V?rbris Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Har problemer med bruk av Winavivideoconverter etter upgradering til versjon 7.7 Hadde versjon 7.1 eller 7.2 tidligere. Under konventering til dvd har en 3 muligheter: For source file: This option is for you to select a mode to output file(s). And the items of this option will be changed if you select different output format. Case 1: Select "DVD" or "MiniDVD" as the output format: There are three items available for you to choose: "Creat new DVD", "Merge into one DVD" and "Merge into one title". Creat new DVD: WinAVI will creat separate DVD folders for each file in the list. For example, if you convert 3 files to DVD format with this mode, winavi will then creat separate DVD folders for each source file. There will be "DVD_01_1", "DVD_02_1", and "DVD_03_1" folders after the conversion. Merge into one DVD: It will convert all files in the list into one DVD folder with different titles. That is, it will create separate .vob files for each relative source file into one DVD folder. For example, if you need to convert 3 different files to DVD format with this mode, then winavi will creat "Vts_01_1.VOB", "Vts_02_1.VOB" and "Vts_03_1.VOB" files in one DVD folder. Merge into one title: It will convert all files in the list into one DVD folder with same title. For example, if you need to convert 3 different files to DVD folder with this mode, there will be VOB file with the name "Vts_01_1.VOB", "Vts_01_2.VOB".... Case 2: Select VCD/SVCD/MPEG/KVCD as the output format: There are only two items available for you to choose: "Merge into one file" and "Output separate file". If you select the "Merge into one file" item, winavi will then merge all files in the list into one single file. If you select the "Output separate file" item, winavi will then creat separate files for each relative source file. Jeg har problemer med punkt 2. Merge into one dvd with different titles. Dette fordi en dvd er såpass stor at jeg får plass til flere videoklipp på en dvd og vil ikke ha alt som en tittel. Og ja jeg har valgt outputfil som dvd. Jeg har nå fullversjon dvs betalt lisens og har kontaktet support for hjelp men spør her siden det kan gå en tid før jeg eventuelt får hjelp. Er det noen som har hatt samme problemer og funnet en løsning? Endret 9. november 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Kva er eigentleg problemet ditt? Får du feilmeldingar -- i so fall: kva seier dei -- låser det seg, fungerer ikkje brenninga, eller er det noko anna? Kor lange er originalfilene? Storleiken på dei har ingenting å seie, ettersom dei vert konvertert til MPEG2. Er det t.d. XviD-filer vil dei truleg verte mykje større enn utgangspunktet. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Problemet er at hvis jeg f.eks. skal ha 4 stk filer konventert til en dvd mappe med 4 stk titler med tilhørende underkapitler så går det ikke, det gikk på siste versjon av winavi jeg hadde men ikke på versjon 7.7 selv om jeg skal ha muligheter for det. Variant 1. CREATE a new DVD ( fungerer ) Jeg kan få disse 4 stk filer konventert til 4 stk dvd mapper på f.eks. 800mb hver, dette vil jeg ikke da for mye dvd plate går til spille. Variant 2. Merge into one title ( fungerer ) Jeg kan også få disse 4 stk filer konventert til en sammenhengende fil i en dvd mappe med underliggende kapitler på 3200 mb Variant 3. Merge into one DVD ( fungerer ikke - resultatet blir som på variant 2. alt blir lagt inn i dvd mappa under 1 tittel når jeg egentlig skulle ha hatt 4 stk titler). Men jeg får ikke brukt den 3 varianten der jeg konventerer disse 4 filer til 1 dvd mappe med 4 underliggende titler med sine tilhørende kapitler som også totalt vil utgjøre ca 3200mb Det er ikke problemer med hvilket format disse filer er i utgangspunktet, winavi konventerer alt jeg hittil har satt opp, lengde på filene er heller ikke noe problem da winavi automatisk vil lage en dvd mappe 2 hvis innholdet overstiger hva en dvd kan inneholde. Etter å ha brukt dette program en stund vet jeg også sånn cirka størrelse det ukonventerte kan være før jeg konventerer det til dvd uten at det skaper problemer. Holder jeg meg under ca 1200 mb før konventering vil jeg i de fleste tilfeller få plass for dette i 1 dvd mappe ( 4200 mb ) Endret 9. november 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Hei Moderator kan slette / stenge denne tråd da problemer er løst. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Moderator kan slette / stenge denne tråd da problemer er løst. Det er bedre at du forklarer hvordan problemet ditt ble løst, sånn at andre også kan bruke denne tråden om de skulle erfare samme problem som deg Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg prøvde å konvertere en .asf fil om til DVD, men da jeg skulle se DVD'en så var det bare halvparten som var der. Har prøvd flere ganger med samme resultat. Har også prøvd å konvertere om til .avi, også det med samme resultat, mangler siste del av den basketkampen jeg skulle kose meg med på tv Noen tips til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå