Gå til innhold

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?


aalen

Hvilken av next-gen konsollene har penest design?  

496 stemmer

  1. 1. Hvilken av next-gen konsollene har penest design?

    • Wii
      177
    • Xbox 360
      118
    • PS3
      201


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig usakelig innlegg, husgutt...

 

Smaken er som baken. Men Ingen av dem er direkte stygg synes jeg.

 

Må nå støtte husgutt her, mange sony fans som hadde stemt på ps3 uansett og ikke etter design. Ser man på ps3'en er den stor og klumpete med linjer som bryter uten mål og mening. Den er også ubalansert i utseende noe man reagerer på da mennesker (som regel :-) ) foretrekker symetri. Et mysterium at de ikke forlenget "hyllen" langs hele maskinen og flatet ut taket. Men at det er en god teknisk design er det ingen tvil om.

 

360 er om mulig enda værre og ser altfor leketøy ut. Lyser plastikk og litt gammeldags design.

 

Wii er uten tvil den peneste med rette linjer, symetri og et minimalistisk preg. Også fargen er veldig "trendy" og gir boksen et moderne preg.

 

Som sagt, bare det at ps3 leder pollen bekrefter jo på en måte hva husgutt prøver å si..

Lenke til kommentar
Veldig usakelig innlegg, husgutt...

 

Smaken er som baken. Men Ingen av dem er direkte stygg synes jeg.

 

Må nå støtte husgutt her, mange sony fans som hadde stemt på ps3 uansett og ikke etter design. Ser man på ps3'en er den stor og klumpete med linjer som bryter uten mål og mening. Den er også ubalansert i utseende noe man reagerer på da mennesker (som regel :-) ) foretrekker symetri. Et mysterium at de ikke forlenget "hyllen" langs hele maskinen og flatet ut taket. Men at det er en god teknisk design er det ingen tvil om.

 

360 er om mulig enda værre og ser altfor leketøy ut. Lyser plastikk og litt gammeldags design.

 

Wii er uten tvil den peneste med rette linjer, symetri og et minimalistisk preg. Også fargen er veldig "trendy" og gir boksen et moderne preg.

 

Som sagt, bare det at ps3 leder pollen bekrefter jo på en måte hva husgutt prøver å si..

 

Eller så bekrefter det at ikke absolutt alle har samme smak som du har... Latterlig...

Lenke til kommentar
Eller så bekrefter det at ikke absolutt alle har samme smak som du har... Latterlig...

 

 

Vel, smak er selvsagt personelig og individuelt men det er uansett "retningslinjer" for god design (som selvsagt endrer seg over tid). Samtidig er det kalde fakta innen design også og det er det jeg reagerer på når jeg ser ps3. Mangel på symetri (symetri i ansikt feks er noe av det vi definerer som pent hos mennesker) gjør at konsollen ser "skjev" ut. Den buende toppen gjør den lite praktisk samtidig som den ser større ut. Nå vil jeg (skriver "jeg" så du slipper å skrive "latterlig" flere ganger) uansett si at ps3 er mere spennende design en 360 fordi den er annerledes og nyskapende. 360 finner jeg veldig gammeldags. Happy?

 

Om du husker tilbake så var det veldig mange som reagerte på designen i starten... er det en grill ? brødrister ? Kanskje man med tiden har blitt litt mere vant til den..

Lenke til kommentar
Eller så bekrefter det at ikke absolutt alle har samme smak som du har... Latterlig...

 

 

Vel, smak er selvsagt personelig og individuelt men det er uansett "retningslinjer" for god design (som selvsagt endrer seg over tid). Samtidig er det kalde fakta innen design også og det er det jeg reagerer på når jeg ser ps3. Mangel på symetri (symetri i ansikt feks er noe av det vi definerer som pent hos mennesker) gjør at konsollen ser "skjev" ut. Den buende toppen gjør den lite praktisk samtidig som den ser større ut. Nå vil jeg (skriver "jeg" så du slipper å skrive "latterlig" flere ganger) uansett si at ps3 er mere spennende design en 360 fordi den er annerledes og nyskapende. 360 finner jeg veldig gammeldags. Happy?

 

Om du husker tilbake så var det veldig mange som reagerte på designen i starten... er det en grill ? brødrister ? Kanskje man med tiden har blitt litt mere vant til den..

