fatzalore Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Hei! Jeg har lyst å eksperimentere litt med overklokking o.l, men har lite lyst til å ødelegge min nye datamaskin i og med at jeg er nybegynner. Tilfeldigvis er jeg en heldig eier av et nesten antikk IBM Aptiva system som jeg tenkte ville være en maskin å begynne å leke med. Er det overhodet mulig å finne tak i bios drivere o.l til et slikt system? Intel Pentium III 600MHz 128MB RAM Hvor kan jeg finne ut hvilket hovedkort som er i maskinen? Endret 9. november 2006 av fatzalore Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Prøv med Everest. Ferdig PCr er ofte vanskelig å overklokke/mangler støtte i bios osv. Se om du finner et serienummer og bruk google kanskje du finner info. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Blir nok dårlig med overklokking med den der....Selv med en selvbygget maskin som har gode overklokkingsegenskaper fra den tiden vil ha veldig begrensede muligheter i forhold til dagens moderne hovedkort. Finn deg et annet objekt Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Med mindre du går løs med loddebolten, kommer du neppe til å ødelegge noe på den nye PC'n din. Det værste som kan skje er blåskjerm, eller at PC'n ikke starter. Da er du bare en CMOS reset unna fullt fungerende maskin. Lenke til kommentar
fatzalore Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Har fått tak i et nytt system nå. DELL Intel Pentium IIII 2,8GHz 512MbRAM ATI Radeon 9800 128Mb Er det mulig å finne en biosversjon her som tillater meg å klokke litt? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Nei, du vil ikke finne en BIOS til de maskinene fra Dell som tillater overklokking. Det er hardwarebegrenset i stor grad, samt at det er ett sant mareritt å prøve å skrive en ny BIOS til ett Dell-hovedkort. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Feilpostet i "Hardware > Annet om hardware", flyttes til riktig forum Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Kva hardware har den nye maskina då? Edit: Prøvde å klokke ein gammal P3 maskin på 500 mhz Klokka til 645 mhz, men så blei hdd svidd. Det er vel null juster på PCI/agp portane... Endret 15. november 2006 av tharshan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå