Gå til innhold

Logg inn script

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et login script i JavaScript, men jeg lurte på om det var mulig å få tak i et annet et, fordi jeg får ikke gjemt brukernavnene og passordene fra HTML koden.

Her kommer login scriptet:

<script TYPE="JavaScript">
<!-- Begin
function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();
if (username=="someone1" && password=="something1") { window.location="page1.htm"; done=1; }
if (username=="someone2" && password=="something2") { window.location="page2.htm"; done=1; }
if (username=="someone3" && password=="something3") { window.location="page3.htm"; done=1; }
if (done==0) { window.location="page_error.htm"; done=0; }
}
// End -->
</SCRIPT>

<form name=login>
Username:
<input type=text name=username size="20">
Password:
<input type=password name=password size="20">
<input type=button value="Login" onClick="Login()">
</form>

Noen som vet om et bedre/annet et som jeg kan skjule passordene/brukernavnene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å ta fra deg gleden men personlig synes jeg ikke Javascript er tingen å bruke for tilgangskontroll.

Dette fordi man enkelt kan laste ned scriptet og se URL'ene du vil beskytte.

Hadde jeg ikke noen annen mulighet enn å bruke Javascript for å begrense tilgang til sider, så ville jeg kryptert URL'ene på en eller annen måte. Så kunne brukernavn/passord-kombinasjonen brukes som nøkkel for å dekryptere URL'ene.

Med fantasifulle URL'er og en algoritme som koder URL'ene til noe helt uforståelig, så vil denne løsningen være ganske robust.

Ulempen med dette er jo at da kan du kun ha ett brukernavn/passord, hvis du ikke var så smart at du fant en måte å generere samme nøkkel fra forskjellige brukernavn/passord-kombinasjoner.

En annen ulempe er at brukerne ikke kan velge sitt eget passord, men er nødt til å bruke ett som du genererer for dem.

Werner

Lenke til kommentar
Ikke for å ta fra deg gleden men personlig synes jeg ikke Javascript er tingen å bruke for tilgangskontroll.

Dette fordi man enkelt kan laste ned scriptet og se URL'ene du vil beskytte.

Hadde jeg ikke noen annen mulighet enn å bruke Javascript for å begrense tilgang til sider, så ville jeg kryptert URL'ene på en eller annen måte.  Så kunne brukernavn/passord-kombinasjonen brukes som nøkkel for å dekryptere URL'ene.

Med fantasifulle URL'er og en algoritme som koder URL'ene til noe helt uforståelig, så vil denne løsningen være ganske robust.

Ulempen med dette er jo at da kan du kun ha ett brukernavn/passord, hvis du ikke var så smart at du fant en måte å generere samme nøkkel fra forskjellige brukernavn/passord-kombinasjoner.

En annen ulempe er at brukerne ikke kan velge sitt eget passord, men er nødt til å bruke ett som du genererer for dem.

Werner

7253879[/snapback]

Mhm, har prøvd å dekryptere før, men da får jeg bare "Fullført, men med feil på siden" beskjed. Du vet vel ikke om noe annet jeg kan få gjort?

Lenke til kommentar

Som wernie sier, hvis JavaScript er eneste alternativet så får du ikke skjult brukernavn og/eller passord med mindre du krypterer de på et vis. JavaScript-kode tilknyttet en nettside er fritt tilgjengelig for alle. Hvis du kunne brukt et annet språk blir saken annerledes. Har du mulighet til å bruke f.eks. PHP?

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...