dette er ihvertfall omtrent maks stabil overklokk uten voltmod)

Stock kjøling.

 

Foreløpige resultater:

 

3DMark06 : 10916

8410606[/snapback]

OMG :ohmy:

 

Det må være den høyeste klokken jeg noensinne har sett på et 8800GTS...

(sjelden du ser så høye overklokker på GTX)

8428367[/snapback]

tja, skeptisk. jeg kjører også 660/1100 nå, og har kjørt det 24/7 i 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Maskinvare:

E4300@3,4GHz

Gainward 8800 GTS@660/1100

(Dette er ihvertfall omtrent maks stabil overklokk uten voltmod)

Stock kjøling.

 

Foreløpige resultater:

 

3DMark06 : 10916

8410606[/snapback]

OMG :ohmy:

 

Det må være den høyeste klokken jeg noensinne har sett på et 8800GTS...

(sjelden du ser så høye overklokker på GTX)

8428367[/snapback]

tja, skeptisk. jeg kjører også 660/1100 nå, og har kjørt det 24/7 i 2-3 mnd.

8429395[/snapback]

 

Min rekord, som kjører noen runder 3Dmark stabilt er 635/1026.

Og jeg har GTX.... :hmm:

(wtf)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Det er ingen som sier at 8800GTS skal klokke bedre enn 8800GTS. Mine to GTS klokker til 650 Helt stabilt, men har kjørt dem i flere uker på 660/1020.

 

Det som var litt imponerende her, var minnet som klarte 1100 Mhz stabilt ;) Det var ganske imponerende.

 

 

EDIT: Til de som ikke har forstått det enda: IKKE ALLE KORT KLOKKER LIKE BRA!

 

Beklager, men ser folk som er sure pga. deres kort ikke klarer 650+ på kjernen etc :D litt frustererende :tease:

 

 

EDIT2: Ser det er flere og flere som klarer 1100+ på minnet. Har Nvidia byttet minnebrikker på kortene sine eller? Før var det bare 950-1000 som var normalt. 1100 var ekstremtilfeller som oftest :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Det er ingen som sier at 8800GTS skal klokke bedre enn 8800GTS. Mine to GTS klokker til 650 Helt stabilt, men har kjørt dem i flere uker på 660/1020.

 

Det som var litt imponerende her, var minnet som klarte 1100 Mhz stabilt ;) Det var ganske imponerende.

 

 

EDIT: Til de som ikke har forstått det enda: IKKE ALLE KORT KLOKKER LIKE BRA!

 

Beklager, men ser folk som er sure pga. deres kort ikke klarer 650+ på kjernen etc :D litt frustererende  :tease:

 

 

EDIT2: Ser det er flere og flere som klarer 1100+ på minnet. Har Nvidia byttet minnebrikker på kortene sine eller? Før var det bare 950-1000 som var normalt. 1100 var ekstremtilfeller som oftest :p

8429530[/snapback]

 

Jeg kjøpte 8800GTX tidlig i år, og har kjørt flere tester på 1115. Men det er i grenseland, ikke noe 24/7 klokk.

 

Om du mener at 8800GTS ikke klokker dårligere enn 8800GTX burde du skrive det, mindre misforståelser da.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 8800GTX tidlig i år, og har kjørt flere tester på 1115. Men det er i grenseland, ikke noe 24/7 klokk.

 

Om du mener at 8800GTS ikke klokker dårligere enn 8800GTX burde du skrive det, mindre misforståelser da.

8429583[/snapback]

 

Kjøpte mitt 8800gtx i fjor, og klarer mer enn 1100mhz til benching :) . Rundt 1050mhz er høyeste stabile dog. Kjernen derimot kommer jeg ikke langt med, men regner med at det blir bedre hvis jeg noen gang får tak i en vannblokk...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 8800GTX tidlig i år, og har kjørt flere tester på 1115. Men det er i grenseland, ikke noe 24/7 klokk.

 

Om du mener at 8800GTS ikke klokker dårligere enn 8800GTX burde du skrive det, mindre misforståelser da.

8429583[/snapback]

 

Kjøpte mitt 8800gtx i fjor, og klarer mer enn 1100mhz til benching :) . Rundt 1050mhz er høyeste stabile dog. Kjernen derimot kommer jeg ikke langt med, men regner med at det blir bedre hvis jeg noen gang får tak i en vannblokk...

8430044[/snapback]

 

Vel får teste da. Har aldri testet maks minneklokk alene. Bare klokket de sammen. Får ta det i kveld elns :p

Lenke til kommentar

GTX vil sjelden klare meer enn GTS fordi GTX har flere "ting" (husker ikke hva de heter nå) som skal kunne kjøre den hastigheten.

GTS kjerner er egentlig bare GTX kjerner der enkelte ting ikke virker eller ikke klarer å kjøre med den klokkefrekvensen som er satt for GTX kortene. nVIDIA skrur av et par av disse tingene, og på den måten kan de kjøre kjernene på en fortsatt ganske høy frekens.

Lenke til kommentar
GTX vil sjelden klare meer enn GTS fordi GTX har flere "ting" (husker ikke hva de heter nå) som skal kunne kjøre den hastigheten.

GTS kjerner er egentlig bare GTX kjerner der enkelte ting ikke virker eller ikke klarer å kjøre med den klokkefrekvensen som er satt for GTX kortene. nVIDIA skrur av et par av disse tingene, og på den måten kan de kjøre kjernene på en fortsatt ganske høy frekens.

8431418[/snapback]

 

GTX har flere unified Shadere. Ellers er de like, utenom hastighet da.

 

Grunnen til at GTX yter bedre per klokkeslag enn GTS er mer skjermkortminne (Har veldig lite å si på dagens spill) GTX har høyere bit på minnet (384 mot 320 på GTS) og flere Unified Shadere.

 

Hvis vi ser på kjernen, så burde de klokke omtrent veldig likt i de fleste tilfeller. De ekstra shaderne skal ikke ha mye å si for hvor overklokkingsvennlige kortene er. Hvis en her har lyst, så kan jeg og "han" teste forskjellen på GTS mot GTX med CPU, minnet og skjermkortene på samme hastighet i et par benchmarks :) For å se hvor stor fordel GTX har over GTS med samme hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...