Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

debugge ustabilt trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg er "it asvarlig" på et lite konferansesenter og har problemet med det trådløse nettverket

Aksesspunktet er en 3com 108Mbit

Det er koblet rett etter routeren fra NGT

NGT routeren har IP 10.0.0.1 og aksesspunktet 10.0.0.7, (og domeneserveren 10.0.0.5)

Det er ikke så stort så den ene dekker mesteparten av områdene.

Jeg trodde alt var fint og flott siden jeg ikke er der til daglig, men de (jeg) har fått endel klager på at nettverket er ustabilt. Noen av de som har konferanse bruker vpn eller no citrix greier for å koble seg til kontoret, og disse detter ut ofte. Avstanden er kanskje 7 meter og gjennom en vegg (til der de pleier å være)

Nettverket er helt åpent (når det er konferanse), så kryptering kan ikke ødelegge no.

Jeg var der i dag og satte opp 4 maskiner på forskjellige steder til å pinge, og trodde det skulle gi meg endel svar. Men det jeg fant ut var at serveren jeg pinga mot ikke var så stabil... Så det var bortkastet. Fikk ca 5% tap på ca 4500 pakker, men det var likt både på kablet og trådløst...

Er det noen som har no tips til hva jeg skal gjøre. Må nok ta meg en tur dit i morra.

Ideen var å sette opp en maskin til å pinge like ved senderen (A). en på det stedet de pleier å være som er lengst unna(B), en på kabel ©, og en på kabel bak domeneserveren (D)(192.168...)

Da håper jeg å finne ut om det er for dårlig dekning ved å sjekke om det er pga dårlig dekning (B har mer tap enn A) om det er no galt med internettet (C har for mye tap), om det er no forskjell på om man er bak serveren, og om det er mye forskjell på stabiliteten på A og C

Er det noen andre som har no bra tips?? Finnes det noen programmer som sjekker stabiliteten på wlan?

Hvis det hadde vært et program som logga hver gang en logga på et trådløst nettverk hadde det hjulpet. (for win XP)

Vil det hjelpe no særlig med en ny boks? Er avhengig av en som kan ha flere SSIDer

Dette ble en drit lang post...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...