Gå til innhold

Noen kommentarer til designet mitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg gjort noen endringer.

 

  • Følgende er gjort:
  • Tekst annonsene i toppen har fått en annen bakgrunn og en enkel sort ramme
  • Fjernet den separerende verikale linjen mellom menyen og selve sideinnholdet
  • Endret farge på feltet med søkefeltet
  • Lagt til en gradering på alle oversiktsfelt
  • Gårsdagens valuttakurser er nå litt dimmet for å bedre symbolisere at de ikke er gjeldende

post-25282-1163119854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Stikkord: Typografi :)

7256910[/snapback]

 

Det hjalp meg mye, du kunne ikke tenke deg å utdype dette litt mer?

7258282[/snapback]

 

Med typografi mente jeg å gjøre teksten mer «spennende» og lettere å lese - ved å vurdere blant annet forskjellige skrifttyper, linjehøyde, osv.

 

Her er ett par linker, som er hentet fra tidligere diskusjoner i Webkaféen (har ikke lest dem selv dessverre - da det er knapt med tid til slike fritidssysler i disse dager). Men tenkte det var bedre enn å bare overlate deg til Google :p

 

- Five simple steps to better typography

- The non-typographer's guide to practical typeface selection

- The Elements of Typographic Style Applied to the Web - A practical guide to web typography

Lenke til kommentar

Virker som jeg har truffet på fargene i allefall :)

 

Har brukt mye tid på koding av siden i det siste, som er grunnen til at jeg ikke har kommentert så mye her.

 

@JohnRichard: Skal se litt på de linken, la til litt flere nyhetskategorier noe som åpnet siden litt mer. Da jeg fikk skilt de to mer dominerende boksene fra hverandre.

 

@Aalton: Du tenker da på feltet i menyen til venstre går jeg ut ifra? Det blir nok stående sånn intill videre i allefall. Mulig jeg endrer hele reklamesaken etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...