Gå til innhold

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?


aalen

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?  

496 stemmer

  1. 1. Hvilken av next-gen konsollene har penest design?

    • Wii
      177
    • Xbox 360
      118
    • PS3
      201


Anbefalte innlegg

Jeg eier Xbox360, Wii og PS3.

Har 10 ganger så mange spill til 360 som noen av de andre.

Men allikevel stemte jeg ps3 som klart best design.

Si meg, er det fordi jeg er fanboy og bare ikke vet det selv enda slik visse påstår?

 

Og at Wii er så symetri og liksom nærmest den "aksepterte" normen for bra design er noe av det dummeste jeg har hørt, men mangelen på design gjør at endel folk liker dens lille, minimalistiske utseende.

Men strengt tatt er det jo ikke mye design elementer å spore, og fin som den er ser den ut som en hvilken som helst annen bilstereo.

 

Husgutt burde kanskje ta inn over seg at folk som ikke har samme mening som han selv, ikke nødvendigvis er evnevike fanboys som ikke klarer å gjøre seg opp en ærlig mening om sin egen smak.

 

Du er kanskje ikke (forbehold her) en evneveik fanboy men om man sitter i en furu møblert gulmalt stue så vil jeg kunne påstå at kanskje personens smak ikke helt følger tiden. Er det da dårlig smak eller rett og slett en person som digger furu og gult er tross jo alt kult. Nå vil jeg jo ikke sammenligne ps3 med tidlig 90 talls bad taste men jeg vil heller kalle designet litt futuristisk (og til dels spennende) men det funker liksom ikke helt (for meg) av de nevnte grunner. Om du hører så lite dumt så kan du kanskje utdype hva du liker så godt med ps3 istedet for å bashe andre innlegg med lite gjennomtenke kommentarer.

 

Om ikke alle så ville jeg tro at noen uansett hadde stemt på sitt favoritt konsolle selv om den, som huseby så fargerikt uttrykte det, så ut som avføring.

 

En ting til, mangel på design er ikke minimalisme. Minimalisme i seg selv er en design stil..

Endret av scuderia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker 360n sitt design bedre enn PS3 sitt.

 

Det kunne jeg sagt igår, men nå som GeoFrank opplyste meg om at 360n mest sannsynelig ville blitt slaktet av utdannede designere så synes jeg nå at den er dritstygg når jeg tenker meg om, skikkelig stygg. PS3 derimot, ooooh, for en herlig symmetrisk klump av pianolakk og stål.

 

Namm!

Lenke til kommentar
Jeg eier Xbox360, Wii og PS3.

Har 10 ganger så mange spill til 360 som noen av de andre.

Men allikevel stemte jeg ps3 som klart best design.

Si meg, er det fordi jeg er fanboy og bare ikke vet det selv enda slik visse påstår?

 

Og at Wii er så symetri og liksom nærmest den "aksepterte" normen for bra design er noe av det dummeste jeg har hørt, men mangelen på design gjør at endel folk liker dens lille, minimalistiske utseende.

Men strengt tatt er det jo ikke mye design elementer å spore, og fin som den er ser den ut som en hvilken som helst annen bilstereo.

 

Husgutt burde kanskje ta inn over seg at folk som ikke har samme mening som han selv, ikke nødvendigvis er evnevike fanboys som ikke klarer å gjøre seg opp en ærlig mening om sin egen smak.

 

Du er kanskje ikke (forbehold her) en evneveik fanboy men om man sitter i en furu møblert gulmalt stue så vil jeg kunne påstå at kanskje personens smak ikke helt følger tiden. Er det da dårlig smak eller rett og slett en person som digger furu og gult er tross jo alt kult. Nå vil jeg jo ikke sammenligne ps3 med tidlig 90 talls bad taste men jeg vil heller kalle designet litt futuristisk (og til dels spennende) men det funker liksom ikke helt (for meg) av de nevnte grunner. Om du hører så lite dumt så kan du kanskje utdype hva du liker så godt med ps3 istedet for å bashe andre innlegg med lite gjennomtenke kommentarer.

 

Om ikke alle så ville jeg tro at noen uansett hadde stemt på sitt favoritt konsolle selv om den, som huseby så fargerikt uttrykte det, så ut som avføring.

 

En ting til, mangel på design er ikke minimalisme. Minimalisme i seg selv er en design stil..

 

Joda, minimalisme er en egen design stil, men nå er vel ingen av konsollene egentlig minimalistiske, selv om Wii kommer nærmest og trolig treffer de som liker denne stilen nærmest.

Det jeg reagerte på er at visse påstår at en av de 3 liksom er mest lik normen for akseptert design, mens de jo alle 3 rett og slett er plastbokser hvor ingen av de er spesiellt moderne sett fra et design perspektiv. De er tross alt ikke så fryktelig ulike alle andre hi-fi og bilde produktene man har i hylla og spør du meg blir det dumt å sitte å påstå at den ene er "moderne", mens de andre ser avleggs ut.

