Knut__ Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Lurer på om det lar seg gjøre å ha to lydkort i enPC. Kjøpte meg Herculess Forrtissimo fo en liten stund siden. MEn denne har ingen line out., bare "forsterkede" lydutganger som er beregnet til surround anlegg. Koble dette likevell rett i forsterkeren min og tenkte at jeg skulle klare å holde lyden så lagv at det ikke ble no problem, men nei da, sprengte ene lydingangen på forsterkeren. Så da lurer jeg på om noen har peil på hvordan det vil være å hive inn det gamle ISA lydkortet mitt i tillegg?! Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 jeg har kjørt med to PCI kort og innebygget lydkort på min pc, uten at dette har bydd på noen problemer. Litt usikker på ISA-kort, men det er jo bare å prøve. Bare vær oppmerksom på hva du angir som standard for i OS'et til enhver tid. sof Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Får man lyd ut av alle da ? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 man får ikke lyd ut av alle på en gang. du må velge fks i winamp hvilke lydkort du hvil bruke. deretter må du lukke winamp agent og starte winamp på nytt. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 okei, men det er bare stress Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Har selv prøvd et gammelt ISA Sound Blaster 16-kort i tillegg til "hoved-lydkortet", et SB PCI128. Det funket uten problemer. Har også prøvd 4-spors lydopptak ved å ta opp med begge kortene samtidig. Lenke til kommentar
Knut__ Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Takk, da kjører jeg i gang c,") hmm.... finer ikke ut hvor du setter hvilket lydkort hvert avspillingsprogram skal bruke. Slik jeg forstod skal det være mulig at f.eks. winAmp bruker ene lydkortet mens mediaavspilleren bruker et annet: Tar jeg feil? [ Denne Melding var redigert av: knut82 på 2002-11-12 15:07 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har spurt om dette i forumet før. Svaret jeg fikk da var at det skulle funke fint. Jeg skal logge noen "signaler" på jobben, og har behov for minst 2 stereo lydinnganger som kan ta opp lyd samtidig. (Helst i Mp3-format for å spare plass.) For hjemmebruk tenkte jeg å spille musikk f.eks med Winamp2 ut på den ene utgangen (som går til stua) og f.eks med Winamp3 til den andre utgangen (til rommet mitt eller kjellerstua.) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Heisann! Så lenge du får det til å virke hardwaremessig (drivere og sånn) er det nada problem med 2 lydkort. For å velge hvilket lydkort som skal brukes som standard: Start->kontrollpanel->multimedia->Lyd->Foretrukne enheter Der velger du hva som skal være standard :smile: I winamp kan du velge ved å gå inn på Preferences->Plugins->Output->Configure Voila :smile: bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå