abraxa Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg er ikke den eneste som savner sommeren: Har akkurat kjøpt meg Sigmas 105mm macro, og har det veldig morsomt! Synd at det er litt tynt med innsekter for tiden Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg er ikke den eneste som savner sommeren: Har akkurat kjøpt meg Sigmas 105mm macro, og har det veldig morsomt! Synd at det er litt tynt med innsekter for tiden 7254941[/snapback] Du har tydeligvis et godt kamera! Veldig stilig bilde. Gode detaljer. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Digg bilde, og fokus var på rett sted, men store deler av bakkroppen ble veldig uskarpt. Men det var et utrolig fett bilde selvom! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Synd at det er litt tynt med innsekter for tiden En kompis av meg samlet insekter om sommeren og la dem i fryseren. Disse tok han opp og knipset bilder av utover vinteren. Disse kan da pent danderes i små landskap som man lager og lyssetter i potteplanter etc. Det morsomme var at noen av billene våknet til live etter å ha ligget flere måneder i -18 grader. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Kjempe bra bilde! Skarp som sola! Nå ser jeg at det neste jeg må spare til er macroobjektiv! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Takk for kommentarene, kameraet er forøvrig et Nikon D50. Jeg tok et knippe bilder med varierende dybdeskarphet men synes dette fungerte best - jeg likte fremhevingen av den gule "pelsen" og kontrastene mot et ellers fargefattig bilde. Jeg tror ikke jeg skal eksperimentere med innsekter i fryseren, men de få man finner utenførs i disse dager er absolutt preget av været, og derfor lette å fotografere Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg syns bildet ble for uskarpt i bakre deler av insekten, kun de fremre deler var skarpt...mulig at dette var tiltenkt, men jeg tror det hadde vært bedre om hele insekten var skarp og i fokus. Lenke til kommentar
Ilera Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Utrolig bra fokus foran på humla, men synes også det ikke skulle vært så uskarpt på bakkroppen. Ellers kjempestilig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå