Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Som tidligere har jeg nevnt Age of empires 3 bugs med XFX g80gts. Lånte fullversjonen av fettern min, og merklig nok funket det å spille den på full graffik, men ikke demoen.

Altså full graffik, uten en firkant som dekker 1/4 av skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tidligere har jeg nevnt Age of empires 3 bugs med XFX g80gts. Lånte fullversjonen av fettern min, og merklig nok funket det å spille den på full graffik, men ikke demoen.

Altså full graffik, uten en firkant som dekker 1/4 av skjermen.

7279632[/snapback]

Kan ikke si det var så mye som et lite tegn til lagg der engang, men det skulle vel bare mangle:P

(sry for dobbelpost)

Min stolthet;)

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Har nå endelig fått overklokket mitt XFX 8800GTS-kort, brukte ironisk nok ATITool av alle program (versjon 0.24 og oppover kommer med NVIDIA-støtte). Har nå i første omgang fått klokket GPU til 600MHz og minnet til 450MHz, jeg sleit lenge med å få systemet stabilt. Jeg mistenker at strømforsyningen min (NorthQ 4775 Silent, 500W) er det svake leddet her, da jeg måtte sette spenningene i BIOS opp en del (Vcore er nå på 1,65V, og Vmem er på 3,2V). Spørs om jeg bør spare meg opp til en 700-Watter eller kraftigere...

Sjekket strømforsyningen din, og den har to 12v linjer, en på 18A og en på 16A. Det er ikke godt å si hva den takler av load på de to tilsammen, det blir ikke nødvendigvis 34A.

Har sett 400w powersupply med 2x18A 12V linjer som takler 348W, http://www.microplex.no/product.aspx?pid=atx400pnf&mcat=c349 . Er ikke så veldig imponert over NorthQ, 400W powersupplyet de har har f.eks 1x18A 12v linje og koster like mye som ovennevnte som har 2x18A...

Mao, det er viktig å lese spesifikasjonen utover hvor mange watt powersupplyet kan gi.

Lenke til kommentar
Sjekket strømforsyningen din, og den har to 12v linjer, en på 18A og en på 16A. Det er ikke godt å si hva den takler av load på de to tilsammen, det blir ikke nødvendigvis 34A.

Har sett 400w powersupply med 2x18A 12V linjer som takler 348W, http://www.microplex.no/product.aspx?pid=atx400pnf&mcat=c349 . Er ikke så veldig imponert over NorthQ, 400W powersupplyet de har har f.eks 1x18A 12v linje og koster like mye som ovennevnte som har 2x18A...

Mao, det er viktig å lese spesifikasjonen utover hvor mange watt powersupplyet kan gi.

Takker for at du tok deg tid til å sjekke opp strømforsyningen min :) Så det vil si at NorthQ egentlig et "jallamerke" på lik linje med Qtec? Har kikket litt på alternative strømforsyninger, og jeg må si at jeg likte best denne: Tagan Easycon 480W. Denne leverer 20A på hver +12V linje, har modulære kabler (nei takk til kabelsatan inne i kabinettet) samt at prisen ikke er så altfor ille (kr 798). Eller burde jeg legge til 300 spenn og gå for 580W-modellen istedet?

EDIT: Overså jo totalt en vel så bra kandidat, MIST 500W m/modulære kabler. Denne leverer også 20A på hver +12V linje, bra priset var den også (kr 895, selv om man må kjøpe strømkabler utenom)!

EDIT2: Satte nå opp frekvensene til 625MHz på GPU og 500MHz (1000 effektivt) på minnet. Klarte 103 flere 3DMarks enn sist gang, altså har jeg nå 8704 3DMarks.

EDIT3: simalarion - Jeg tror at jeg har nådd maks hastighet på min A64 X2 3800+ med nåværende kjøleløsning (NorthQ 3312 Giant UFO). Kanskje vil også en kraftigere PSU hjelpe på, jeg vet ikke...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Ser tharshan leser denne tråden nå... Første gang noen har sendt meg en PM uten å enten ville kjøpe noe eller spørre om noe.. han bare gratulerte meg med 5 års bryllupsdag.. Det var meget meget hyggelig..

7267142[/snapback]

Var faktisk jeg som fortalte han det :)

Lenke til kommentar
Ser tharshan leser denne tråden nå... Første gang noen har sendt meg en PM uten å enten ville kjøpe noe eller spørre om noe.. han bare gratulerte meg med 5 års bryllupsdag.. Det var meget meget hyggelig..

7267142[/snapback]

7281135[/snapback]

det var det, ja... sa det til på msn :)

Lenke til kommentar

tharsan:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

7267142[/snapback]

7281135[/snapback]

det var det, ja... sa det til på msn :)

7282710[/snapback]

Yes ;) Har forresten fått mitt 7900GTX kort nr. 2 nå tharsan :) fikk nesten 10800 poeng...pratet med stoolman istad angående Vmod, og han sa han kunne fikse det :)

Lenke til kommentar

*offtopic*

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Signatur  

Dato  Kl  Hendelse  Poststed 

14.11.06  13.18  MOTTATT DATA OM SENDING  9999 INGEN NY POSTADRESSE 

HALLELUJA det skjer ting, men hva betyr dette? :hmm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har nå passert 23 000 poeng i 3D mark 05 med stock kjøler på skjermkort.. Hmmm.. men ikke på prosessor da.. Har en fin liten E6700 sak som kjører 3d mark på 5ghz.. og det er som kjent morro på P5B.. 502 FSB 10x multiplier..

Skal teste mitt andre kort i dag.. voltmoddet .. på cascade.. ryker 25 000?

Jeg tror nok det..

Lenke til kommentar
Ikkeno rart, det er fordi jeg kjørte den på 266x14 :)

*Prøver igjen på 375x10 istedet*

7280374[/snapback]

:hmm:

7282530[/snapback]

Jada jada :p

Det ble litt sent igår. Regner med at det blir tørris eller singlesteger i dag for å få litt sving på saker og ting.

eVGA-kortet mitt er iallefall dønn stabilt på 465MHz, 32m x2 helt uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...