Jeg har jo begrunnet mine valg tidligere i tråden, og for meg var det fargen som avgjorde tilslutt. Ingen av de er veldig pene, men heller ikke verre enn at jeg ser rett på dem alt for mange timer av døgnet.

Lenke til kommentar
Pollen skulle vært på et design-nettsted, da hadde resultatet vært litt mer interessant. Jeg tipper PS3 eller Wii hadde vunnet, med 360 på en solid sisteplass.

 

Og de som forstår seg på design ville uttalt seg mer objektivt?

Jeg tror du skal slå opp ordet tippe en gang til. Jeg sa forøvrig ikke at 360 var stygg, jeg ga den en personlig andreplass på min vurdering tidligere i denne tråden.

 

Det kunne jeg sagt igår, men nå som GeoFrank opplyste meg om at 360n mest sannsynelig ville blitt slaktet av utdannede designere så synes jeg nå at den er dritstygg når jeg tenker meg om, skikkelig stygg. PS3 derimot, ooooh, for en herlig symmetrisk klump av pianolakk og stål.

Jeg tror du skal slå opp ordet tippe en gang til. Jeg sa forøvrig ikke at 360 var stygg, jeg ga den en personlig andreplass på min vurdering tidligere i denne tråden.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
En ting til, mangel på design er ikke minimalisme. Minimalisme i seg selv er en design stil..

 

Joda, minimalisme er en egen design stil, men nå er vel ingen av konsollene egentlig minimalistiske, selv om Wii kommer nærmest og trolig treffer de som liker denne stilen nærmest.

 

Er ikke egentlig dere to enige her? Jeg er i hvertfall enige med dere begge. Wii er først og fremt en boks uten noen som helst fiksfakseri. Den har ikke noen særlige designelementer som skiller den ut fra andre hvite bokser, bortsett fra det blå lyset. På meg virker det som om designerne har tenkt mer praktisk enn estetisk, altså funksjonelt. Ikke at det er noe galt i dette. Wii'en passer bra i stuen min som er innredet i rødt, svart, hvitt og trefarger. Jeg ga forøvrig Wii 2. plass i denne avstemmingen.

 

Når skal det forresten komme Wii'er med andre farger enn hvitt? Jeg tror at litt sterke farger på den konsollen vil få den til å virke mer spenstig designmessig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en drøss andre konsoller i alle former, farger og størrelser. TVen er i svart, stereoen er i svart men TVbordet er i tre. Om jeg skulle legge til forhold hvordan det ser ut her og bedømmet PS3 ut etter det har PS3 kommet på en epic fail i min stue, som en malplassert svulst som ikke passer inn, faktisk passer X360 enheten mye bedre inn her enn PS3en ville gjort.

 

Men så omhandler denne tråden selve enheten og ikke hvordan det ser ut i stua di og rundt gaming bordet ditt. Trodde tråden la opp til hvilken konsoll som ser best ut, ikke hvilken konsoll som passer best inn i min stue interiørmessig.

Lenke til kommentar
Nå har jeg en drøss andre konsoller i alle former, farger og størrelser. TVen er i svart, stereoen er i svart men TVbordet er i tre. Om jeg skulle legge til forhold hvordan det ser ut her og bedømmet PS3 ut etter det har PS3 kommet på en epic fail i min stue, som en malplassert svulst som ikke passer inn, faktisk passer X360 enheten mye bedre inn her enn PS3en ville gjort.

 

Men så omhandler denne tråden selve enheten og ikke hvordan det ser ut i stua di og rundt gaming bordet ditt. Trodde tråden la opp til hvilken konsoll som ser best ut, ikke hvilken konsoll som passer best inn i min stue interiørmessig.

 

Ah, du mener man skal stemme på den med penest design, men ikke ta med i beregningen hvordan den ser ut der du har den i stua??

Så egentlig burde de som skal skrive i denne tråden kunne design og diskutere kun ren design, og ikke la selv erfarte inntrykk spille inn?

 

Tviler på denne tråden ville vært veldig stor da, og jeg tviler sterkt på at veldig mange her inne har mye fornuftig å komme med skulle vi fulgt ditt eksepmpel.

Vi kan ikke avgjøre hvem som ser best ut, ettersom smaken til hver og en er forskjellig og det finnes ingen fasit over hva som er best, avtemmingen er det nærmeste vi kommer der.

Lenke til kommentar
Nå har jeg en drøss andre konsoller i alle former, farger og størrelser. TVen er i svart, stereoen er i svart men TVbordet er i tre. Om jeg skulle legge til forhold hvordan det ser ut her og bedømmet PS3 ut etter det har PS3 kommet på en epic fail i min stue, som en malplassert svulst som ikke passer inn, faktisk passer X360 enheten mye bedre inn her enn PS3en ville gjort.

 

Men så omhandler denne tråden selve enheten og ikke hvordan det ser ut i stua di og rundt gaming bordet ditt. Trodde tråden la opp til hvilken konsoll som ser best ut, ikke hvilken konsoll som passer best inn i min stue interiørmessig.

