Gå til innhold

Hvilken julebrus er best?

3evel

Hvilket bryggeri har den >>beste<< julebruen?  

408 stemmer

1. 1. Hvilket bryggeri har den >>beste<< julebruen?

• Aaass bryggeri
      46
    • Hamar lillehammer bryggeri
      101
    • Grans
      61
    • Ringnes
      55
    • Hansa
      42
    • Christianssands Bryggeri
      23
    • Lerums bryggeri
      28
    • Macks Ølbryggeri
      13
    • EC Dahls
      39

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om me kunne prøvd å samle absolutt alle typar julebrus som finnes i butikkane her i Norge. I desember skal eg kjøre rundt heile byen og kjøpe kvar einaste type julebrus for deretter å teste, men eg er redd utvalet ikkje er så veldig stort.

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om me kunne prøvd å samle absolutt alle typar julebrus som finnes i butikkane her i Norge. I desember skal eg kjøre rundt heile byen og kjøpe kvar einaste type julebrus for deretter å teste, men eg er redd utvalet ikkje er så veldig stort.

7311142[/snapback]

tru det er ganske mange julebruser vi ikke har med, fordi de vi ha skrevet opp er de mest kjente :no:

det hadde vært fett vis du hadde kjørt rundt og testa julebrus, fordi kan vi finne ut hvilken julebrus som virkelig er best

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg mener selv at Grans Julebrus er den beste.

Men jeg kan også si at Hamar/Lillehammer bryggeri sin julebrus sikrer andre plassen med en annerledes smak. Den smakte som sagt litt sjamanjebrus, men også blanda med Julebrus, og noe annet, kanskje det var litt kardemomme smak, men uansett en julebrus som er annerledes enn noen annen. Var lenge usikker på hvem som var best men etter 2 6-pack med hver så bestemte jeg meg, men blir sikkert mye av den utover også.

Grans - Den beste i smak. :yes:

Hamar/Lillehammer - Veldig god men ikke den beste, men smaker mest jul. :yes:

GRANS - God men ikke på topp :thumbup:

TRIO - Solo med noe annet kjedelig smak :thumbdown:

Coca Cola - Ikke god i det hele tatt, :thumbdown:

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Har i det siste testa Aass' og Hansas julebrus, og jeg syns førstnevnte smaker ganske fruktig og fin rødbrus. Ikke julebrus. Sitter med en 0.33 Hansa nå, og må si den smaker som Aass' julebrus med kanskje 1/10 øl iblanda. Ingen vinner, akkurat.

Står fortsatt på mitt, med at Hamar / Lillehammer bryggeriers julebrus er den beste. Har dog ikke funnet denne noe sted i Bergen. :(

Edit: Det hersker litt tvil om det var Grans' eller Aass' julebrus jeg smakte, kommer tilbake til det senere.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Generelt er Julebrus noe skikkelig skvip av noe sukkervann så jeg drikker følgelig ikke særlig mye av dette. Det jeg ha smakt nå i år er dog Hamar/Lillehammer sin brune brus og Aass sin.

Om Aass er det vel ikke annet å si enn at den var ekstremt syntetisk og generelt ikke noe som skal drikkes igjen. Endte faktisk opp med å kaste resten av brusen da jeg ikke følte for å drikke opp alt. Denne hadde jeg også store forhåpninger til men de ble, som dere skjønner, brutalt knust ved smakingen.

Hamar/Lillkehammer sin smakte bedre, men hva i all verden den har med "Julebrus" å gjøre er et mysterium. Det var bare vanlig Champagnebrus med Jule-etikett pås eg. Det er like dumt som å sette Julebrus-etikett på Cola og selge det som Julebrus.

Men dersom jeg med pistolen mot hodet ble tvunget til å drikke Julebrus måtte denne være førstevalget mitt.

Lenke til kommentar
Det finnes bare en julebrus, den brune!

Forøvrig mener jeg at det skvipet som "Julebruskongen " drikker ikke egner seg till annet enn...ja absolutt ingenting!

Kongen må abdisere! :)

Dette er perfeksjon :dribble:

7257025[/snapback]

JEPP.. du har forstått det.. Er forresten EC dahls som produserer den.

Men mtp hvilken julebrus som er best har veeldig mye å si fra hvor i landet du kommer fra... du vet.. solidaritet osv.:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg er en tilhenger av Lerum sin julebrus :love:

Siden den ikke har vært å få tak i har man måttet nøye seg med Hansa i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...