Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Amazon B20 går varmpå tomgang

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Amazon B20 går varmpå tomgang men kjøler seg ned hvis jeg gir 1500 o/min. (bilen står fortsatt i ro). har bytta vannpumpe men problemet er der enda. Noen som vet som det kan være tette kanaler e.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det følgte med nytt reim hjul på den nye pumpa og det er samme diameter på som den gamle. Har selfølgelig renset radiator, har også prøvd å bytte radiator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Thermostat var det første jeg byttet

7261285[/snapback]

Har du trimtopp ? Mager bensinblanding ? Har du korrekt ventilklaring ? Dårlig toppakning ? Starter bilen som den skal ? Sprø fordeler/ tenning ?

ORN

7272609[/snapback]

Nei det er orginal topp (b20 sport) co ligger på 3,5 så den skal ikke være mager, hva mener du ventilklaringen har med dette å gjøre?!? hadde toppakningen vært defekt skulle det bli værre ved høyere turtall... Bilen starter som ett skudd! tenningen er rett. Om fordelerlokket er sprøtt skal det ikke ha noe med tempraturen å gjøre...

Lenke til kommentar

7272609[/snapback]

Nei det er orginal topp (b20 sport) co ligger på 3,5 så den skal ikke være mager, hva mener du ventilklaringen har med dette å gjøre?!? hadde toppakningen vært defekt skulle det bli værre ved høyere turtall... Bilen starter som ett skudd! tenningen er rett. Om fordelerlokket er sprøtt skal det ikke ha noe med tempraturen å gjøre...

7312487[/snapback]

:nei: Med sprø fordeler mener jeg at den ikke gir korrekt tenning ved lavt turtall !......... Og kjølevifta er orginal eller ? Hadde en gang i tiden en 140 med høvlet topp men den tålte ikke vintertermostat. Etter å ha skiftet termostat var det greit. Noe nytt ? ORN

Lenke til kommentar

Er det original kjølevifte?

Er viscosevifta bytta med ei gammel stålvifte eller er radiatoren modifisert på noe vis.

Hadde en gang en gammel Volvo 164 hvor jeg kunne putte armen mellom vifta og radiatoren når motoren var i gang.

Var ingen deksler rundt vifta heller.

Gikk fort på koking om bilen sto stille på tomgang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Er det original kjølevifte?

Er viscosevifta bytta med ei gammel stålvifte eller er radiatoren modifisert på noe vis.

Hadde en gang en gammel Volvo 164 hvor jeg kunne putte armen mellom vifta og radiatoren når motoren var i gang.

Var ingen deksler rundt vifta heller.

Gikk fort på koking om bilen sto stille på tomgang.

7331861[/snapback]

Den nye vannpumpa har ett langre reimhjul slik at det er bare noen mm mellom radiator og vifta. Vifta er dregd dirkete fra reim, ingen vifte "cluch" her. Radiotaren er såvidt som jeg vet orginal, men jeg har også prøvd en annen uten resultat. Det er ingen deksler rundt radiator, men bilen koker ikke dersom jeg gir litt gass, noe jeg synest er rart. Så jeg lurer på om det er noen kanaler i blokka om er igjengrodd eller noe slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...