Gå til innhold

Åssen DKP system burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Dette bruker vi i guildet:

 

DKP point rules:

 

1. Participating in the raid. (2 points)

 

2. Being on time for the raid. Atleast 15 mins before raid starts at the entrance (2 points)

 

3. Killing bosses. (See below)

 

4. Leaving once the raid has finished, not before, and you have to been there from the start (2 points),

 

5. If you have signed up and then not showing, and fail to inform raidleader / guild leaders atleast 2 hours before the raid start, you will get a penalty of -5 points

 

6. Leaving raid before its over / before 2200, penalty of -3 points.

 

7. If the raid are full, and you didnt get a spot, you can be on a standby list. While you are in that list, you have to available all the time. If someone in the raid have to leave, people on the standby list will be offered a spot. Rewarded 3 points.

 

8. You can not use DKP on items for your alt! If main chars bid, alts bid will be removed.

 

9. DKP points for a raid will be added to your account AFTER the raid are over.

 

Bosses:

 

Molten Core:

Lucifron - 3 Points

Magmadar - 5 Points

Gehenas - 3 Points

Garr - 5 Points

Geddon - 4 Points

Shazrah - 3 Points

Sulfuron Harbringer - 4 Points

Golemagg - 5 Points

Majordomo - 6 Points

Ragnaros - 10 Points

 

Onyxia's Lair:

Onyxia - 8 points

 

Black Wing Lair:

Razagor the untamed - 6 points

Vale the corrupted - 7 points

 

rest will be added as we go to balance the value of items and difficulty lvl.

 

Bid on an item

Once an Item drop, the loot master will link the item to raid, and tell people when to place there bid. Then a hidden bid round start. You place your bid by wisper the lootmaster with your bid, and it can not be altered. The one that bid most, will get the item and have there DKP account adjusted. If two more place the same bid, the "winners" will roll for it. Highest roll wins.

 

If someone are bidding for sale, they will get a penalty!

The loot should be used to equip our guilds for BWL and coming instances, not for individuals to make profit on.

 

DKP account:

 

All get an one time DKP bonus of 60 DKP. Only members of TCA get this one time bonus. You can never bid more than what you got on your account. If only one char need the item, thc Class Leaders can say that the item will be given to that player for minimum DKP even tho he dont have enought and will get minus DKP. Its better to give them items than to shard needed items!

 

Item Costs

The following are the minimum ammounts of DKP you must bid to win this armour

 

Blue Items / all plans - 10 points (Only if going to be used, no bidding for sale please)

Hunter/Priest Epic Quest items - 30 points

Head of Onyxia - 50 Points

Non Set Epic Armour - 45 Points

Rings/Trinkets/Necklaces/Off hand Items - 55 Points

Epic Weapon/Shields - 60 Points

 

Tier 1 Set Epic Armour - 50 Points

Tier 2 Epic Armour - 75 Points

Tier 2.5 Epic armor - 75 Points (Have to be crafted. This items IS NOT INCLUDED in bid!)

Tier 3 Epic armor - 100 points (Have to be crafted. The

 

 

jeg er for tiden trial i guildet. Jeg tjener ikke dkp under de to ukene jeg er det. Men jeg kan bidde på items. Ved å whispe de forskjellige som tar seg av itemsa. Men da må jeg by 0. Men de faste medlemmene har selvsagt første rett. Syns dette fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare teit å ikke la Initiates få pri til rais til å joine raids på lik linje som Members.. Hvorfor rekrutterte dere dem om de ikke skal få være med hver gang?

7259868[/snapback]

 

For å si det på en annen måte, hvorfor skal regular raiders, folk som da kanskje er med på alt som er av wiperuns etc, måtte eventuelt stå over raids for å gi trial members plass? Det går fint an og evaluere folk uansett. Hvis de møter opp, viser velvilje og alt det der så teller vel det positivt også?

7259903[/snapback]

 

Du er åpenbart ikke vant med noe slags attendancy-system..

Lenke til kommentar
Du er åpenbart ikke vant med noe slags attendancy-system..

7260280[/snapback]

 

Eh?

 

Har vært med guildet mitt fra tidlige dager i MC til Naxxramas, så joda jeg har vært med på en god del.

 

Nå er det mange faktorer inne i bildet i det jeg skrev, f.eks antall guild medlemmer, om det er kamp om plassene i hvert raid eller om det ofte er ledige plasser, evt. hva slags rotasjonssystem man bruker etc. etc.

 

I mitt guild er raid spots forbeholdt aktive raidere først og fremst, noe som egentlig sier seg selv. Jo mer man selv bidrar, jo mer vil man høste for å si det sånn.

 

Det har heller aldri vært noe særlig problem for trail members å få bli med på raids, siden guildet mitt ikke har hundrevis av medlemmer. Av og til må noen stå over, sånt skjer, men stort sett er det ikke noe problem. Hvis det derimot er tilfelle i andre guilds, så skjønner jeg egentlig ikke vitsen med å ta inn nye medlemmer. Med mindre man har som mål å bli verdens største guild... men nå skal ikke jeg rote meg lenger bort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...