Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD - lyd og bilde hakker

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått et ganske så stort problem her. Har en helt ny pc. Lyd og video fungerer flott når jeg spiller av ting jeg har på maskina..Problemene dukker opp når jeg skal spille av en DVD. Da virker det som om at maskina blir tregere,bildet hakker og lyden "spraker". Prossesoren fungerer bra,ligger på rundt 25% når jeg spiller av..Har prøvd med media center avspiller,WMP,Real Player og Power DVD..har lastet ned nye drivere til skjermkort og lydkort(innebygd i hovedkortet). Har til og med fått en ny DVD spiller av Komplett. Noen som har vært borte i det samme?

Hovedkort MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, P

Prosessorer Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB,

DDR2 minne Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

Harddisk Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Skjermkort Gainward GeForce 7950GT 256MB

Optisk leser/brenner Sony DVD-brenner AWG170AB2 IDE OEM Black

Operativsystem Microsoft Media Center 2005

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm..  :hmm:

Prøvd VLC?

Spiller det meste av film og lyd uten problem ;)

7269843[/snapback]

Hei !

Har samme problem på tilsvarende maskin fra Komplett, men med en annen DVD-brenner (NEC AD-5170). Har også fått byttet både DVD-brenner og hovedkort i maskinen, men uten at det har hjulpet.

Windows MediaPlayer spiller heller ikke lyd-CD'er riktig, de hakker også, akkurat som DVD-film. Men musikk-CD'er spiller helt ok i Winamp fra DVD-brenneren, hva kan det skyldes ?

(Rippde lydfiler som ligger lagret på harddisk spilles helt ok i Windows MediaPlayer) :hmm:

Lenke til kommentar
Hmmm..  :hmm:

Prøvd VLC?

Spiller det meste av film og lyd uten problem ;)

7269843[/snapback]

Hei !

Har samme problem på tilsvarende maskin fra Komplett, men med en annen DVD-brenner (NEC AD-5170). Har også fått byttet både DVD-brenner og hovedkort i maskinen, men uten at det har hjulpet.

Windows MediaPlayer spiller heller ikke lyd-CD'er riktig, de hakker også, akkurat som DVD-film. Men musikk-CD'er spiller helt ok i Winamp fra DVD-brenneren, hva kan det skyldes ?

(Rippde lydfiler som ligger lagret på harddisk spilles helt ok i Windows MediaPlayer) :hmm:

7321830[/snapback]

må jo være noe med cd-rommen siden den spille rippede sanger, men ikke sanger rett fra cd :hmm: eller så er windows media player d er no rart med...

Endret av Ca11e
Lenke til kommentar

Har prøvd å installere både WinDVD og VLC, men ingen av delene bedrer situasjonen.

Har også lastet ned og installert Windows MediaPlayer 10 på nytt uten at det har hatt noen effekt.

Det må være noe annet mere grunnleggende tror jeg, men hva ?

Endret av ttprik
Lenke til kommentar
Har prøvd å installere både WinDVD og VLC, men ingen av delene bedrer situasjonen.

Har også lastet ned og installert Windows MediaPlayer 10 på nytt uten at det har hatt noen effekt.

Det må være noe annet mere grunnleggende tror jeg, men hva ?

7326166[/snapback]

kanskje cd-rommen din??

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har funnet en løsning på problemet? Jeg har samme problem med avspilling av DVD. Filmen hakker, lyden spraker litt, og maskinen "hakker". Når beveger musen bortover så hakker bevegelsen i takt med filmen.

Satt i en gammel MP3 cd, lyden spiller av helt fint.

AVI film fra CD => hakker og spraker

Samme film fra maskin => helt ok

Spiller av DVD direkte fra maskin => går helt fint

Jeg tok en dvd spiller fra en annen maskin jeg har, og samme problemert oppstår ved avspilling, hakker og sprakende lyd. Her er det helt klart ikke feil med dvd-spillerne. Kan ikke se at det er noe annet enn HK? ttprik over har jo byttet HK og spiller uten at det hjalp.

Kan det være noe cache problem? Evt ram, hvis dvdspillerne benytter minne for å få en fin og normal avspilling?

Endret av martin82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...