Gå til innhold

Xbox Live - IP Address FAILED.

kinag

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte meg en Xbox 360 i dag, men når jeg prøvde å koble opp Xbox live og kjører "Test Media Connection" så står det Network Adapter: Wired og IP Address: Failed.

Jeg har et Nokia modem som fulgte med min telenor ADSL når jeg fikk den i 2002, men dette har fungert før når en kamerat kom til meg og koblet opp sin, fikk direkte kontakt. Modemet har 4 porter som er til Ethernet kontakter, og jeg har hatt 2 pc'er og 1 xbox 360 koblet opp samtidig tidligere, så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke skal kunne fungere :(

Jeg har sittet i 4 timer nå, fikk til og med DNS primary og secondary adressene til Telenor for å teste det, men ingen tilgang.

Brannmuren skrudde jeg av (norton internet security), men det hjalp ikke det heller.

Er det noen som vet hva som kan være problemet og hvordan jeg kan fikse detta?

Jeg har faktisk satt opp Connection shearing i Windows (XP sp2), men det har ikke hjulpet meg i hele tatt.

Er litt surt egentlig siden jeg har lyst til å få detta til å fungere.

Hadde blitt veldig glad hvis dere kunne svare på detta :)

Takk.

Endret av kinag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke media connection du vil teste, er vel network connection?

7254065[/snapback]

Vel, media Connection viser Network adapter, IP Address, Wireless Network, PC Selected og PC Connection.

Tror de mener alle fysiske "media" deler som er tilkoblet.

Avinstallerte norton og da fungerte IP Address, men så restartet jeg og nå fungerer det ikke igjen.

Begynner å bli frustrert :p

Kjører et annet virus program nå med Windows Firewall ved siden av.

Lenke til kommentar
har du satt på at xboxn skal mota ip/dns/gateway automatisk eller har du satt dette manuelt? har du koblet xboxn rett inn i en av de 4 portene modemet skal ha, har du xboxen koblet til pcn?

7254765[/snapback]

Jeg har prøvd med automatisk og manuelt, på DNS primary og secondary står som den informasjonen jeg fikk av Telenor Kundeservice.

Jeg har en pc ethernet ledning inn i den ene porten på modemet, og en ethernet ledning fra xboxen.

Lenke til kommentar

Hmm, fikk hjelp av en kamerat til å fikse en del ting via msn, jeg fikk koblet til etter jeg reboota maskina, og fikk lastet ned en update til den.

Etter at Xboxen reboota så får jeg ikke logget på igjen, men nå kan jeg logge på nettet på pc'en, noe jeg ikke kunne mens xboxen lastet ned updaten.

Tror ikke jeg kan være på begge to samtidig ^^

Edit: Jeg fikk det til å fungere ;)

Jeg må bare ha av min datamaskin for å komme meg på Xbox Live :p

Takk til de som prøvde å hjelpe meg :)

Endret av kinag
Lenke til kommentar
Hmm, fikk hjelp av en kamerat til å fikse en del ting via msn, jeg fikk koblet til etter jeg reboota maskina, og fikk lastet ned en update til den.

Etter at Xboxen reboota så får jeg ikke logget på igjen, men nå kan jeg logge på nettet på pc'en, noe jeg ikke kunne mens xboxen lastet ned updaten.

Tror ikke jeg kan være på begge to samtidig ^^

Edit: Jeg fikk det til å fungere ;)

Jeg må bare ha av min datamaskin for å komme meg på Xbox Live :p

Takk til de som prøvde å hjelpe meg :)

7255157[/snapback]

Hmm... det var merkelig. Bra du får spillt iallefall :)

Nytt modem vil kanskje fikse det siste problemet...

/Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...