-Teddy- Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Viss ikke jeg er helt dom så lurer jeg på hvordan jeg skal legge til en meny i foreksempel about, siden about hentes ut fra wordpress så kan jeg jo ikke redigere den på noen måte, dermed kan jeg ikke legge til i css at den skal være hvit når jeg er inne på about. 7255801[/snapback] HMmz, sant det. Jeg la jo min bare i index.php, men... Hmmz.. Dammit jeg tenkte ikke så langt som deg. Hvis du er skikkelig morsom kan du jo skrive menyen i hver enkelt underside i Wordpress. Da må du nok tenke litt på å åpne og lukke rett tags, evt bruke en absolute positioned meny. Tror det ville gå etter litt prøving og feiling. Semantisk rett oppbygging blir det nok ikke, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
glad Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Noen som vet hvordan det gjøres med php, serveren min støtter ikke asp og asp.net? visualbasic støttes heller ikke. Endret 10. november 2006 av glad Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg gir alle mine sider en ID rett under head. (med VbScript) Eks: <% Dim siteID siteID = "forum" %> Så setter jeg et argument på de aktuelle menyelementene: <a href="/forum.asp" class="<% if siteID = "forum" then %>fokus-peker<% else %>normal-peker<% end if %>">Forum</a> Veldig enkelt, og kan gjøres med PHP også. 7255815[/snapback] Problemet er vel helst at publiseringssystemet wordpress spytter ut menyelementene som en uordnet liste. For å få lagt inn scriptet ditt må man altså endre på selve wordpress. Det er selvfølgelig en mulighet, men det er en del ulemper med å omkonfigurere en slik motor - for ikke å snakke om vanskelig når man nettopp har begynt med den. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Njaa, trenger man det da enden? Jeg fant ut noe her om dagen: Logg inn i Wordpress -> Links -> Link Categories Her kan du velge følgende for hver enkelt linkliste: Before Link: Between Link and Description: After Link: Etter disse er det input's der man kan endre fra hhv <li> <br /> </li> som er standard til egne verdier. Dette gjelder for linker, altså ikke pages. Dermed må du ta ut phpsnutten som henter pages-linkene dine og skrive pages-linkene i en egen kategori for vanlige linker. Med litt småtriksing for å få vekk overskriften for linkkategorien tror jeg du kan få det til uten altfor store inngrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå