daggerfall Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal slette alt på hardisken og innstalere windows på nytt nå siden PC'en er full av virus. Skal spare på noe greier, så jeg lurer på om virus sniker seg inn på CD'er en brenner. At virus pleide å snike seg fra PC til PC via disketer er jo noe jeg husker godt fra tiden før internett ble vanlig. Har dog hørt at dette ikke går lenger, og en skulle tro at internett er det store stedet å spre dritten blandt crackere for tiden. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Trur det er liten sjanse for det. Men du bør i alle fall sjekke CDen for virus etter du har installert Windows på nytt før du åpner noe som helst på den. Kan hende virus ligger på noen av filene du brenner... Eneste måten jeg kan tenke meg at noe slikt skjer er at viruset oppdager et noe blir brent ut på CD og erstatter en av filene som brennes ut med ondsinnet kode. Likevell det bør ikke skade systemet ditt sålenge du sjekker CDen før du tar den i bruk Endret 9. november 2006 av DJViking Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Ja... får prøve å scanne før jeg kopierer over igjen... Problemet er bare at virusprogramet ikke klarer å se det viruset jeg har nå heller Får bare av og til opp en melding om en trojaner som jeg ikke finner når jeg scaner, og så er det noen mapper som kommer å går på C: i tillegg til at alt går ufattelig seint. I tillegg så er det en system shuttdown som kommer av og til... har prata med andre som har hatt gode erfaringer, så da får jeg vel bare krysse fingerne Systemet er rimelig skadd nå, så det er ikke håp. Endret 9. november 2006 av daggerfall Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Oppdatere virus programmet, så kjører du en scan i sikkermodus. PS: Online scannere er også bra å bruke av og til. Endret 9. november 2006 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det kan lønne seg å søke gjennom med flere antivirus/antispyware. Å installere flere antivirus på samme PC er ikke så lurt på grunn av sanntidsøkingen, men du kan installere dem på en minneplugg og bare bruke søkefunksjonen. Antispyware går som regel greit å installere flere av sålenge de ikke også har sanntidsøking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå