RBW Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det har vært mye snakk om Nvidia G80, den første grafikkprosessoren for DirectX 10. Nå er den her og vi har testet godsaken. Les mer Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Wee første post Har tenkt på enn sånn en, mne vet egentli ikke helt har jo trossalt 11249 i 3Dmark06 fra før av så jeg er ikke sikker på om jeg trenger det eller ikke ? *Edit: Det er to ting jeg savner ! 1. Bilde av den påmonterte vann-kjlings løsning som skal følge meg på 8800GTX (Om jeg har hørt rett) 2. Et bilde av monsteret vedsiden av et 7900GTX og et X1950XTX som der sikkert har Likte det at man kan ha 16x AA på singel kort lurer på hvor mange man kan ha på med dem i SLI Endret 9. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hehe monsterkort Er det OpenGL demoer ute for dette kortet? Dei skal jo vise kor fantastisk dette kortet er og kva det kan produsere vissuelt utan å kreve verken Vista eller DX10 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 blir litt forvirra over dette med strømforbruk. har lest at et sted at man kan forvente seg en peak på 185W, mens her bruker systemet 279W .... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ser ut som et greit og billig kort, men tror jeg strengt tatt venter på noe kraftigere før jeg går fra xfx 7950gx2 xxx quadsli. Lenke til kommentar
smy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 et spørmåle til testen hvorfor prøv dere ikke den nye driver? "97.02_forceware_winxp_english" eller hadde ikke kommer nå der test? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Dette ser da ikke noe revolusjonérende ut, så jeg er ikke enig i å gi det toppkarakter. Prisen er også svært høy. Jeg vil veldig gjerne se forbedringene av ytelse i OpenGL. Men jeg tar gjerne imot et slikt kort, men det er ikke noen innkjøpsplaner med det første. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tøft, men jeg kjøper ikke noe DX10 før det har gått en stund, og prisene har senket seg betraktelig. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Strømforbruket som har blitt målt her er helt annerledes enn det jeg har sett i andre tester.. Regner med det kommer av forskjellige testmetoder. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg syntes det var litt skuffene til den prisen Men det er nå min mening Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Det kommende spillet heter vel Crysis og ikke Crisis *pirke pirke* Ellers et meget imponerende kort, blir vel mitt nye kort om 3-4mnd. Edit: Den største forskjellen er nok i DX10 spill, når det gjelder ytelse og utseende. Endret 9. november 2006 av Samcki Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rolf: Flott test Jeg tror to av bildene på side 9 har blitt forvekslet. Det med og uten AA i 3DMark06. Ellers, en flott test, raskt levert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hadde alldri trodd det var stillegåendes! Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Dette ser da ikke noe revolusjonérende ut, så jeg er ikke enig i å gi det toppkarakter. Prisen er også svært høy. Jeg vil veldig gjerne se forbedringene av ytelse i OpenGL. Men jeg tar gjerne imot et slikt kort, men det er ikke noen innkjøpsplaner med det første. 7251297[/snapback] Vel. I noen tester på nettet er 8800GTX 3 ganger raskere enn 7900GTX i Oblivion... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hadde alldri trodd det var stillegåendes! 7251408[/snapback] Satt å tenkte på det samme, viften så ut som en fra x800 serien(Grøsser). Betyggende å se at den er stillegående. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 bra dere kom med en test så fort, og med en prosessor som er litt mer folkelig en EE/FX seriene. litt dumt at koret er såpas langt (26 cm), jeg får ikke plass til det i mitt kabinett i hverfall, blir vell to GTS i SLI da får en tippe. Appropo GTS, kunne dere teste det også eller? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rene maskinen dette her jo! Effektforbruket er faktisk mindre enn 7950GX2, det er ikke ille altså. Vil kortet yte bedre i Windows Vista? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Bare lurer: hvorfor har vi DirectX? Er ikke OpenGL bra nok? Tror jeg må skaffe meg et slikt kort. Synes min 6800Ultra ikke er bra nok. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har tenkt på enn sånn en, mne vet egentli ikke helt har jo trossalt 11249 i 3Dmark06 fra før av så jeg er ikke sikker på om jeg trenger det eller ikke ? 7251078[/snapback] Tja, ting er jo mer enn bare 3DMark. Ikke ta tallet det programmet spytter ut som alfa og omega for 3D-ytelse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Bare lurer: hvorfor har vi DirectX? Er ikke OpenGL bra nok?7251525[/snapback] OpenGL er bra nok i massevis, men det er rettet mot litt forskjellige brukere og kvalitetskrav. Ikke at det ville hindret spillindustrien i å lage flere spill for OpenGL. Grunnen til at vil har Direct X er fordi microsoft ikke ønsket å hive seg på bølgen av åpne standarder og valgte å lage sin eget API for programmering av grafikk. Det har blitt utviklet i mange runder og endt opp litt annerledes enn den retningen OpenGL har utiklet seg. Microsoft vil helst kutte ut støtten for OpenGL (noe de ønsket å gjøre med Vista), men etter store protester snudde de i den saken. Dersom microsoft hadde fått det som de ville så hadde de gjort det vanskeligere for programvareleverandører å lage versjoner for både Windows og andre. Leverandørene ville nok først og fremst prioritert windows siden de fleste kundene bruker det. Det er en sleip taktikk for å få programvareleverandører til å slutte å støtte Vista "frivillig" slik at microsoft kan fortsette på sin vei mot verdensmonopol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå