radiated Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei! Jeg irriterer meg over en liten ting hver gang jeg ser en film på tv3. En ting er reklamepauser midt inni filmen (men det er jo ingenting mot reprise av "aktuelt og været" midt på natta midt i filmen hos TVNorge...) men har virkelig tv3 lov til å kutte ut rulleteksten til en film? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvorfor i alle dager skulle det være ulovlig å ikke vise rulletekstene? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Så vidt jeg vet er det rimelig standard i bransjen at kontraktene til skuespillere, teknikkere og andre involverte i en innspilling har en klausul om at navnene deres skal vises i rulletekstene, og at dette videreføres i alle avtaler om distribusjon, uansett om det er på kino, hjemmekino eller TV. Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 I Tyskland bruker de ofte å kutte rulleteksten helt bort. Noen ganger vises den samtidig, i en liten ramme i et hjørne, slutten av filmen går. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 tror de betaler ekstra eller noe for å slippe dem. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 hvem er d som uansett ser rulleteksten? Bortsett fra en skjeldent gang vil jeg se cast-lista, ellers så gir iallefall jeg blanke i rulleteksten.. så hurra for tv3! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ja det er helt fint. Samma det da... Ingen som fisker barn lenger! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg fikk pengene tilbake på kino en gang jeg gikk å klaget på at de ikke viste hele rulleteksten. Var en venn av meg som sa at man fikk det, så da måtte jeg jo bare prøve. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Uansett er det irriterende hvis man gjerne vil vite navne på en bestemt person i filmen, eller hvilken musikk de spilte osv. Så hvis noen i TV3 ser dette, slutt å kutte rulleteksten! Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Radiated: Det er bare å sjekke IMDB, så slipper resten av seerne å vente på at rulleteksten skal bli ferdig fordi du lurer på hvem som er Assistant Sound Director. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Rulletekst er hyggelig. Go TvNorge og Nrk2. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Rulleteksten er stress.. Det rulleteksten er godt for er deilig musikk når filmen er ferdig, slik at man kan gå vekk i en rolig tilstand og ikke når reklamen popper opp og prøver å selge deg tamponger. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er jo bare å kikke på imdb Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg elsker å se rulleteksten. Er en av grunnene til at jeg misliker kino. Med en gang rulleteksten starter reiser alle seg og lyset kommer på. Hater det. Samme greia med disse tv-kanalene som kutter rulleteksten eller gjemmer den i et hjørne. Skulle vært et absolutt krav at alle som sendte filmer måtte vise rulleteksten i sin helhet over hele skjermen, og uten å snakke over. Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jada. er såååå fælt at man ikke viser rulletekst overalt Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Rulleteksten er jo genial til å sitte å fundere over filmens sluttpoeng! Lenke til kommentar
trainspodder Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Dette er en uting og har med mangel på respekt å gjøre. Med en gang det er antydning til at rulleteksten skal starte spretter man opp og løper mot utgangen. Jeg har til og med sett folk reise seg i det lerettet blir sort fordi de tror filmen er ferdig - men oi da, den var ikke ferdig gitt. Ny scene, og ned igjen med rompa. Bevares, man har ikke et sekund å miste. Dette virker forøvrig som et norsk fenomen. De gangene jeg har vært på kino i utlandet har publikum stort sett sittet gjennom rulleteksten. Om ikke under hele, så stresser de i hvert fall ikke så jævlig som vi nordmenn gjør. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er vel fordi TV3 sender fra england de har lov til å kutte bort rulletexten. De andre norske kanalene gjør det vel ikke? Teori ja. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hvem er d som uansett ser rulleteksten? Bortsett fra en skjeldent gang vil jeg se cast-lista, ellers så gir iallefall jeg blanke i rulleteksten.. så hurra for tv3! 7260604[/snapback] Jippi! Reklame reklame reklame! Eg ser alltid rulleteksten til ein film, er ein fin måte å sitte og fundere over filmen. Ta for eksempel Donnie Darko, avslutningen var fabelaktig, eg satt faktisk på den siste sekvensen, inkludert rulleteksten to ganger til etter filmen var slutt. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Tenk på Master and Commander, som pga musikken gjør at rulleteksten nesten er bedre enn selve filmen... og så blir den kuttet ut til fordel for reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå