RamGuy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Min NW-HD5 føyk nå nettopp.. Hvorfor aner jeg ikke, men den starter hvert fall ikke lengre.. Så jeg må nok ønske meg en ny MP3/Walkman spiller til jul.. Men jeg vet ikke helt hvilken jeg skal ønske meg.. Blitt så mange der ute, og det er veldig vanskelig å sammenligne tester, når noen er skrevet i 2003, andre i 2006 osv.. Så hadde tenkt å spørre om noen råd.. Jeg har jo egentlig ikke peiling på detta.. Vet hvert fall at lyden er såklart den viktigste faktoren.. BRA LYD! Men også nok lagringsplass.. under 20g blir litt lite liksom.. Bruker den som en slags ekstern harddisk noen ganger også.. Men det burde også være mulighet for å lage spillister og litt sånn inne på spilleren.. Alt sånt måtte gjøres i SonicStage med min HD5.. Utrolig irriterende.. Kunne ikke gjøre noe annet enn å spille av musikk inne på selve spilleren.. Alt annet måtte gjøres i SonicStage.. Som er kanskje det mest tragiske programmet jeg har vært borti.. Men.. Hvilken anbefaler dere? Design har ikke allverden å si, holder den i hånda når jeg jogger uansett.. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Creative Zen Vision:M 30 GB eller 60 GB Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Dubbel post.... Endret 11. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Zen Vision:M er jo en god spiller. Men ser at du skal jogge med den. Da er ikke en harddisk spiller og anbefale. De disse er tunge og du kan risikere at harddisken blir skadet. Har aldri opplevd sistnevnte selv... Hvis du trenger en og jogge med ville jeg kjøpt meg en spiller på elkjøp og brukt den til trening. For så og kjøpe en dyrere spiller til og ha på ferie+++ Men det ville vært fint om du kom med noe flere krav. Som pris, om du vil ha radio, video støtte også videre... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Et rask søk på prisguiden ga disse alternativene. Det er også lesererfaringer på enkelte av produktene du kan lese https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Men det ville vært fint om du kom med noe flere krav.Som pris, om du vil ha radio, video støtte også videre... 7264790[/snapback] Hvor vidt en harddisk spiller er litt tung til jogging spiller jo ikke noen stor rolle.. Holder den jo i hånda, eller fester den rundt overarmen.. Så jeg har hvert fall aldri opplevd noe tyngde problem.. Men om en harddisk spiller ikke liker jogging er jo helt klart et problem.. Hvis den kan bli ødelagt av at jeg jogger med den, så er det klart at.. Da er den jo ganske meningsløs.. Når det gjelder kravene mine til den.. Så er det helt klart lyden jeg stiller høyest krav til, lydkvaliteten burde være temmelig bra.. Noe som stryker Apple's iPod ut av bildet kanskje.. Den trenger jo egentlig ikke ha støtte for video-avspilling, java, eller noe større.. Selvom på ferie eller en biltur så kunne jo det vært fine små ekstra detaljer, men den regner jeg mer som en luksus ting.. Og ikke på langt nær noe must.. Brukervennligheten burde være god.. Oversiktlige og fine menyer som er mulig å forstå seg på, sånn at mann finner frem til de sangene man ønsker å høre på, og muligheten til å lage egne spillister inne på spilleren.. Når det gjelder harddisk eller ikke.. Jeg regner med at det du mener er.. At jeg heler burde kjøpe en Flash spiller, og ikke en harddisk spiller.. Første issue da, er jo at jeg har tilgode å se en flash spiller som kan matche lyden, og lydkvaliteten til de store navnene innen harddisk spillere.. Mulig jeg tar feil, kom gjerne med tester og eksempler som mot viser det jeg sier.. Men det er alt jeg har hørt.. En annen ting er jo at lagringskapasiteten er jo veldig liten da.. Er jo fint om jeg kan bare stappe all musikken jeg har, inn på spilleren, og bare søke frem til det jeg vil høre på, lage spillister og sånt etterpå.. Isteden for å finne frem til hvilke sanger jeg vil høre på før jeg skal ut å jogge.. Og mens jeg jogger så kommer jeg på noen sanger som jeg plutselig får lyst til å høre på, men så har jeg jo dem ikke på spilleren.. Osv.. Brukervennligheten er vell så som så på disse flash spillerne også.. Er det mulighet for å lage spillister osv på dem? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg mente at du burde kjøpe 2 spillere. En luksus spiller en og flash du jogger med. Hvis du kjøper en flash spiller med 512mb så har du mer en nokk. Disse har overaskende god lyd (les: Creative sine flash spillere) til den prisen. Lyden er jo ikke så viktig når du jogger heller. Som luksus spiller vil jeg anbefale deg Creative Zen Sleek, kanskje litt gammel, men en god spiller. Så er det Zen Vision:M Denne er litt større, men den finnes i 30 og 60GB, den har også støtte for avspilling av film, noen den gjør veldig bra. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Jeg mente at du burde kjøpe 2 spillere. En luksus spiller en og flash du jogger med.Hvis du kjøper en flash spiller med 512mb så har du mer en nokk. Disse har overaskende god lyd (les: Creative sine flash spillere) til den prisen. Lyden er jo ikke så viktig når du jogger heller. Som luksus spiller vil jeg anbefale deg Creative Zen Sleek, kanskje litt gammel, men en god spiller. Så er det Zen Vision:M Denne er litt større, men den finnes i 30 og 60GB, den har også støtte for avspilling av film, noen den gjør veldig bra. 7268985[/snapback] Skjønner hva du mener.. Så jeg har funnet noen flash spillere.. Lurte på hva du syntes om dem: iAUDIO i5 2GB iRiver S10 2 GB Creative Zen V Plus 4 GB Samsung YP-T8Z 1 GB Apple iPod Nano 8GB Selv så er jeg ingen iPod fan.. Men nano har jo 8gb da.. men lyden på iPod er jo aldri noe å skryte av.. og mange jeg kjenner har faktisk klart å knekke sine nano'er.. De andre vet jeg ikke noe større om, bortsett fra at iRiver er kjent for en helt syk lyd.. Og at iAudio sin lyd heller ikke er noe å fnise av.. Utvalget har jo alt fra 1-8gb.. 8gb er jo temmelig bra da, da kan jeg (hvis jeg sletter litt av pisset jeg har) få all musikken min inn på spilleren.. Men hvis jeg bruker hode litt før jeg skal ut å jogge.. Så burde 2gb holde også.. 1gb begynner å bli litt lite, men det duger vell også.. Men som sagt.. Skal være bra til jogging, og fine oversiktlige menyer og funksjoner for spillister.. Og sist men ikke minst, bra lyd! Det som gjelder.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Denne her var billig. http://psdata.no/ps.asp?it=129666&mlevel=160100 Men har iriver selv de er litt dyrere men men, har altså e10 og syns kvaliteten på den er virkelig virkelig bra. Har selv hatt sony, hd3. Var fornøyd med den men synes iriveren er bedre. Meget bra lydkvalitet! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Det er vell Iriver, Iaudio og Creative som er best her... Iriveren er den lekreste og se på. Menyene og også ganske gode. Iaudioen har jeg ikke prøvd. Creativen er en god spiller. Har ikke sett menyene på denne enda. Men regner med at disse er like god som på andre creative spillere. Så da er det jo bare og velge. Men hvorfor skal du ha så mye musikk når du jogger? Er du maraton løper eller har du utroligstore filer? Hvis du ikke bruker syke propper eller haedset så kan du jo justere ned bitterate'en ned til 128kbps, uten at det skader musikk opplevelsen. Og da har du ganske god plass på en 512mb eller en 1gb spiller... Endret 12. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Men hvorfor skal du ha så mye musikk når du jogger? Hender at jeg jogger i 5timer noen ganger.. Men hva jeg skal med mye.. Nei er et luksus problem kanskje.. Men ofte når jeg jogger.. Så bare popper det opp sanger i hodet mitt som jeg har lyst til å høre på.. Litt vanskelig å begrene på forhånd, hvilke av mine 5GB med sanger jeg skal ta med.. Og klart at med 2GB, så får jeg jo med meg de fleste.. På 512mb, som jeg forøvrig har på min W800i.. Så må jeg bruke lang tid på å plukke ut de og de sangene.. Så blei det ikke plass.. Så ender det opp med at det er mange sanger som jeg har lyst til å høre på, men jeg har dem ikke med.. Og så lenge jeg da kanskje er på hytta.. Så får jeg ikke bytte dem inn uansett.. Og masse sånt.. Kall det gjerne et luksus problem.. Men jeg syntes det hadde vært fint om jeg kunne stappa det meste av musikken jeg har inn på spilleren.. Sånn at jeg kan velge å vrake mens jeg jogger.. Isteden for å filtre ut alt på forhånd osv.. Dessuten vil den sikkert bli benyttet som en liten ekstern harddisk til PC-en min i gitte situasjoner.. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det lønner seg jo med flash når man jogger. Personlig har jeg aldri opplevd at det har skjedd noe med mine mp3 spillere med harddisk. Så det er ikke noe problem... Men de er jo en del større en flash spillere. Jeg vil tro at Ipod G5 og Vision:M er allt for store til og jogge med.... Ta en titt på Creative Zen Sleek, denne har 20GB (da har du god plass) og den er ikke så stor. Denne fåes også med farge skjerm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå