axelh Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Heisann... Da var jeg i gang med min første case mod! Kabinettet som skal slaktes er ett gammelt compaq kabinett som lå i garasjen... Har dessverre ikke noen arbeidstegning, men skal forklare alt! UPDATE 9/11-06! Var på mekk og kjøpte en dremel og kutteskiver i dag...Utrolig kvalitet til en billig penge! Her er alle komponentene.. Kabbiset... Har kuttet hull i toppen (framme med dvd/cd/...stasjonene). Rundt denne skal det være neonwire (rød) og plexi med en eller annen gravering... Her er sidedøren... Nede til venstre skal det være en vifte (120mm, rød): Rundt kantene på 'playboy' kaninen skal det være neonwire (rød) og plexi bak. Tenkte meg en krom list og netting på den øvre delen som er markert...Noen ideer til andre motiver øverst? Jeg skal også kle hele pcen i dette stoffet: Har det ganske travelt for tiden, men skal oppdatere så ofte som mulig! Kom gjerne med kommentarer/synspunkter/ideer osv. i kommentar tråden: Kommentarer! Mvh, Axel Endret 9. november 2006 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 MINI UPDATE UPDATE 9/11-06! Fikk en ide til plexien på toppen så jeg begynte å gravere litt... Skal selfølgelig jobbe litt mer med motivet... (Denne siden opp) Mvh, Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Har blitt lite jobbing i helgen grunnet den bærbare som kom i posten lørdag... Men, jeg fikk gjort litt i kveld...Forandret den øvre delen av sidedøren og begynte å skjære den ut, men når min lillesøster skulle legge seg ble det slutt på arbeidet... Det som irriterte meg var at jeg kunne gjort det ferdig på 5min! Har også tenkt litt på å kanskje snu viften sånn at den blir montert med en slags diamant form...kunne det vært noe? Ellers skal jeg fille kantene i morgen og kanskje kjøpe netting.... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 UPDATE 17.11.06 I dag skjærte jeg ferdig toppen av sidedøren og gjorde klart for skjæring av viften (takk til moddin.net for vifte template!) I morgen tenkte jeg å stikke en tur på europris og kjøpe netting... Håper også jeg kan stikke innom glassmesteren en tur og bestille plexiglass... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 UPDATE 20.11.06 I dag fikk jeg gjort litt på kabinettet... Jeg satt på pc'en i går og prøvde å få litt ideer til kabinettet...Det jeg kom fram til var at jeg ville ha en ekstern dvd-brenner sånn at jeg kunne få det skikkelig ryddig i kabinettet... Vil heller ikke bruke den gyselige fronten! Her er drevholderne i fronten: Og her er de ute av kabinettet! Sånn! Mye bedre plass! Hvor skal jeg feste harddisken.... Her skal jeg montere en rød 120mm vifte: Skjærte også ut toppen der hvor plexiglasset skal sitte: De festene som stikker ut helt framme skal kuttes av... Skal også kjøpe impulsbryter...Hvordan skal jeg få koblet den til hovedkortet? kom gjerne med kommentarer... Mvh, Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) UPDATE 21.11.06 Var på mekk og kjøpte bil grill til øverste delen av sidedøren... Her er den skjært ut...Brukte dremelen til det, går fort! Her har jeg lagt den bak sidedøren for å se resulttatet...Ble temmelig fornøyd! Skjærte også ut viftehullet til 120mm viften i front...Tror jeg får brukt noen av hullen til feste for viften... Viftehullet i sidedøren ble også skjært ut... Nå skal jeg snart på mekk og kjøpe impulsbryter... Hva syns dere så langt? Update senere i kveld... edit: pakken fra microplex med blandt annet lister kommer mest sannsynlig i morgen...den fra netshop tar nok litt tid da noen greier ikke er på lager... Axel Endret 21. november 2006 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 MINI UPDATE 21.11.06 Som jeg lovte skulle jeg komme med en liten update i kveld... Kjøpte en bryter og fikk den til å funke! Testet den på lian li pcen som nå har alle delene til denne... Funket med en gang! (ja, er litt stolt) Sånn ser den ut...skal mest sannsynlig skaffe en fetere etter hvert... Fant også en usb/audio/mic inngang som jeg tenkte kunne bli nyttig.... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 UPDATE 22.11.06 I dag kom pakken fra microplex! I pakken fikk jeg... - 2x Sunbeam UV reaktive vifter - Mist vifte m røde leds - Sunbeam Grill med røde LED's - 2x Sunbeam forlengerkabel til kald katode - Sunbeam Window kit - 4m dekorasjonslist gummi den grønne viften er til en annen pc... først monterte jeg lister på kantene...skal lime en annen gang... (toppen) etter det tegnet jeg designet som skal kuttes på plexi platen...gjør det i morgen... her er sunbeam grillen vs. mist viften tenker på hvilken av disse vifte grillene jeg skal bruke på sidedøren...? her er den jeg likte best.... vil gjerne ha litt kommentarer.... Mvh, Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 UPDATE 24.11.06 først kjøpte jeg supersterk universallim til å lime nettingen og plexien.... her er plexien kuttet med dremelen... test fit... plexien og grillen er limt og viften og grillen er montert....skal selfølgelig sleeve viften (med ROSA strømper og uv rød krympestrømper)... fronten... som nevnt tidligere skal jeg lime neon wire rundt bunnyen...tenkte å føre wire'n gjennom øyet til bunnyen... i helgen skal jeg på utkikk etter stoff og kjøpe ben til kabinettet...tenkte meg 3 av disse håndtakene på hver side (altså 6 til sammen): Tenkte også å skaffe støydempingsmatter til innsiden....noen anbefalinger der? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 UPDATE 25.11.06 Fikk kjøpt ben til kabinettet på ikea i dag... her er hullene borret... Når jeg skulle skru benene fast fant jeg fort ut at skruene bare gikk halve veien inn... fram med dremelen! etter det kunne jeg montere dem! ganske fornøyd med dem! Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) UPDATE 17.12.06 I dag hentet jeg stoffet som skal brukes på kabinettet fra postkontoret... 4*1,5m! En del skjært ut og klar til liming... Under liming... Ferdig! Kantene er ikke skjært skikkelig til, men det skal jeg snart... La bare panelene på for å få litt oversikt... Har også bestilt rød plexi som skal være her ganske snart... Kommentarer? Axel Endret 17. desember 2006 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) UPDATE 23.12.06 Det ser ut til at plexi glasset jeg bestilte har forsvunnet! Så da trenger jeg tips til hvilken farge jeg skal bestille... Har tenkt meg rød, rosa eller klar... Hva syns dere? Det blir ikke noen update før januar da jeg skal til danmark i julen... God jul! Axel Endret 23. desember 2006 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 God jul og godt nyttår alle sammen! I dag fikk jeg jobbet litt med pelsen... Jeg trimmet, klippet og støvsugde den... Noen bilder av kabinettet før pelsen kom på: Har også fått kjøpt noe klart plexi glass til kabinettet: Skal ut nå så jeg bare poster noen bilder og lar dem stå for snakkingen: Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 UPDATE 07.01.07 Jeg ble egentlig aldri fornøyd med kantene rundt vinduene så jeg bestemte meg for å lage rammer til dem... Først et bilde av noen deler som kom for noen dager siden... Mye av det er til dette kabinettet og noe til et annet... Kommer tilbake til det i en senere update... Her er plexien som skal brukes til vinduene og bunnyen... Og den røde plexien til rammene... Denne fikk jeg faktisk gratis grunnet alt for treig levering! Tror dere disse vil funke sammen da? Resultatet, etter flere timer med målig og kutting Skjærte også ut fronten mens jeg holdt på... Hva syns dere? Kantene vil selfølgelig bli filt pusset for å få en fin overflate... KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 UPDATE 01.02.07 Hallo... Har hatt det travelt i det siste så jeg har ikke fått jobbet på prosjektet... Fikk en pakke fra microplex med noen greier til kabinettet: I morgen har jeg mye tid til å jobbe så da blir det update... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) UPDATE 02.02.07! Innsiden av sidepanelet ser ikke serlig bra ut så jeg tenkte noen lyddempingsmatter kunne fikse det... Noise Buster to the rescue! Innholdet... Endte opp med dette... Testet lyddempingsmattene i bunnen av kabinettet... Brukte en saks og kniv til å kutte... Tenkte også på å bruke litt plexi for å feste harddisken i fronten av kabinettet... Brukte lommeboken som illustrasjon... Skal prøve å oppdatere oftere fra nå av... edit: KOMMENTARER? Mvh, Axel Endret 2. februar 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 UPDATE 28.02.06! Har vært utrolig opptatt med lekser, venner, andre hobbyer osv, men fikk gjort litt i dag... ble aldri helt fornøyd med vindurammene så jeg prøvde å lage noen i alu isteden... kjøpte først noen alu plater og muttere til å feste dem... tegnet opp rammene... arbeidsplassen min... etter mange kutteskiver... de skal selfølgelig bli pusset...tenker også på å bruke gummilister på kantene... KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 UPDATE 03.04.07 Har ikke fått jobbet noe med kabinettet i det siste, men har hatt tid til å tenke på forskjellige ideer... Fant ut at jeg kunne bruke resten av den røde plexien til å lage en helt ny front... Jeg har ikke noen modde bilder, men dette er resultatet: KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 UPDATE 05.04.07 I går våknet jeg og satte ett mål for dagen: å sette inn all hardwaren og fyre opp pc'en... Startet med å legge flere lyddempingsmatter i kabinettet... Poppet kabinettet sammen igjen og gjorde ferdig lyddempingen... Den nye fronten montert... Sleeve utstyr... Sleever viften bak... Videre til hardwaren:) Alt er i ett Lian Li kabinett som blir min neste casemod... PowerColor Radeon X800XL... OCZ 450W... DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D... Seagate Barracuda 250GB... Strømforsyning installert... Hovedkort installert... Skjermkort og harddisk... Resultatet... Mangler fremdeles sidedøren og kabelrot... Kommentarer? Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå