Gå til innhold

Har TV3 lov å kutte rulleteksten slik de gjør?

radiated

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg irriterer meg over en liten ting hver gang jeg ser en film på tv3. En ting er reklamepauser midt inni filmen (men det er jo ingenting mot reprise av "aktuelt og været" midt på natta midt i filmen hos TVNorge...) men har virkelig tv3 lov til å kutte ut rulleteksten til en film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er det rimelig standard i bransjen at kontraktene til skuespillere, teknikkere og andre involverte i en innspilling har en klausul om at navnene deres skal vises i rulletekstene, og at dette videreføres i alle avtaler om distribusjon, uansett om det er på kino, hjemmekino eller TV.

Lenke til kommentar

Jeg elsker å se rulleteksten. Er en av grunnene til at jeg misliker kino. Med en gang rulleteksten starter reiser alle seg og lyset kommer på. Hater det. Samme greia med disse tv-kanalene som kutter rulleteksten eller gjemmer den i et hjørne. Skulle vært et absolutt krav at alle som sendte filmer måtte vise rulleteksten i sin helhet over hele skjermen, og uten å snakke over.

Lenke til kommentar

Dette er en uting og har med mangel på respekt å gjøre. Med en gang det er antydning til at rulleteksten skal starte spretter man opp og løper mot utgangen. Jeg har til og med sett folk reise seg i det lerettet blir sort fordi de tror filmen er ferdig - men oi da, den var ikke ferdig gitt. Ny scene, og ned igjen med rompa. Bevares, man har ikke et sekund å miste. Dette virker forøvrig som et norsk fenomen. De gangene jeg har vært på kino i utlandet har publikum stort sett sittet gjennom rulleteksten. Om ikke under hele, så stresser de i hvert fall ikke så jævlig som vi nordmenn gjør.

Lenke til kommentar
hvem er d som uansett ser rulleteksten?

Bortsett fra en skjeldent gang vil jeg se cast-lista, ellers så gir iallefall jeg blanke i rulleteksten.. så hurra for tv3!

7260604[/snapback]

Jippi! Reklame reklame reklame! :shrug:

Eg ser alltid rulleteksten til ein film, er ein fin måte å sitte og fundere over filmen. Ta for eksempel Donnie Darko, avslutningen var fabelaktig, eg satt faktisk på den siste sekvensen, inkludert rulleteksten to ganger til etter filmen var slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...