 

Ja, det er personlig og individuelt, så hvorfor begynne å påstå at det er pga fanboys at ps3 leder? Er sikkert mange fanboys som har stemt ps3 uten å tenkt over utseende til konsollene, men det er sikkert akkurat like mange fanboys som har stemt 360 og wii uten å ha tenkt over det. Blir bare dumt og usakelig å påstå at ps3 bare leder pga fanboys fordi du ikke liker designet den har. Jeg liker designet til ps3 bedre enn wii sitt, og jeg har begge stående i hylla rett på siden av meg. Du kan snakke så mye du vil om de kalde faktaene dine, men jeg synes ps3 er penere enn wii. Det samme gjør flertallet i denne tråden. Det er også et kaldt fakta. Du kan spekulere så mye du bare vil, men jeg ser ingen bevis for at ps3 har flere fanboys i denne tråden enn det de andre konsollene har. Slike teite spekulasjoner blir bare usakelige og ubegrunnet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det finnes visse retningslinjer for hva som er fint innen design selv om man kan ha personlige meninger. Men jeg er absolutt ikke enig i at det er fakta at PS3 er stygg, og det er direkte latterlig å påstå det. Selv stemte jeg på PS3, men wii er ganske nær opp. Endte opp med å stemme på PS3 ettersom jeg ikke er så glad i fargevalget til Nintendo. Liker best svart elektronikk.

Lenke til kommentar
Vanlige xbox var jo mye kulere enn 360. Den var den stiligste konsollen i forrige generasjon

 

Litt merkelig hvordan folk som har PS3 kan si Xbox var så fæl. De er jo omtrent like store og "stygge" begge to.

 

Husker hovedargumentet til sony fanboys var at Xbox var så stor. Og nå sitter de med en enda større PS3 selv. Forteller det meste. Design og slikt har ingenting å si, alt dreier seg om fanboyisme.

Lenke til kommentar
Vanlige xbox var jo mye kulere enn 360. Den var den stiligste konsollen i forrige generasjon

 

Litt merkelig hvordan folk som har PS3 kan si Xbox var så fæl. De er jo omtrent like store og "stygge" begge to.

 

Husker hovedargumentet til sony fanboys var at Xbox var så stor. Og nå sitter de med en enda større PS3 selv. Forteller det meste. Design og slikt har ingenting å si, alt dreier seg om fanboyisme.

Hvis jeg valgte PS2 over Xbox på grunn av designet, så var det vel... på grunn av designet? Nei, det var fanboyisme uansett!

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Vanlige xbox var jo mye kulere enn 360. Den var den stiligste konsollen i forrige generasjon

 

Litt merkelig hvordan folk som har PS3 kan si Xbox var så fæl. De er jo omtrent like store og "stygge" begge to.

 

Husker hovedargumentet til sony fanboys var at Xbox var så stor. Og nå sitter de med en enda større PS3 selv. Forteller det meste. Design og slikt har ingenting å si, alt dreier seg om fanboyisme.

Hvis jeg valgte PS2 over Xbox på grunn av designet, så var det vel... på grunn av designet? Nei, det var fanboyisme uansett!

 

Nei, det at du ikke engang vurderte Xbox pga hvordan den så ut gjør deg til en fanboy. Det vil da si den kunne hatt alle de beste spillene men du ville ikke kjøpt den fordi den er stor og svart. Akkurat som PS3.

Lenke til kommentar
Nei, det at du ikke engang vurderte Xbox pga hvordan den så ut gjør deg til en fanboy.

Nei, det gjør meg til en som bryr seg om design.

 

Det vil da si den kunne hatt alle de beste spillene men du ville ikke kjøpt den fordi den er stor og svart. Akkurat som PS3.

Mhm, det var jo Xbox som gruset PS2 i spillutvalg. Det vet jo alle.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Nei, det at du ikke engang vurderte Xbox pga hvordan den så ut gjør deg til en fanboy.

Nei, det gjør meg til en som bryr seg om design.

 

Det vil da si den kunne hatt alle de beste spillene men du ville ikke kjøpt den fordi den er stor og svart. Akkurat som PS3.

Mhm, det var jo Xbox som gruset PS2 i spillutvalg. Det vet jo alle.

 

Eh? Du misforstår hva jeg skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...