tonne Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har kjøpt digitalt fotoapparat og videokamera i løpet av det siste halvåret. Nå vil jeg ha gode fargeutskrifter, men jeg vet svært lite om skriverutstyr. Kan noen råde meg her. Jeg er nemlig i tvil om det er laser eller blekkskriver jeg bør satse på. Jeg vil i alle fall ha god kvalitet og bilder som beholder fargene. Kunne også tenke meg å ha en skriver som kan hanskes med utskrifter av CD-etiketter. Prisklasse som jeg ken tenke meg ligger oppimot 3000,- kr. Tar selvfølgelig billigere om det tilfredsstiller det kvalitetsmessige. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg er glad i laser-skrivere, men etter min mening holder ikke billige fargelasere mål. I hvert fall ikke til fotouskrifter. Teknisk sett synes jeg de billige modellene bare er treige treskeverk som man tror faller fra hverandre når man ser på dem. Gå heller for en god blekkskriver. Jeg har ingen god anbefaling her, men det kan sikkert andre komme med. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Laser kan ikke måle seg med blekkskrivere når det gjelder farge/fotokvalitet, i hvert fall ikke i prisklassen for de vanlige dødelige. Blekkskrivere klarer å plassere langt mindre dråper/punkter enn laserskrivere, noe som gir mye bedre kvalitet ved foto/detaljert grafikk. Hvis du har et budsjett på opp til 3000,- ville jeg uten tvil ha gått for to skrivere: - En multifunksjonsskriver blekk i fotoklasse, gjerne Canon sin Pixma MP-serie. MP450, MP510 og MP600 burde være gode alternativ her. Her har du veldig god utskriftskvalitet ved foto, og heller ikke så voldsomt dyrt forbruk ved tekstutskrift i forhold til andre blekkonkurrenter. Utskrift på CD/DVD-plater er også på plass på så og si alle Pixma-skrivere, men sjekk dette på de enkelte modellene før du kjøper.. - En Samsung ML-2010 monokrom (kun svart toner) laserskriver. Billig laserskriver som gir ypperlig kvalitet ved tekstutskrift, og masse å spare i forhold til blekk hvis man skriver ut en del dokumenter som ikke trenger fargeutskrift. En ny toner koster ikke så veldig mye mindre enn selve skriveren, men da har du til gjengjeld opp til 3000 vanlige tekstutskrifter før du går tom. Dette kan du glemme på blekkskrivere. Og så må du ikke glemme USB-kabel hvis du ikke har dette, det følger ikke med på laserskriveren, men jeg tror det følger med på MP-serien til Canon. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Utskrift på CD/DVD-plater er også på plass på så og si alle Pixma-skrivere, men sjekk dette på de enkelte modellene før du kjøper.. Det står visstnok 'CD/DVD' etter modellbetegnelsen på Canon-skrivere som tar cd-etiketter. Canon Pixma MP800, 30 spm 9600*2400dpi, CD/DVD Jeg ser også etter en blekkskriver og trenger noen råd for å finne den beste. Den bør være flerfunksjon med fax, og kan skrive ut CD-etiketter - budsjett opptil ca. kr. 2000,- Det blir kanskje max 100 bilder og 100 CD-etiketter produsert i løpet av året, pluss ca. 300 dokumenter i gråskala. Har inntrykk av at prisene i Canon Pixma-serien varierer betydelig etter hvor stor LCD-skjermen er, og om den skriver ut et par-tre flere eller færre sider per minutt. Hvor fort papiret kommer ut eller hvor stor skjermen er, sånt er nesten uvesentlig for meg her hjemme. Viktigere er støynivå og om det fins vannfast blekk til den. Er det noen som skiller seg spesielt bra ut blant nyere modeller? Endret 10. november 2006 av Zink Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Og så må du ikke glemme USB-kabel hvis du ikke har dette, det følger ikke med på laserskriveren, men jeg tror det følger med på MP-serien til Canon. 7252651[/snapback] Jeg tror ikke det følger med på MP-serien. Nå har jeg ikke sett i esken til denne enda, men jeg jobber i en butikk som selger skrivere og har ikke sett en eneste skriver dere det følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå