Gå til innhold

Hvordan skifte minne?


Jabi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok, takk takk.. er en acer aspire.. er vel ikke mer garanti på den, da den er over ett år, så det trenger jeg vel ikke tenke på.. og selv om jeg aldri har bygga en maskin vil jeg kunne klare å sette i en ram brikke?

7254494[/snapback]

 

Tror det vil gå greit. Er ganske så lett. Men er vell mer enn 1 års garanti? :)

Lenke til kommentar

En bærbar pc er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, og har dermed 5 års reklamasjonsrett iflg. forbrukerkjøpsloven. Produsentens garanti på produktet er en annen sak. (så det var litt forvirring ang. antall år osv. her.)

 

En oppgradering av RAM er dessuten en så rutinemessig og enkel affære at det ikke kan påvirke verken garanti eller retten til å reklamere på produktet senere med mindre man stapper skrujernet av all kraft inn i hovedkortet eller andre ting.

Endret av nesheim
Lenke til kommentar

tusen takk for alle tips! Dette var kjekt å vite.. men tror ikke at 2x1024 blir aktuellt..

det blir knappe 3000,- som jeg syns blir litt for mye å legge ut på en "så" gammel pc, særlig når du ønsker deg mac.. men er det noen som vil kjøpe den, slik at jeg kan kjøpe mac er det bare å gi en lyd..

Lenke til kommentar
... det blir knappe 3000,- som jeg syns blir litt for mye å legge ut på en "så" gammel pc, særlig når du ønsker deg mac.. men er det noen som vil kjøpe den, slik at jeg kan kjøpe mac er det bare å gi en lyd..

7255967[/snapback]

Gammel? Du oppgir selv at maskinen er fra 06 (regner dermed med at den er under 1 år gammel). Men nå er det mange modeller av Acer Aspire. Skal du selge må du legge ut annonse på bruktforumet og passe på at nødvendig detaljer er med. Også hvilken stand maskinen er i.

 

Med hensyn til garanti/reklamasjonsfrist. Ved forbrukerkjøp kan gjerne garantitiden være satt til 1 år, men reklamasjonstiden vil være 5 år. Firmakjøp blir noe annet.

 

Er det så at minnebrikkene du har idag ikke virker? Eller er det ønske om mer minne i maskinen?

Lenke til kommentar

mener å huske at den var fra 06, men kan like godt være at den var fra 05..men jeg bare innbiller meg at den ble kjøpt i 06 men det kan altids sjekkes før et evt salg..

 

er bare meg som syns den begynner å bli gammel, men så har jeg bare utrolig lyst på en mac også da.. minne virker det, er bare jeg som hadde ønske om mer enn 512mb i maskinen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...