Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Hos meg så er ikke FPSen største problemet, men en annen type lagg.

PSen kunne nok sikkert også vært bedre, men er ikke hovedproblemet.

Det er som om jeg hadde hatt for høy ping....

Hvert femte sekund så "stopper" bildet opp i et halvt/kvart sekund elns, og bildet "hopper" liksom litt tilbake. Altså som om det var 10 skritt frem, og et tilbake.

FPSen dropper ikke, og det glir relativt greit, men allikevell så hopper bildet et hakk tilbake. SVÆRT irriterende. :dontgetit:

 

Er også en test av CPU ytelse i oblivion her: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2747&p=3

 

Der var det visst ommimot 50% mer ytelse ved å øke fra 1,8GHz til 2,6GHz... :ohmy:

8181635[/snapback]

'Much to our surprise, the Dungeon benchmark ended up being a lot more GPU bound than the Town test '

 

Okey. Min FPS ramler kraftig når jeg går inn i Imperial City. Har lest at folk som har oppgradert til Core2 Duo har fått mye høyere FPS i byer og spes. i Imperial City. Så jeg blir nok CPU limitert selv om jeg kjører på 2700MHz. Kanskje på tide å vurdere en oppgradering til Core2 Duo. Selv om jeg har lite lyst. Oppsettet mitt fungerer meget bra ellers.

 

Edit: Litt off topic, men Raptor Harddisker er oppskrytt til de grader. Jeg kjørte tidligere Raptor 74GB som Boot disk og spill disk. Oblivion hakket pga. av lasting fra disk. Jeg har nå installert Windows og spill på en Samsung Spinpoint 500GB. Oblivion laster mye fortere og disken er helt stillegående. Har også lest tester og Samsung disken kommer stortsett bedre ut enn Raptor 74GB. Hovedsaken er at jeg virkelig merket forskjellen. Dog skal det nevnes at Raptoren er SataI mens Samsung disken er SataII. Raptoren koster vel 1450,- eller noe på komplett.no og er bare 74GB, mens en 500GB Samsung Spinpoint bare koster 1150,- Kroner. Så Raptor er overhodet ikke verdt pengene. Dessuten bråker den grusomt mye.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er vel også samsungen også kjent for å ha en generelt dårlig hastighet i tillegg.

 

Men som du sier, så dropper FPSen massivt i imperial city ja. Kommer helt ned i 15FPS ved markedet.Kanskje det har noe med cahcen på CPUen? har jo strengt tatt bare 2x512KB (mot 2x2MB/2x4MB på Core 2 duo)

8181729[/snapback]

Jeg har sett noen klage på hastigheten til Samsung og andre skryte av den. Det er iallefall et faktum at den er en god del kjappere enn min Raptor74 GB. Husk at større disker ofte er kjappere enn mindre disker i samme serie. Dvs. at Samsung 500GB sannsynligvis er mye kjappere enn f.eks Samsung 200GB. Her er forresten en test av min disk http://techreport.com/reviews/2006q3/samsu...-t/index.x?pg=1

 

Har du tenkt å gå over til Core2 Duo?

Lenke til kommentar

Nå er vel også samsungen også kjent for å ha en generelt dårlig hastighet i tillegg.

 

Men som du sier, så dropper FPSen massivt i imperial city ja. Kommer helt ned i 15FPS ved markedet.Kanskje det har noe med cahcen på CPUen? har jo strengt tatt bare 2x512KB (mot 2x2MB/2x4MB på Core 2 duo)

Lenke til kommentar
Nå har du skrevet det samme 3 ganger på samme side andrull.

Kanskje på tide å roe litt ned?

8182123[/snapback]

:p Ja det er nok det. Merkelige greier det her. Nettet fucka det litt opp.

(men når jeg postet, så så det ut som en post, men når jeg trykket "oppdater" så kom alle tre opp. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nå har du skrevet det samme 3 ganger på samme side andrull.

Kanskje på tide å roe litt ned?

8182123[/snapback]

:p Ja det er nok det. Merkelige greier det her. Nettet fucka det litt opp.

(men når jeg postet, så så det ut som en post, men når jeg trykket "oppdater" så kom alle tre opp. :dontgetit:

8182805[/snapback]

 

Er hardware.no forumet som er ustabilt..

Ikke noe nytt det..

 

Også det at når man klikker på en link her inne så tar det utrolig lang tid før det skjer noe, hvis det skjer noe..

Lenke til kommentar

Testet 8800GTX i Fear og Oblivion med 3840x2560 i oppløsning. :tease::D

 

Med alt på fullt og 4xAA/16xAF i Fear, så hadde jeg stødige 7FPS. V-ram bruken toppet seg også på 666,4MB.

 

Med 2xAA/16xAF (resten på fullt) så lå den på 17FPS, mens med 0xAA/16xAF så lå den på 29FPS og det ble faktisk såvidt spillelig. :)

 

Skal teste oblivion litt mer. ;)

 

Edit: i 2560x1600 (4xAA/16xAF) så gikk det ganske "smooth" i 39FPS.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hva er Qarls Texture pack 3?

En mod til oblivion.

(gir mye høyere oppløsning på teksturene i oblivion) :love:

Inneholder den texturer til "alt"?

Qarls pack 1 var jo bare bakketeksturer, lurer på om 3'ern har "alt" eller bare bygninger/bakke elns?

8193099[/snapback]

Den inneholder nok ikke alt. (den gjør ingenting med LOD, dyr/NPC, himmelen og slike ting)

Den inneholder alt fra bakke, til murer, til slott, til hus, til steiner, til trær, til gjerder osv..

 

Til LOD og for å få bedre teksturer på NPC så bruker du gjerne andre modder uansett. :)

Lenke til kommentar
Den inneholder nok ikke alt. (den gjør ingenting med LOD, dyr/NPC, himmelen og slike ting)

Den inneholder alt fra bakke, til murer, til slott, til hus, til steiner, til trær, til gjerder osv..

 

Til LOD og for å få bedre teksturer på NPC så bruker du gjerne andre modder uansett. :)

Mente ikke lat som i ALT, men som i alt landskap teksturer ja :p

Da er jo det flott :)

 

Mods til resten mikser jeg etter egen smak ;)

Lenke til kommentar
Den inneholder nok ikke alt. (den gjør ingenting med LOD, dyr/NPC, himmelen og slike ting)

Den inneholder alt fra bakke, til murer, til slott, til hus, til steiner, til trær, til gjerder osv..

 

Til LOD og for å få bedre teksturer på NPC så bruker du gjerne andre modder uansett. :)

Mente ikke lat som i ALT, men som i alt landskap teksturer ja :p

Da er jo det flott :)

 

Mods til resten mikser jeg etter egen smak ;)

8193353[/snapback]

Hehe, riktig.

 

Tja, tror den inneholder tilnærmet alt av landskap teskturer ja. :)

(vet ikke hvor mye han har tatt av hustak, men DET skal jeg ikke klage på :p)

Lenke til kommentar
Hehe, riktig.

 

Tja, tror den inneholder tilnærmet alt av landskap teskturer ja. :)

(vet ikke hvor mye han har tatt av hustak, men DET skal jeg ikke klage på :p)

Siste posten min on dette har nå.. men må bare spørre.

 

Hvor mye minne i kortet krever den da? :dontgetit: Må jo være mye!

8800gtx drar det?

Lenke til kommentar
Hehe, riktig.

 

Tja, tror den inneholder tilnærmet alt av landskap teskturer ja. :)

(vet ikke hvor mye han har tatt av hustak, men DET skal jeg ikke klage på :p)

Siste posten min on dette har nå.. men må bare spørre.

 

Hvor mye minne i kortet krever den da? :dontgetit: Må jo være mye!

8800gtx drar det?

8193827[/snapback]

Hmm, ja det krever en del minne. Problemet til oblivion (spesielt med den modpacken) er at mye av informasjonen hoper seg opp i minnet, og hvis du har gått en stund rundt i skogen så vil du nok bruke langt mer av minnet.

Du kan skrive en command for å slette denne informasjonen, men hvem gidder å gjøre det hele tiden?!

 

Med den modpacken + masse LODs osv.. så tror jeg Vram kom helt opp i svimmlende 1200MB! (før spillet låste seg)

Men da var det mye krøll. skal teste litt senere hvor mye den bruker med bare selve mod-packen til Quarl. :dontgetit:

 

Det jeg vet er ivhertfall at jeg ikke har merket et særlig ytelsetap. Men så skal det sies at ytelsen er veldig merkelig hos meg også da. :(

Kommer enkelte ganger under 20FPS i skogen, og med flere NPC i tillegg så nærmer den seg faretruene 10-tallet. :(

(hver gang en bygning, større stein osv.. skal loades i bakgrunnen så begynner det også å lagge kraftig. Skal prøve med en defragementering å se om det letter på problemet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...