Kaiza Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har tenkt å kjøpe mitt første speilrefleks kamera, og etter mye fram og tilbake, tror jeg nå at valget har falt på Canon eos 400d... Kom over et tilbud på www.lefdal.com: der har de en "pakkeløsning" med canon eos 400dKIT og Sandisk 2 GB Compakt Flash for kr 6995;- Er dette et bra kjøp? Og er det noe tess i dette minnekortet? Hva bør jeg tenke på når jeg skal velge minnekort? Noen anbefalinger? Håper på svar, da jeg er helt nybegynner Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) et heilt greitt kjøp. sandisk er et kvalitetsmerke dog det kortet der kan bli litt treigt til seriebilder og overføring ifra kortet->data. '(går ut ifra at det er standard sidan det ikkje står noko anna?) kvalitet og minimal feilprosent er mange ganger meir verdt enn hastigheit. edit: velkommen til forumet! Endret 9. november 2006 av turnipkongen Lenke til kommentar
Kaiza Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 et heilt greitt kjøp. sandisk er et kvalitetsmerke dog det kortet der kan bli litt treigt til seriebilder og overføring ifra kortet->data. '(går ut ifra at det er standard sidan det ikkje står noko anna?) kvalitet og minimal feilprosent er mange ganger meir verdt enn hastigheit. 7254969[/snapback] ja, regner med det er standard, det står iallefall bare sandisk 2gb compakt flash.... Har også sett på Lexar Professional 2GB minnekort, men det er mykje dyrere... Hva er den vesentlige forskjellen mellom desse? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) ja det er raskare, er foresten på lik linje med sandisk når det gjeld kvalitet. men då kan du like godt bestille DETTE til litt mindre peng men då må du bestille ifra en anna butikk, men fortsatt billigare enn lexar. edit: eller to SLIKE då får du fortsatt 2Gb dog med 2 kort istede for ett. det blir enda litt billigare enn det over men med litt lavere overføringshastigheit,men fortsatt raskare enn standard. Endret 9. november 2006 av turnipkongen Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Feilpostet. Flyttes til riktig kategori: Lagringsmedier. Pass på å poste på riktig plass neste gang. Lenke til kommentar
Kaiza Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ja det er raskare, er foresten på lik linje med sandisk når det gjeld kvalitet. men då kan du like godt bestille DETTE til litt mindre peng men då må du bestille ifra en anna butikk, men fortsatt billigare enn lexar. edit: eller to SLIKE då får du fortsatt 2Gb dog med 2 kort istede for ett. det blir enda litt billigare enn det over men med litt lavere overføringshastigheit,men fortsatt raskare enn standard. 7255076[/snapback] Tusen takk for svar, skal vurdere de anbefalingene! Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 en ting til, har du holdt i 400d? eller noken av dei andre digitale speilreflekskamera som kan vere passelig for deg? anbefalar deg å gå på ei fotoforetning å prøveholde i dei ulike kamera. Lenke til kommentar
Kaiza Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 en ting til, har du holdt i 400d? eller noken av dei andre digitale speilreflekskamera som kan vere passelig for deg? anbefalar deg å gå på ei fotoforetning å prøveholde i dei ulike kamera. 7255150[/snapback] Ja, prøvde canon eos 400d og 350 d i dag, synest det passet meg bra....de hadde ikke Nikon d50, som jeg også vurderer... Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal velge....står mellom eos 350d, eos 400d eller nikon d50...(økonomien setter en stopper...) Men kan jo evnt. supplere med mer utstyr senere Kan du komme med en anbefaling til en "fattig" student? :!: Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 en ting til, har du holdt i 400d? eller noken av dei andre digitale speilreflekskamera som kan vere passelig for deg? anbefalar deg å gå på ei fotoforetning å prøveholde i dei ulike kamera. 7255150[/snapback] Ja, prøvde canon eos 400d og 350 d i dag, synest det passet meg bra....de hadde ikke Nikon d50, som jeg også vurderer... Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal velge....står mellom eos 350d, eos 400d eller nikon d50...(økonomien setter en stopper...) Men kan jo evnt. supplere med mer utstyr senere Kan du komme med en anbefaling til en "fattig" student? :!: 7255202[/snapback] 400D er det mest oppdaterte kameraet, og leverer god bildekvalitet, selv med det medfølgende billige objektivet. D50 er vel "mest for pengene" vil jeg tro, 350D ville jeg ikke kjøpt nå, det er et godt kamera, men begynner å bli ganske avleggs. Lenke til kommentar
