Gå til innhold

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?


aalen

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?  

496 stemmer

  1. 1. Hvilken av next-gen konsollene har penest design?

    • Wii
      177
    • Xbox 360
      118
    • PS3
      201


Anbefalte innlegg

Wii er penest. Dessuten er den utrolig liten, og det er en fordel. Jeg liker det enkle og stilrene uttrykket. Også den glossy overflaten og det blå lyset er herlig.

 

Xbox 360 er veldig gjennomført. Liker at alle designelentene er "konkave". Den er like fin både når den ligger og står. At man kan bytte faceplates er også en fin ting.

 

Playstation 3 er vel den jeg liker minst av disse. Den ser bedre ut i virkeligheten enn på bildene, men det er liksom noe som ikke stemmer. Den er mye finere når den står enn når den ligger. Liker ikke brødboks-looken og at den er såpass stor. En annen dum ting er at det blir fettmerker med en gang om man tar på den, sånn som med PSP og den svarte DS Lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Wii. Den er liten, slank og lekker, og jeg blir glad hver gang jeg ser på den. Flott design, den er på en måte veldig glatt, ren og... smekker.

 

2. Playstation 3. Den har en fin sortfarge, den er velformet og glatt, og gir uttrykk av eksklusivitet.

 

3. Xbox 360. Den er mattere, tammere og noe kjedelig grå. Går mer i retning av designet til en gammel PC. (I rettning av, ikke at den ser sånn ut)

Endret av Link_and_Zelda
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Fikk lyst til å lage et emne om dette, men så fant jeg dette med søkefunksjonen. Ganske gammelt emne, men dog ganske interesant etter min mening. Synes det er litt merkelig at PS3 lå nederst i undersøkelsen her for et år siden, er jo en kjempe stilig konsoll etter min mening.

 

Selv synes jeg alle de tre konsollene har et veldig bra design. X360 har en lekker "krem farge" og virker ganske gjennomført, men den kjennes litt "plastic fantastic" ut når du løfter på den. Er kanskje enig med folk i at Wii ser best ut. Herlig hvitt design med et stilig blått lys i CD-skuffen. (Eller CD-slukeren :p)

PS3 ser også nydelig ut når den er ren. For ja, den blir altfor fort støvete. Ellers virker den veldig solid og flott. Litt stor kanskje, men det gjør ikke så mye.

 

Noen flere meninger?

Lenke til kommentar

Tja sist eg skreiv i denne tråden her hadde eg ikkje alle konsollene i hus. No som alle er på plass er eg faktisk ikkje sikker lenge hvilken konsoll eg meiner tar seg best ut i TV-bordet :huh:

 

EDIT: Eineste som er klumpete på 360 vel PSU, noe eg liker så godt med PS3 er nettopp det at den er integrert. Den mest klumpete konsollen i rette forstand blir vel PS3. Uten at eg syns det er noe negativt, siden den er utrolig lekker sålenge den står oppreist.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er penest av en brødboks (PS3), Vaffelhjern (360) eller en Bilstereo (Wii) men spiller forsåvidt ingen rolle da det er spilla som teller og der er 360 overlegen med tanke på utvalg, Wii er overlegen med tanken på salg og PS3 er overlegen med tanken på hmmmm hva... Jo følgende utrykt: "Ting kommer" :!:

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Syntes både Wii og ps3 serveldig pene ut! Har ikke "studert" wii`en, men den er veldig liten og søt, pen farge oxo:) Ps3 dermimot er selvsagt større pga at det det er en helt annen type konsoll Men, pen er den. Herlig pianolakk og "touch" knapper gjør den helt sjef! Passer utroligbra sammen med tv`er i sort pianlakk. Så min stemme går til Ps3!

 

Xbox 360 syntes jeg ikke er noe spess. Maskien ser helt grei ut, men er litt matt og kjedelig. Den idiotiske strømforsyningen som sitter utenfor konsollen er en design flause med stof F. Testa bruttern sin 360, og strømforsyningen gjorde at jeg ikke fikk dytta tvbenken helt intill veggen, noe som er et Must!

Lenke til kommentar

1. Wii: - Liten og "ren" farge. Er ikke et blikkfang i stuenl, men nøytral og bra.

2. PS3: - Svart, enkel og grei. Er stor, men det faktum at den er sort gjør at den kan blande seg mer inn blant resten av utstyret.

3. 360: - Grå/hvit og stor. Dårlig kombinasjon som gjør at den blir et blikkfang i det rommet den står i, nesten uansett hvor du plasserer den. Den sorte Eliten ser like bra ut som PS3.

Lenke til kommentar

Liker virkelig 360, men den er etter min mening blant de styggeste konsollene jeg har sett. På nivå med NES (som jeg også liker veldig godt ellers). Stor og klumpete plastikk-design uten noen struktur på knapper og skuff. Kontrollen er bra dog, og slår PS3 sin (men nå gjelder jo dette konsollen).

 

Wii vinner klart. Kjempestilig maskin. Hadde dog gjerne sett at den var svart.

PS3 får 2.plass. Synes den er kjempeflott, men for stor til å vinne.

Lenke til kommentar

1. Wii: For den passer inn mer eller mindre overalt. Slank og pent designe med andre ord.

2. X360: Litt større enn Wii enheten men har en fin gjennomførelse i designet som passer pent inn under bordet.

 

PS3 har jeg ikke men ut fra bilder jeg har sett må jeg dessverre beklage men jeg synes den er tilnærmet en smørbrødgrill i utforming og kan utføre jobben som papirpresse i størrelse. Enheten er sikkert god men jeg synes deisgnet er litt dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner folk som liker designet på 360. Fargen er lik gamle PC-kabinett fra 90-tallet. Samme er den stygge grønnfargen som er rundt på-knappen. På Wii og PS3 er det mye finere farger og mye bedre design, men må nok sette PS3 først på grunn av svartfargen.

360 elite derimot er meget lekker.

 

Bare sånn btw, det bildet at PS3 er meget misvisende. Ligner jo ikke på pianolakk i det hele tatt, ikke særlig pent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...