Gå til innhold

Åssen DKP system burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da startet en hel Norsk guild på realmen Sylvanas. Vi kaller oss for Lithium, vi har det meste akkurat nå. Bortsett fra et solid DKP system. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg burde sette opp et DKP system til guilden min? Begrunn svaret deres og gå litt inn i detalj om dere gidder.

 

Mvh

 

Nikrus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller Human Priest på Jaedenar, er med i en guild som gjør MC,BwL, Ony, Zg og aq20 der får vi dkp for hvor mange timer vi er med, dvs 1dkp per hour, så får vi 2 dkp per boss og -1 dkp for å leave raid før vi er ferdige, når f.eks et priest T1 item dropper så har den Priesten med høyest dkp førsterett, hvis han takker nei, så kommer neste på lista osv. Hvis to har lik dkp og begge trenger, så roller man :)

Jeg syntes dette systemet fungere veldig bra :love:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dragon Kill Points for MC, Onyxia and BWL

 

 

Looting will be on Master Looter throughout the instance.

Trial Members and Alts, if allowed to join a raid, cannot bid for items, but Trial Members will gain DKP. However, Raid Spots are reserved for Raid Members and Members first.

 

NEW SYSTEM

DKP is earnt in the same way as the last system, however the change is that all items have a set value of DKP. When you want an item, you Say in Raid Chat ''Need'' or ''Pass'' and when the list of bidders is gained, he/she with the highest DKP will recive the item for its set cost. Silence MUST be held in Raid Chat during bidding!

This means that it is unlikly that newcommers will get items untill they have been to a few raids to gain enough DKP to afford the items.

This also means he/she who has worked hardest gets thier payment in items without using up all thier DKP.

It is a much fairer and simple system then the bidding system before.

 

Please Click Here for a list of Items and thier DKP Values

(Link not complete yet)

 

DKP Zul'Gurub

No DKP is gained during the Raid.

On rare occasions, two Raids through ZG will be held, and the Raid which kills the most bosses will recive a small bonus of 50 DKP.

 

DKP Molten Core

+5 for turning up on time.

+10 per Boss.

+20 for Ragnaros

+5 per hour in MC.

+5 for staying untill the end of the Raid, announced by the Raid Leader.

 

DKP Onyxia's Lair

+5 for turning up on time.

+20 for Onyxia.

+5 for staying untill the end of the Raid, announced by the Raid Leader.

 

DKP Black Wing Lair

+5 for turning up on time.

+30 per Boss.

+5 per hour in BWL.

+5 for staying untill the end of the Raid, announced by the Raid Leader.

 

Systemet vi bruker.

Lenke til kommentar

Bare ikke trekk trial- members i Attendance når de har meldt seg på, men raidet er fullt av members.

Jeg var i et lite casual- guild en stund. Meldte meg på alle raids i 3 uker i strekk, men fikk plass i 2 av 20, eller noe sånt. Attendance ble crappy og guildmaster lurte på om jeg hadde tenkt å komme oftere -.-

 

Jeg droppa ut ganske raskt til tross for at jeg har mange bekjente i guildet. Når hvert raid varer i 3 timer, halvparten kommer 20 min for seint hver gang og GM fremdeles lurer på hvorfor de ikke klarer steget inn i BWL så er det jo noe galt... :p

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale free bidding.

 

Grunnen til det er at det blir så mye spekulering og drit utav det, folk som drainer hverandre, avtaler om å draine noen for så å draine en annen, og avtaler om å ikke bidde osv... Det blir fort en del drama ut av det!

 

Mens jeg har vært Class Master for warlocks, har jeg etterhvert utviklet et perfekt looting system, men ettersom jeg ikke har det foran meg nå, kan jeg sende det til deg på PM eller lignende når jeg finner det! :)

 

Ellers er fixed DKP priser et system jeg også er litt fan av... Krever et par minutter mer jobb fra Officerer og slikt, men verdt det i de fleste tilfeller :)

Lenke til kommentar

Vi har ett system som heter secret bidding, en officer som ikke trenger/vil ha itemet tar seg av det. Så sier loot master hva som droppet, du skriver navnet ditt i chaten dersom du vil ha det. Så /w du han som tar seg av lootingen med det biddet som du er villig til å by. Da får den som er villig til å betale mest for itemet det, dersom du byr all dkp'en du har, må du være på forberedt på å kanskje måtte betale det. :)

Lenke til kommentar
Vi har ett system som heter secret bidding, en officer som ikke trenger/vil ha itemet tar seg av det. Så sier loot master hva som droppet, du skriver navnet ditt i chaten dersom du vil ha det. Så /w du han som tar seg av lootingen med det biddet som du er villig til å by. Da får den som er villig til å betale mest for itemet det, dersom du byr all dkp'en du har, må du være på forberedt på å kanskje måtte betale det. :)

7255203[/snapback]

 

 

Vi har en type lignende greie i mitt nåværende guild, bare at det foregår slik:

 

Dette blir sagt i Raid Chat:

<navn>: <Claw of Chromaggus> <navn>

 

Første navn er da ML`en, så kommer hvilken epic som dropper, og deretter hvem du skal /w. Hvis du er interissert i det, hvisker du den personen du skal, med ordet "gief".

Denne personen sjekker da DKP`en til alle som hvisker han "gief", og itemet blir gitt til den personen som har høyest DKP, av de som hvisket ham. :)

 

Ganske greit, ingen bidding eller stress, egentlig :)

Endret av mauricio
Lenke til kommentar

Vi har det slik her:

 

-Fast pris på vært item, altså den på topp får itemet vis den vil ha (har noen likt går det etter earned dkp)

-20dkp for first kill, 10dkp for bosser som ikke er på farm, 5dkp for bosser på farm

-0dkp for raid under 2timer, 5dkp for 2-5timer, 10dkp for 5timer++

 

hadde en liten kræsj med det her at items ble for billige, så f.eks jeg kunne ta 7 items uten at noen andre kunne, men i Naxx har vi doblet prisen.. 80dkp for tier 3 items, 150dkp for weapons, 70dkp for ringer etc

 

Funker ganske greit, etter min mening det beste.. den som er der mest får mest items, velfortjent..

 

hadde bidding system før, men det endte med katastrofe når folk brukte dkp for 1-2mnd raiding på et item grunnet folk ville draine, mens noen classer hadde gått i avtale om hvem som får item og kunne ta dps ringer,necks backs, weapons lett siden de brukte mindre på tier1

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar

Vi bruker Vickery DKP. Fungerer slik at den som vinner (byr mest) får item'et med nest høyeste bud +1. Bud foregår selvsagt med whisper kommando så ikke andre ser hva hver enkelt byr. :D

 

Har selvsagt priority på class loot som for eksempel våpen som passer klart til en gitt klasse osv.

Endret av bjarters
Lenke til kommentar
Bare teit å ikke la Initiates få pri til rais til å joine raids på lik linje som Members.. Hvorfor rekrutterte dere dem om de ikke skal få være med hver gang?

7259868[/snapback]

 

For å si det på en annen måte, hvorfor skal regular raiders, folk som da kanskje er med på alt som er av wiperuns etc, måtte eventuelt stå over raids for å gi trial members plass? Det går fint an og evaluere folk uansett. Hvis de møter opp, viser velvilje og alt det der så teller vel det positivt også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...