Gå til innhold

Problemer med å capture video fra Panasonic NV-DS37 kamera

Anbefalte innlegg

Har investert i Firewire kort og skal forsøke å capture DV inn på pc. Installasjon av firewire-kortet gikk greit. Kjører Win2000 og under system devices får jeg opp "VIA OHCI Compliant IEEE 1394". Så langt virker alt OK.

Men når jeg går inn i Scratch disk and device control under preferences i Adobe Premiere 6.5 er de eneste valgene for device DV Device Control 2.0 og None. Ettersom jeg har forstått av hjelpen til Premiere, skulle navnet på video kameraet dukke opp her. I så fall hva er det som jeg gjør galt?

Har forsøkt å plugge kameraet i før pc startes opp, etter oppstart, før Premiere åpnes og etter Premiere åpnes, men uten at det fungerer.

Håper noen har vært borti lignede eller har tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe av de samme problemene som deg...

Første jeg ville ha prøvd, er å bruke Microsofts IEEE1394 driver istedet. Den er anbefalt i forhold til andre drivere. Husker ikke helt hvordan du får reinstallert den, men det finner du sikkert ut av :smile:

Ellers måtte jeg med mitt oppsett reinnstallere windows2000 for at Premiere skulle finne kameraet mitt (et sony PC110) kamera. Det er ikke så farlig at nettopp ditt kamera ikke finnes i listen, da du kan benytte en generic driver i premiere, og det funker som regel bra.

[edit]Forresten må du også ha SP3 for win2000, da den retter opp en del FW kompbailitetsproblemer [/edit]

[ Denne Melding var redigert av: proturbo på 2002-11-12 12:39 ]

Lenke til kommentar

Har fulgt forskjellige råd, men fremdeles problemer med å få kontakt med DV kameraet. Den siste oppdateringen jeg gjorde var å legge in SP3.

Firewire kortet er korrekt installert og kommer opp som det skal under IEEE 1394-bussvertskontrollere. Det som er problemet er at når kameraet kobles til, kommer det ikke noe opp under Lyd-, video- og spillkontrollere. Ettersom jeg har forstått, så skal det kommer opp noe som forbindes med kamera eller VCR. Har sjekket under WINNT/inf/ og finner installasjonsfilene for Dvcam.*. Ettersom jeg har forstått er det disse filene operativsystemet bruker for å gjøre DV kameraet tilgjengelig for applikasjoner. Er det noen som kjenner til om det er mulighet for å legge disse filene til manuelt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forsøke også å flytte Firewire-kortet til forskjellige PCI-slotter, men uten at driveren for video kameraet blir lastet.

Bruker Windows-drivere for Firewire-kortet og kortet installerer seg greit og ser ut til å fungere greit. Men ingenting skjer når kameraet kobles til, enten dette gjøres før maskinen startes opp eller når maskinen er i gang.

Er det noen som kjenner til om det er noen måte å legge denne kamera driveren inn manuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...