Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Amazon B20 går varmpå tomgang men kjøler seg ned hvis jeg gir 1500 o/min. (bilen står fortsatt i ro). har bytta vannpumpe men problemet er der enda. Noen som vet som det kan være tette kanaler e.l.? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du kan jo prøve noe som heter "Radiatorrens". Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Er du sikker på at du har riktig utveksling på pumpa? -At den ikke har et for stort reimhjul og dermed går for sakte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det følgte med nytt reim hjul på den nye pumpa og det er samme diameter på som den gamle. Har selfølgelig renset radiator, har også prøvd å bytte radiator. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du har byttet termostat også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Thermostat var det første jeg byttet Lenke til kommentar
Patri Ot Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Thermostat var det første jeg byttet 7261285[/snapback] Har du trimtopp ? Mager bensinblanding ? Har du korrekt ventilklaring ? Dårlig toppakning ? Starter bilen som den skal ? Sprø fordeler/ tenning ? ORN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Thermostat var det første jeg byttet 7261285[/snapback] Har du trimtopp ? Mager bensinblanding ? Har du korrekt ventilklaring ? Dårlig toppakning ? Starter bilen som den skal ? Sprø fordeler/ tenning ? ORN 7272609[/snapback] Nei det er orginal topp (b20 sport) co ligger på 3,5 så den skal ikke være mager, hva mener du ventilklaringen har med dette å gjøre?!? hadde toppakningen vært defekt skulle det bli værre ved høyere turtall... Bilen starter som ett skudd! tenningen er rett. Om fordelerlokket er sprøtt skal det ikke ha noe med tempraturen å gjøre... Lenke til kommentar
Patri Ot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 7272609[/snapback] Nei det er orginal topp (b20 sport) co ligger på 3,5 så den skal ikke være mager, hva mener du ventilklaringen har med dette å gjøre?!? hadde toppakningen vært defekt skulle det bli værre ved høyere turtall... Bilen starter som ett skudd! tenningen er rett. Om fordelerlokket er sprøtt skal det ikke ha noe med tempraturen å gjøre... 7312487[/snapback] Med sprø fordeler mener jeg at den ikke gir korrekt tenning ved lavt turtall !......... Og kjølevifta er orginal eller ? Hadde en gang i tiden en 140 med høvlet topp men den tålte ikke vintertermostat. Etter å ha skiftet termostat var det greit. Noe nytt ? ORN Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er det original kjølevifte? Er viscosevifta bytta med ei gammel stålvifte eller er radiatoren modifisert på noe vis. Hadde en gang en gammel Volvo 164 hvor jeg kunne putte armen mellom vifta og radiatoren når motoren var i gang. Var ingen deksler rundt vifta heller. Gikk fort på koking om bilen sto stille på tomgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er det original kjølevifte?Er viscosevifta bytta med ei gammel stålvifte eller er radiatoren modifisert på noe vis. Hadde en gang en gammel Volvo 164 hvor jeg kunne putte armen mellom vifta og radiatoren når motoren var i gang. Var ingen deksler rundt vifta heller. Gikk fort på koking om bilen sto stille på tomgang. 7331861[/snapback] Den nye vannpumpa har ett langre reimhjul slik at det er bare noen mm mellom radiator og vifta. Vifta er dregd dirkete fra reim, ingen vifte "cluch" her. Radiotaren er såvidt som jeg vet orginal, men jeg har også prøvd en annen uten resultat. Det er ingen deksler rundt radiator, men bilen koker ikke dersom jeg gir litt gass, noe jeg synest er rart. Så jeg lurer på om det er noen kanaler i blokka om er igjengrodd eller noe slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå