The Ghost Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Er det ikke sånn at Doom3 bruk er OpenGL ? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Er det ikke sånn at Doom3 bruk er OpenGL ? 7251594[/snapback] Jo, og der er jo grafikken fortsatt kjempegod. Samme med Quake 4. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Er det ikke sånn at Doom3 bruk er OpenGL ? 7251594[/snapback] Ja, alle spill fra ID software en OpenGL. http://www.idsoftware.com/ Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ble litt OT og litt til OT: Kunne man ikke spilt ID spill på Vista om Microsoft hadde fått det som de ville ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ble litt OT og litt til OT: Kunne man ikke spilt ID spill på Vista om Microsoft hadde fått det som de ville ? 7251623[/snapback] Det stemmer. Jeg tror at microsoft selv innså at det var litt for drøyt og at det var en av faktorene som fikk de til å ombestemme seg og støtte OpenGL likevel i Vista. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) nei, tror ikke det HeHe, simen1 var litt for rask (igjen) Endret 9. november 2006 av DukeCoke Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det hadde vært litt morsomt og sett hvor mye FPS den hadde fått i CS 1.6 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 CS Source hadde vært veldig interesangt da det krever lite og gir bra grafikk Hadde noen med 8800GTX prøvd CS:S med 16x AA og 16x AF ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Syntes ikke det var så revolusjon som mange skulle ha det frem til, i tillegg er prisen litt drøy. Tror jeg står over dette og venter på billigere tider. Dette var jo nesten skuffende for min del. For min del er heller ett/to 7900 kort som frister mest. Lenke til kommentar
asimov Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rene maskinen dette her jo! Effektforbruket er faktisk mindre enn 7950GX2, det er ikke ille altså. Vil kortet yte bedre i Windows Vista? 7251520[/snapback] etter å ha sittet på vista et par uker nå tviler jeg på at mange spill vil ha bedre ytelse i vista mot xp, vista i seg selv tar såpass mye mer resurser en xp og er genrelt litt tregere. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vel. I noen tester på nettet er 8800GTX 3 ganger raskere enn 7900GTX i Oblivion... får jeg se det du, link link Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 lite vits og kjøpe dette kortet nå, for når dx10 kommer så er det falt mye i pris+ sikkert kommet et enda bedre et. koret er forut for sin tid Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 lite vits og kjøpe dette kortet nå, for når dx10 kommer så er det falt mye i pris+ sikkert kommet et enda bedre et. koret er forut for sin tid 7251919[/snapback] Uenig der, er jo faktisk en del som kjøper toppkort. Og det blir litt dumt å kjøp DX9 toppkort "rett før" DX10 kommer. MAn bruker masse penger, og så blir de utrangert enda raskere enn vanlig. Det enda bedre kortet du snakker om måtte være R600, men ingen vet egentlig hvordan det kommer til å bli. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Bra nok test, ikke flott. No offence, Rolf... Men det blir litt mangelfullt å bare skrive "De fleste skjermkort av nyere dato har en helt grei kvalitet i 2D. Vi har ikke noe å utsette på kvaliteten når man kjører 2D. " under bildekvalitet seksjonen. Hva med å nevne PureVideo HD og dets funksjoner? Det har mye å si for 2D bildekvalitet, spesielt ved filmtitting. Hva med å gå mer i dybden på de nye Aniso-metodene som nå filtrerer alle vinkler veldig veldig bra? Det går også på bildekvalitet. Og hva med de nye AA-metodene, eksempelvis CSAA? Folk som har lest bare denne testen på HW.no og ingen andre tester lurer kanskje på om de nå endelig kan bruke HDR og AA samtidig med ett GeForce kort (det kan man). Har forståelse for at dere sikkert ikke har all verdens av tid, men likevel blir det ikke en "flott" artikkel sammenlignet med andre. Om man ikke går veldig i dybden på alt kan man i alle fall nevne at "Aniso er kraftig forbedret" og "bedre AA-kvalitet, se her:", osv.. Don't hate me Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) 8800-serien har da tre klokkefrekvenser (en for minne, en for stream-prosessorene og en for resten av kjernen). Hadde vært greit å nevne dette. Kan ikke stream-prosessorene benyttes i vanlige applikasjoner til å gjøre generell utregning også? Isåfall: Gjelder dette spesifikt for nVidia sine skjermkort, eller et dette en fordel som følger unifies shaders-strukturen? Og som [-GoMp-] sa. Fortell om de nye AA-metodene og hvordan man får brukt de. Så vidt jeg skjønner så blir MSAA benyttet ved 2x, 4x og 8xQ AA, mens CSAA blir benyttet ved 8x, 16x og 16xQ. Håper dere oppdaterer den ellers gode artikkelen med litt sånt smårask som har kommet opp. Target Endret 9. november 2006 av Target-55 Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Fin test , jeg venter iallefall til nyåret med å kjøpe meg det der... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vil vel tro at det gjelder for alt med unified-shaders arkitektur. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 WOW 2 stk strømtilkoblinger. Litt i høyeste laget. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 2 strømtilkoblinger, og en størrelse som en middels stasjonsvogn. Mja, jeg tror jeg venter litt før jeg får hastverk. Dessuten, ATI må jo komme med noe snart, og ikke minst: hva med dedikerte spill? -det kommer men til den tid har jeg ennå ikke fått hastverk. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvor lang tid tror dere det tar før et slikt kort er nede på et fornuftig prisnivå (les: 2000 kr.)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå