Gå til innhold

Å herregud! at det er mulig!

Term

Anbefalte innlegg

Tja sitter nå her og skal til å slette et par mp3'er fra disken. Å det som skjer, joda hele forbanna my shared folder forsvant. der lå et par gigabyte med nyttinge ting og tang jeg ville ha. Nå er jeg så forbanna irritert at jeg gjerne kunne spist avføringen til en kamel for å få dette tilbake, uten å anstrenge meg for mye. så joda sitter nå her. å skjønner lite eller ingenting av hva som kunne ha skjedd. Må si at XP har så mange overraskelser at hvem vet hva bill har bakt inn.

Sorry. måtte bare dele det med noen. Dette blir ikke en bra dag.

og den som tenker papir kurven på desktopen, så er den disabla og kastet milevis for lenge sia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.. Hør her. Jeg jobber da altså på IT-avdelingen på Haukeland, og nå skal jeg si som vi sier her, da...

90% av alle feil er brukerfeil.

At jeg skriver dette i denne tråden er helt tilfeldig, og har ikke noe med saken å gjøre. Jeg bare følte for å få det på papiret (skjermen).

Så skyld på vår venn Bill...

Lenke til kommentar

Quote:

Jimmy Pop skrev (2002-11-12 14:57):

Altså.. Hør her. Jeg jobber da altså på IT-avdelingen på Haukeland, og nå skal jeg si som vi sier her, da...

90% av alle feil er brukerfeil.

At jeg skriver dette i denne tråden er helt tilfeldig, og har ikke noe med saken å gjøre. Jeg bare følte for å få det på papiret (skjermen).

La meg gjette...du får samme hendvennelsene som fattern, som fattern der "eldre" damer som ikke får på pc'en. Og det som egentlig er problemet er at de ikke vet forskjell på skjerm og pc'en :smile:

Fattern klager av og til om de ja :smile:

Lenke til kommentar

Det var faktisk en som sa at harddisken var ødelagt. Jeg tenkte no:

"Hmmm. Det er litt av en oppegående lege hvis han vet det er hd-en som er gåen",

så jeg tenkte jeg skulle ta en titt. Da jeg kom til kontoret hans så jeg at pc-en hans stod på og han holdt på å jobbe i word og greier. Så jeg spurte:

"Hva var det som var problemet om jeg tør spørre?"

Han svarte som før at hd-en var ødelagt.

Jeg spurte selvfølgelig om han kunne utdype dette og da svarte han som følger:

"Jo, du jobber jo på IT, så du kan vel se at harddisken er ødelagt. Den står jo på gulvet! Og ikke på pulten som den skal gjøre!!"

Jeg tenkte jo noe sånt som "Ååhh herregud han fyren skal aldri få røre meg som lege!"

Jeg tok tak i kabinettet og pælmet det på pulten hans og gikk!

Men jeg jobber jo da helst med telefoner og slikt.

Det har skjedd at damer ringer bort og sier telefonen er helt død, og når jeg spør om de ikke snakker i den nå så blir de helt stum... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 15:00, skrev Robkvi:

Får kald følelse nedover ryggen.. tenk om jeg hadde mistet 15GB med MP3 filer.....

Samme her. Men med mine 53 GB mp3 hadde jeg garantert hoppet fra Prekestolen.. :smile:

Har mistet en del opp gjennom tiden. Sletta halve c:Windows mappa engang.. Og det som irriterer meg er at det er min feil. Jeg er litt for rask med Shift+Delete etterfulgt av return tasten. Hehe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 08:22, skrev Term:

Tja sitter nå her og skal til å slette et par mp3'er fra disken. Å det som skjer, joda hele forbanna my shared folder forsvant. der lå et par gigabyte med nyttinge ting og tang jeg ville ha. Nå er jeg så forbanna irritert at jeg gjerne kunne spist avføringen til en kamel for å få dette tilbake, uten å anstrenge meg for mye. så joda sitter nå her. å skjønner lite eller ingenting av hva som kunne ha skjedd. Må si at XP har så mange overraskelser at hvem vet hva bill har bakt inn.

Sorry. måtte bare dele det med noen. Dette blir ikke en bra dag.

og den som tenker papir kurven på desktopen, så er den disabla og kastet milevis for lenge sia.

Har bare en ting å si :lol:

Lenke til kommentar

What´s up doc, bruk et file recovery program som f.eks. Easy Recovery for å redde filene. Om du har fortsatt å bruke (skrive til) den partisjonen etter at ulykken skjedde har du deg selv å takke om du ikke får reddet noe, men jeg tipper du skal kunne bringe tilbake det meste.

Har opplevd lignende selv, slettet en partisjon ved et eh.. uhell.. Easy Recovery Pro reddet stort sett alt igjen da jeg trodde det var tapt (altså tømt papirkurv og alt).

Lenke til kommentar

Jimmi pop: hehe, kjenner meg igjen!

Jobber i IT-avdelingen i en kommune, og har merket meg at brukerne konsekvent kalle maskinen for harddisk og skjermen for datamskin. hehe, kan skape ednel vanskelige situasjoner.

f.eks: (telefonsamtale):

Jeg: Skru av ps'n

*klikk*

Jeg: så skrur du den på

Bruker: Det er jo nøyaktig samme bilde som når jeg skrudde av jo!

f.eks2:

Bruker: (kommer inn i avdelingen til IT) Jeg skulle hente en harddisk jeg.

Kollega av meg: Er du sikekr på det?

Bruker: JA! jeg skal hente en hardisk dere har reparert.

Kollega: Jaja. (tusler bort i hyllen, plukker opp en 500MB hd og gir den til brukeren).

Bruker: (Lang i maska) Jeg skal hente en harddisk!

Kollega: ÅÅÅ ja, du mener selve maskinen?

HEHE.

Eller når en kollega av meg skulle bytte ut en skjerm, så sa brukeren at han kunne gjerne ta med seg den boksa som stod under skjermen også, for den brukte hun ikke :grin:

Også var det hun som sa at internett ikke funket. vi sprang opp for å fikse problemet, men internett funket det.

Men hvordan kommer jeg inn på VG spør damen. Ja da skrive du inn http://www.vg.no da.

Nei, det hadde hun ikke tid til, sannt tull! skrive inn hvor hun skulle? NEI! hun skulle bare trykke på en knapp, så var hun der. :smile:

Masse artig en skal oppleve :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Der ser du lurt hvor det var...

Jeg har flere ganger slettet filer fordi jeg har vært litt for rask og tør rett og slett ikke å disable papirkurven - da får jeg heller ta de 5 sekundene det tar å tømme den en gang i blant...

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-13 04:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Der ser du lurt hvor det var...

Jeg har flere ganger slettet filer fordi jeg har vært litt for rask og tør rett og slett ikke å disable papirkurven - da får jeg heller ta de 5 sekundene det tar å tømme den en gang i blant...

grunnen til at denne er disablet, er at filene på maskinen går temmelig mye inn og ut med ei 2 mb linje. så selv om jeg har en 120 GB, så trenger jeg å rydde plass ofte. da er bare papirkurven et unødvendig hinder som ikke gjør noe annet enn å kaste bort tid. jeg har ikke èn gang på mine mange år som bruker hatt noe behov for den. Og jeg kommer ikke til å aktivere den etter dette. da blir jeg nok heller like irritert som jeg er nå. har prøvd getdataback og file scavenger uten at den fant noe, og begynner å lure sterkt på hvor den har tatt veien. skal prøve easy recovery når jeg kommer hjem fra jobb om et par timer. viss det ikke funker da, slår jeg en god strofe med bannskap, å legger meg i ren protest. det mest frustrerende er at jeg ikke husker all sjiten jeg hadde der, eller kunne jeg laste alt ned på nytt igjen. jeg prøver å trøste meg selv med at : "det er kun 10 GB". men d funker fan meg ikke.

nå føler jeg at jeg skal betale en stor svart mann til å ta bill bakfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...