Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spør igjen, noen som har noen løsning på å få AA+HDR til å funke i Vista med 100.65 driverne?

8068285[/snapback]

Du kan jo prøve 101.41 driverne?

 

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_101.41.html

8068784[/snapback]

 

Takk for svar. Visste ikke at det var kommet en ny beta driver. Vel, har prøvd den nå og det var dessverre ingen bedring for Oblivion. Enda ikke noe AA+HDR. Og for å få justert AF så må jeg bruke nHancer. 101.41 driverne har endel fikser for andre spill leste jeg.

 

Må nok bare smøre seg med tålmodighet. Gidder ikke kjøre Windows XP mer heller. Liker Vista veldig godt. Dessuten går det jo fint ann å spille Oblivion med bare HDR.

8069065[/snapback]

 

I HL2:Lost Coast kan jeg kjøre AA og HDR (100.65 og 101.41). Men bare 2x og 4x AA. 6x fungerer ikke. Justert i spillet.

8069219[/snapback]

6xAA funker vel ikke for nVidia kort? Bare ATI

8070760[/snapback]

 

Mener dette ble løst i siste STEAM update. Nå kan jeg i hvertfall kjøre 16xQ CSAA ;)

Lenke til kommentar
Noen som hadde giddet å gi meg en god forklaring på hva AA og AF gjør?:p

8084493[/snapback]

AA = AntiAliasing og jevner ut kanter på texturer. Slik at det ikke blir hakkete linjer og kanter.

 

AF= AnistropiskFiltrering og gjør texturer skarpere. F.eks så vil texturer som er langt unna bli mye skarpere (Klarere).

Lenke til kommentar

Jeg ble nettop ganske glad jeg :D

 

Jeg så noe på nettet om HKet mitt, og gikk inn i BIOS og slo av to funksjoner, og satt PCI-E frekvensene på 100 Mhz (De stod på 125 Mhz, pga. LinkBoost)

 

Så testet jeg hva 3DMark06 scoren min ble ;)

 

PS: Dette er min 24/7 klokk (100% stabilt), og kan nå langt høyere, sannsynligvis opp mot 17000 poeng.

 

Her er screenshot: (15347 poeng)

 

post-103104-1173278335_thumb.jpg

 

 

Mer benching kommer til helgen ;)

Lenke til kommentar
Der vil 16x CSAA kreve like mye av GPU som 4x MSAA og 16xQ krever lite mye som om man kjører 8x MSAA (CirkA) !!

16xCSAA har et ganske stort ytelsetap kontra 4xMSAA og 16xQ har et enormt ytelsetap over 8xMSAA (der skjermkortet begrenser ytelsen). 16xQ er ikke veldig brukbart mtp ytelsetapet.

HTML koden din er også ganske feil som man kan se fra Anandtech testen.

 

Beyond3D går ganske bra i dybden:

http://www.beyond3d.com/reviews/nvidia/g80-iq/index.php?p=02

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...