Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt for 3995,- eller var det 4000,- akkuratt? :hmm:

 

Uansett, Scortech: Nice! Jeg vil også ha Test Drive Unlimited :(

8053378[/snapback]

 

 

www.cdon.com :thumbup:

 

Nå må jeg bare skaffe meg penger for jeg har allerede bestilt meg en

ny PSU .hehe..

 

Håper fattern kan hjelpe meg med noen kroner..Jeg må

sammenligne 7900 GT og 8800 GTX når jeg fjerner 7900 GT fra maskinen min.hehe..blir vel noe sånt..It's a jumbojet,No it's a Shuttle, No it's a 8800 GTX.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor spør du om det simalarion?

Du har jo gtx så bør du vel vite det.hehe

 

Åh..Jeg klarer ikke å vente lenger...Jeg har lyst til å koble 8800 GTX til maskinen min men jeg tror ikke PSuen min vil takle kortet..

 

Hva er det værste som kan skje? Jeg vil helst ikke ødelegge PSUen siden jeg har allerede reservert PSUen til en som er interessert..

 

Det er jo tross alt den første typen av Mist vi snakker om her men jeg er veldig usikker..PSUen

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Yes..Jeg fikk mitt 8800 GTX og Test Drive Unlimited idag.. :thumbup:

Rimeligere kan man ikke få en 8800 GTX..med mva og frakt..4258,-

 

Nå mangler jeg bare en ny PSU :(

 

128fs3732936_th.jpg

8053333[/snapback]

 

Joda, litt billigere kan man få det ;)

Fikk mitt for ca. 3650kr med frakt. Da fulgte spillene Spellforce 2 og Trackmania Nations med. Svært fornøyd med det kjøpet hehe

 

Vinci

Lenke til kommentar

PSUen jeg har nå..Er denne Mist500BHE12..Altså første utgaven..

Så du sier og mener at det eneste som kan skje er at maskinen vil restarte seg eller blue screen?

 

Jeg vil ikke ødelegge PSUen..Er bare liksom det jeg er mest redd for...

Og hvis den ryker som den forhåpentligvis ikke gjør så ville jeg bokstavelig talt gått på veggene uten maskin...

Lenke til kommentar
Hvorfor spør du om det simalarion?

Du har jo gtx så bør du vel vite det.hehe

 

Åh..Jeg klarer ikke å vente lenger...Jeg har lyst til å koble 8800 GTX til maskinen min men jeg tror ikke PSuen min vil takle kortet..

 

Hva er det værste som kan skje? Jeg vil helst ikke ødelegge PSUen siden jeg har allerede reservert PSUen til en som er interessert..

 

Det er jo tross alt den første typen av Mist vi snakker om her men jeg er veldig usikker..PSUen

8053653[/snapback]

 

Har selv denne PSU'en, den kjører 8800gtx uten problem i det hele tatt.

Men ikke prøv med sli :whistle:

Anbefalt PSU til 8800gtx er 450W, og Mist er kvalitets PSU på 500W så som sagt er den ingen problem i det hele tatt.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Har du to pci express output ledninger fra din Mist?

 

Det har ikke Mist500BHE12 som jeg har..men jeg har fått med en

Pci Express molex kontakt med 8800 GTX...Men siden denne PSUen

ikke har det fra før av så derfor er jeg usikker på om den vil

takle 8800 GTX..derfor maser jeg om det...

 

Men ikke prøv med sli

 

Da er det jo anbefalt med 650W med 4x 12V/15A

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Betalte 3 995,- jeg også fra masterit men med mva og frakt så kom det på 4258,- totalt

 

Til vanlig pris nå så finner man det ikke billigere enn fra masterit :thumbup:

 

Endte med at jeg brukte det nyinnskaffede Visa.

 

Jeg hadde bare CASH jeg..Så jeg måtte da velge postoppkrav..Derfor ble det noen kroner dyrere for meg..

men men...Er glad jeg endelig har fått det ihvertfall.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Betalte 3 995,- jeg også fra masterit men med mva og frakt så kom det på 4258,- totalt

 

Til vanlig pris nå så finner man det ikke billigere enn fra masterit :thumbup:

8054404[/snapback]

Ja, postoppkravet var på 120kr! (det koster for en normal person maks 60kr om man skal sende en pakke, så hvordan i huleste de får til 120kr i postoppkrav aner jeg ikke!)

 

Endte med at jeg brukte det nyinnskaffede Visa. :thumbup:

Lenke til kommentar

Godt det er noen shopper som har vet til å få varene i posten når de er på lager.

 

Har en liten offtopic her, la merke til grafikkinstillingene til supcom i vista kontra xp med dette kortet, da var plutseligAA16, AA16q og AA8, AA8q på plass.

 

Noen som vet hva q`en står for? Er det pga DX10 man får disse ekstra innstillingene?

 

Edit: AA8 var det vell i XP også tror jeg.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Godt det er noen shopper som har vet til å få varene i posten når de er på lager.

 

Har en liten offtopic her, la merke til grafikkinstillingene til supcom i vista kontra xp med dette kortet, da var plutseligAA16, AA16q og AA8, AA8q på plass.

 

Noen som vet hva q`en står for? Er det pga DX10 man får disse ekstra innstillingene?

 

Edit: AA8 var det vell i XP også tror jeg.

8054581[/snapback]

8800 har støtte for 16X AA, (Q utgavene gjør at den også øker Z-color eller var det Z-only processing) jaja, de AA typene med Q bak seg har ivhertfall litt bedre kvalitet. (og krever en del mer:P)

 

Noen som vet hva q`en står for? Er det pga DX10 man får disse ekstra innstillingene?

Nei, Q kan du få på de aller fleste Nvidia skjermkort i både XP og Vista.

Det som er nytt, er at 8800 har støtte for 16A AA, og at den klarer 8XA og 16XQ (på andre skjermkort var det bare 2XQ)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Fikk mitt for ca. 3650kr med frakt. Da fulgte spillene Spellforce 2 og Trackmania Nations med

 

Hmm var det du som kjøpte leadtek eler noe sånt fra advance/amentio ?

 

Hvor lang tid tok det før du fikk det ?

8054084[/snapback]

 

Det stemmer det. Kjøpte på Advance.no. Leveringstiden ble vel omtrent 2 uker mener jeg. Var jo klar over at dette ikke var et kort de hadde på lager, så litt ventetid kunne jeg fint godta ved å spare såpass med penger. Men fikk kortet raskere enn forventet faktisk, når jeg snakket med Advance på telefon så sa de at forventet dato inn på lager hos dem var 21. februar. 20. februar ringte det på døren min og der stod postmannen med mitt splitt nye 8800gtx. Jeg ble forbauset og veldig glad :) Angret litt på at jeg ikke kjøpte 2 når jeg først var igang, men dette kortet drar jo alt alene, så sli er vel strengt tatt ikke nødvendig enda.

Har bestillt meg en E6600 nå, så skal endelig få dratt litt mer ut av kortet også :)

 

Vinci

Lenke til kommentar
jaja, de AA typene med Q bak seg har ivhertfall litt bedre kvalitet. (og krever en del mer:P)

8054641[/snapback]

 

Hadde 1,4 GB ram i bruk, om det var X2 en, kortet eller vista så knelte, vet jeg ikke, men noen bråbremser ble det :p Kjørte skjermkortet på max.

Virker ikke som det er helt modent for spilling, men ytelsen under spilling, var helt grei, eller ivertfall like god som i xp virket det på meg. Men ikke helt stabilt da.

 

Takk for god info foresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...