 

Nå brukte jeg en linje på å beskrive konsoll i forhold til stue og åtte setninger på å beskrive design. Hvis du synes dette var så ille hvorfor brukte du fem linjer på å beskrive stuen din? Det er plenty av andre tråder der det finnes langt mer off topic innhold hvis du vil være ryddegutt. Men det er vel strengt tatt moderatorenes oppgave.

 

Og design handler faktisk også om hvordan en design kan integreres med andre.

Lenke til kommentar
Og da har man naturligvis forskjellige stuer og forskjellige utforminger, farger og fasonger. Tråden handler jo om hvilken konsoll som har penest design og det er det de spør etter, ikke interiørtips.

 

Du setter ting veldig på spissen her, men hvordan inntrykk skal man ellers ha av maskina?

Skjønner liksom ikke helt hva du skal ha frem her, men noen interiør tips tråd har det jo aldri vært i nærheten av.

For meg er sort "penest" av hvitt og sort, så dermed teller selvfølgelig dette inn, og da sier det seg vel nesten selv at sorte ting trolig passer best inn i min stue også.

 

Tror nærmere 90% svarer ut fra inntrykk de har akkurat av å sitte å se på maskinen/e i sin egen stue, så at man ikke forventer at dette spiller inn på resultatet blir jo bare urealistisk.

Ettersom vi også er på et spillforum regner jeg med fasgkunnskapen rundt design er heller laber, og at vi faktisk diskuterer hvilken maskin vi synes er penest, og demred har best design etter vår smak.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Så med andre ord har jeg lov til å kalle PS3 en stygg klumpete svulst uten form og farger fordi den ikke står til mitt interiør?

 

Ja, det får du. Du har jo selv sagt at en person må få lov til å kalle Metal Gear Solid, GTA3, Bioshock, Mass Effect osv osv osv for verdens værste spill, siden dette går på smak og behag for hver enkelt person. Så da kan man vel lett overføre dette til denne saken? Eller?

Lenke til kommentar
Så med andre ord har jeg lov til å kalle PS3 en stygg klumpete svulst uten form og farger fordi den ikke står til mitt interiør?

 

Jeg regner med at siden den ikke står til ditt interiør bedre enn hva det tydeligvis gjør vil farvelegge dine valg når du skal avgjøre hvilke av maskinene du synes er penest/har best design.

Og er din mening at maskina ser ut som en svulst har du selvfølgelig lov til det, ser liksom ikke hvorfor du ikke skulle kunne det.

Lenke til kommentar
Så med andre ord har jeg lov til å kalle PS3 en stygg klumpete svulst uten form og farger fordi den ikke står til mitt interiør?

 

Ja, det får du. Du har jo selv sagt at en person må få lov til å kalle Metal Gear Solid, GTA3, Bioshock, Mass Effect osv osv osv for verdens værste spill, siden dette går på smak og behag for hver enkelt person. Så da kan man vel lett overføre dette til denne saken? Eller?

 

Ser ikke helt hva slags relasjoner det du sier her har med tråden eller saken å gjøre men det er nå slik. Poenget mitt var at folk bedømte i mange tilfeller konsollen etter hvordan den står til interiøret de har i huset når tråden spør om designet på konsollene, ikke hele stua.Da må det være mer naturlig å bedømme konsollen etter designet fremfor å sette dem opp mot hvordan det ser ut i stua og de andre tingene du har.

 

Med andre ord jeg ser ikke relevanse å dra inn hele interiøret når tråden spør om det enkelte designet til konsollen.

Lenke til kommentar

Om du synes at Ps3 ser ut som en svulst, så er det det samme for meg og sikkert andre også om dette er grunnet at du hater svart, at den passer dårlig i stua osv osv. Du spurte om du kunne kalle Ps3 for en stygg klumpete svulst fordi den ikke står til ditt interiør? Ja, om man går etter det forrige prinsippet du jobbet for å få inn i forumet. Nemlig at det ikke finnes noe som er bra design eller bra spill, men at dette er opp til øyet som ser. Altså kan det som du synes er verdens styggest design, være verdens fineste for en annen. Samme med spill.

Lenke til kommentar
Med andre ord jeg ser ikke relevanse å dra inn hele interiøret når tråden spør om det enkelte designet til konsollen.

Fordi den skal stå i et interiør? Men du har den vel stående på et stativ i et hvitt rom, slik at den kan nytes i sin egen prakt?

 

Da må det være mer naturlig å bedømme konsollen etter designet fremfor å sette dem opp mot hvordan det ser ut i stua og de andre tingene du har.

Hvordan den gjør seg med annet interiør er jo en vesentlig del av designet. Er det ikke viktig hvordan f.eks. en genser ser ut når du har tatt den på deg, eller er det bare genseren i seg selv som har noe å si? Pisspreik.

 

Jeg drar samme strek som UrgeLoL gjør, og syns meningene du ytrer her er en motpol til de meningene du ytret i verste-spilldiskusjonen for en tid siden. Men du velger vel å mene det som gagner deg best i det poenget du øsnker å få frem. Duality på sitt beste.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...