Gå til innhold

Forslag?

maxmhz

Anbefalte innlegg

Eg har ei maskin med en

AMD K6-2 prosessor

100Mhz FSB

Asus V6800 Deluxe GeForce256 32MB DDR RAM grafikkkort

Eg skal overklokke den...er det noen som har forslag til effektive og gode avkjølingmetoder for ram, grafikkkort og prosessor? Eg vil gjerne høre forslag og erfaringer fra samme maskin... Eg tenker veldig på vannavkjøling(hjemmelaget seff.) Eg vil også ha et så lavt støynivå som mulig...men effektiv kjøling

Sett deg til å skriv!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en gang i tiden en slik en data på 450MHz. Den fikk jeg til å gå stabilt på 496MHz 124*4. Dette var med en vanlig 3dfxcool vifte og en dårlig kjøleribbe, da var det prosessoren som ikke ville mer "mener å huske at tempen lå på litt over 40C. Skal kjøre inn vann og peltiersystemet mitt på den hadde jeg tenkt. Sdram utvikler ikke så veldig mye varme så jeg er ikke sikker på om du vil tjene noe særlig på å kjøle ned den, men som sagt alle monner kan dra. Det går jo også ann å bytte ut rammen til 133MHz brikker, koster vel ca 250kr for 256ram.

Lenke til kommentar

Hoved kortet har en systembus på 100Mhz...men eg har sdram som støtyter 133Mhz...hvor mye tror du eg kan overklokke systemet mitt med vannavkjøling og peltier? Eg har en kamerat som har en 500Mhz P2(tror det var P2)Den prøvde eg å overklokke med standard kjøling bare for gøy...da fikk eg den opp i 700Mhz, men da var den så ustabil at det var skummelt! Men hadde man mekka til no jævli bra sjøling og sett opp spenningen til prosessoren noen hakk så er eg nesten sikker på at den kunne gå stbilt på 750Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...