Gå til innhold

Alle i Norden burde snakke svensk

Anbefalte innlegg

Jeg fant denne artikelen http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/09/482409.html

Jógvan vid Keldu, representant for Færøyene i Nordisk råd, presenterte et kontroversielt forslag under Nordisk Råds møte i København for noen dager siden.

- Svensk er størst av alle de nordiske språkene. Derfor er det mest logisk at alle lærer seg svensk, sa han, ifølge Aftonbladet.

Hva synes dere?

Kan hende jeg er blind men jeg fant ikke tråder om dette.

Endret av johnny Bravo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Svensk er størst av alle de nordiske språkene. Derfor er det mest logisk at alle lærer seg svensk, sa han, ifølge Aftonbladet.

Og "han" er tjukkest i klassen, da er det mest logisk at alle spiser samme mat som han :!:

7253965[/snapback]

Haha Morsomt :!:

det er naturlig å snakke sitt eget språk, ikke noen andres ? o_O

Lenke til kommentar
Hvis man virkelig ønsket å innføre et samlende språk i norden som skulle motstå engelsk, burde man heller vært litt tøffere og innført norrønt som hovedmål.  :D

7253996[/snapback]

Det hadde vært kongekult med norrønt! :w00t:

Svensk som samlet språk i norden? Nei Gud forby... Og det er sterkt sagt av meg, for jeg tror ikke på Gud :innocent:

Lenke til kommentar

"Engelsk er størst av alle de globale språkene. Derfor er det mest logisk at alle lærer engelsk."

Dessuten , hvorfor skifte på språket, når vi uansett kan forstå hverandre ?

Svenskene har sikkert et ukjent byrå som prøver å hevne seg på Norge grunnet unionsoppløsningen og de tapene de fikk der :devil:

Lenke til kommentar
Dessuten , hvorfor skifte på språket, når vi uansett kan forstå hverandre ?

7254520[/snapback]

Nå har nok svensker og dansker større problemmer med å forstå oss en omvendt. En kamerat hørte en gang da han var i danmark at noen dansker trodde at de som snakket norsk var tyskere som prøvde å snakke dansk.

Det blir aldri aktuelt, skal det skiftes noe tenker jeg heller det blir engelsk enn svensk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...