Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke der du stiller på viftehastigheten. Trykk på den øverste Customize altså under Target Adapter og velg det samme ikonet. Så velger du viftehastigheten der. Hvorfor vil du ha den på 100%? da bråker den veldig mye mer enn på 60 %.

8103904[/snapback]

Tusen takk, fikk det til nå. :)

Nei det er ganske trangt mellom komponentene, og det blir raskt svært hett under panseret, og litt bedre kjøling ville vært velkommen. Vil antageligvis ikke ha viften på 100% hele tiden dog. (bare under svært tung spilling og overklokking) :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Så på den siden og none tester der og tok et bilde og satt inn CSAA og MSAA ...

Som dere ser så tar 16xCSAA omentrent like mye resurser som 8xMSAA som jeg på en måte prøvde å forklare i en tiligere tråd ....

Men det var lit rart at 2xAA 4xAF fikk bedre resultater enn NoAA NoAF !

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har et litt merkelig problem.....

Når jeg overklokker så er det ingen grense for hvor langt jeg kan overklokke. (den er 100% stabil uansett)

Da testet med flere runder i 3Dmark....

Og ytelsen forandrer seg heller ikke det spor, så problemet er vel egentlig at skjermkortet faktisk ikke vil overklokke seg. (selv om den er satt på f. eks 650MHz enten i rivatuner, eller ATItool)

Lenke til kommentar
Du endrer riktig profil hvis det er flere? F.eks "performance 3d". Du kan jo prøve nTune om det fungerer.

8123468[/snapback]

Jada, litt merkelig siden jeg fikk det til før. (og selv om jeg hadde klokket i 2D så hadde ivhertfall minnehastigheten forandret seg, da minnehastigheten alltid er den samme på performance 3D og 2D :dontgetit: )

Og Ntune skjønner jeg ikke noe av.... :hmm:

Trykker jeg på Ntune, så kommer jeg rett til forcewaredriveren, og der finner jeg ingenting....

Trykker jeg på "juster hovedkort instillinger" så bare lukker programmet seg, og ingenting skjer. På "vis systeminformasjon" så kan jeg ikke stille på noe som helst.

Og Egendefinerte regler er noe unyttige greier...

:hmm:

utennavnfk5.th.jpg

Lenke til kommentar
Mener dette ble løst i siste STEAM update. Nå kan jeg i hvertfall kjøre 16xQ CSAA ;)

8071984[/snapback]

16xQ er sann 16xMSAA.

8072892[/snapback]

16xQ har bare 8x colour/z-samples, dermed ikke de 16x som kreves for å kalles ekte 16xMSAA.

Du tenker kanskje på 8xQ som er ekte 8xMSAA?

Lenke til kommentar
Og Ntune skjønner jeg ikke noe av.... 

Trykker jeg på Ntune, så kommer jeg rett til forcewaredriveren, og der finner jeg ingenting....

Trykker jeg på "juster hovedkort instillinger" så bare lukker programmet seg, og ingenting skjer. På "vis systeminformasjon" så kan jeg ikke stille på noe som helst.

Og Egendefinerte regler er noe unyttige greier...

Installerte Ntune jeg også men når jeg klikker på Ntune iconet og skal kjøre programmet så klikker hele maskinen:-(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har tenkt å kjøpe meg en ny pc med 8800 GTS 320 mb. Hvordan yter kortet i spill? Jo, resten av pc'en må jo henge med, men tenker bare sånn generelt!

Klarer kortet alle dagens spill på max med oppløsning 1280x1024?

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe meg en ny pc med 8800 GTS 320 mb. Hvordan yter kortet i spill? Jo, resten av pc'en må jo henge med, men tenker bare sånn generelt!

8132051[/snapback]

Vil tro det, med mindre resten av dataen er underdimensjonert i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

8132051[/snapback]

Vil tro det, med mindre resten av dataen er underdimensjonert i forhold.

8132613[/snapback]

Jo, det skjønner jeg. Men tenkte bare sånn generelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...