Kaiza Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 en ting til, har du holdt i 400d? eller noken av dei andre digitale speilreflekskamera som kan vere passelig for deg? anbefalar deg å gå på ei fotoforetning å prøveholde i dei ulike kamera. 7255150[/snapback] Ja, prøvde canon eos 400d og 350 d i dag, synest det passet meg bra....de hadde ikke Nikon d50, som jeg også vurderer... Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal velge....står mellom eos 350d, eos 400d eller nikon d50...(økonomien setter en stopper...) Men kan jo evnt. supplere med mer utstyr senere Kan du komme med en anbefaling til en "fattig" student? :!: 7255202[/snapback] 400D er det mest oppdaterte kameraet, og leverer god bildekvalitet, selv med det medfølgende billige objektivet. D50 er vel "mest for pengene" vil jeg tro, 350D ville jeg ikke kjøpt nå, det er et godt kamera, men begynner å bli ganske avleggs. 7255215[/snapback] Jeg er også av den oppfatningen at nikon D50 er mest for pengene. Men 400D er vel et mye bedre kamera? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) quote: 400D er det mest oppdaterte kameraet, og leverer god bildekvalitet, selv med det medfølgende billige objektivet. D50 er vel "mest for pengene" vil jeg tro, 350D ville jeg ikke kjøpt nå, det er et godt kamera, men begynner å bli ganske avleggs. quote/ det er vel bedre ja, men ikkje mye bedre enn d50. kitobjektivet som følger med 350d/400d har fått litt dårlig kritikk. ved nikon d50 kan du foreksempel kjøpe bare huset og også kjøpe ett mykje betre objektiv wfor samme prisen, kansje også billigare enn det du må betale for 400dkit. går du for d50 so anbefalar eg å kjøpe DETTE det går for å vere et veldig bra objektiv, det samme som følgjer med d70s. om du går for dette so kan det vere lurt å kjøpe det på elkjop.no da det koster berre halvparten der enn på andre nettbutikkar. det er faktisk billigare enn å kjøpe brukt i mange tilfeller. EDIT: tilbude deira er over her er foressten en link til D50 og når det gjeld grepet so kan det vere lurt å prøve grepet på d50 før du kjøper. det er en del som foretrekkje grepet på d50 framfor 400d/350d. men to ting til bør bli sagt: Uansett ka kamera du kjøper så vil du bli strålandes fornøgd. og kan vere lurt å lese dettefotokompedium på norsk og muligens kjøpe/låne på biblioteket ei god fotobok. Endret 10. november 2006 av turnipkongen Lenke til kommentar
Kaiza Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 quote: 400D er det mest oppdaterte kameraet, og leverer god bildekvalitet, selv med det medfølgende billige objektivet. D50 er vel "mest for pengene" vil jeg tro, 350D ville jeg ikke kjøpt nå, det er et godt kamera, men begynner å bli ganske avleggs. quote/ det er vel bedre ja, men ikkje mye bedre enn d50. kitobjektivet som følger med 350d/400d har fått litt dårlig kritikk. ved nikon d50 kan du foreksempel kjøpe bare huset og også kjøpe ett mykje betre objektiv wfor samme prisen, kansje også billigare enn det du må betale for 400dkit. går du for d50 so anbefalar eg å kjøpe DETTE det går for å vere et veldig bra objektiv, det samme som følgjer med d70s. om du går for dette so kan det vere lurt å kjøpe det på elkjop.no da det koster berre halvparten der enn på andre nettbutikkar. det er faktisk billigare enn å kjøpe brukt i mange tilfeller. her er foressten en link til D50 og når det gjeld grepet so kan det vere lurt å prøve grepet på d50 før du kjøper. det er en del som foretrekkje grepet på d50 framfor 400d/350d. men to ting til bør bli sagt: Uansett ka kamera du kjøper så vil du bli strålandes fornøgd. og kan vere lurt å lese dettefotokompedium på norsk og muligens kjøpe/låne på biblioteket ei god fotobok. 7255695[/snapback] Hei, Tusen takk for mange gode tips! Skal se om jeg også kan få testet ut D50 før jeg bestemmer meg helt... Om jeg går for D50, vil jeg i såtilfelle kjøpe en bedre objektiv ... Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 uansett, lykke til med kamera! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 går du for d50 so anbefalar eg å kjøpe DETTE Nesten lurere å kjøpe D70s kit som har dette objektivet med i pakken da, til omtrent samme pris som D50 pluss dette objektivet løst (kan faktisk bli billigere også, avhengig av hvor du kjøper). Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 går du for d50 so anbefalar eg å kjøpe DETTE Nesten lurere å kjøpe D70s kit som har dette objektivet med i pakken da, til omtrent samme pris som D50 pluss dette objektivet løst (kan faktisk bli billigere også, avhengig av hvor du kjøper). 7258825[/snapback] ja, men nå har elkjop økt prisen på det objektivet igjen, kosta 1400 i gårkveld, 2800 i dag Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 ja, men nå har elkjop økt prisen på det objektivet igjen, kosta 1400 i gårkveld, 2800 i dag 7260505[/snapback] Nettopp derfor vil jeg anbefale D70s med 18-70 i stedet for D50 og kjøpe 18-70 separat Var nok en feilprising fra Elkjøp sin side, det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå