Gå til innhold

Normann sikkerhetspakke bra?

Anbefalte innlegg

Når har det seg sånn at jeg byttet til Get bredbånd, som tidligere het UPC, og de tilbyr alle kundene sine et gratis virusprogramm som heter Normann, så lurte jeg på om den er noe bra. Jeg har jo Norton fra før, men den er utdatert, og det koster 799kr for ny, så burde jeg gå for den da eller?

Takker for alle svar, MVH abdi:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norman har etter min mening og erfaring et av markedet beste antivirusprogram. Jeg har aldri hatt et eneste virus eller trojan(som jeg vet om da) med Norman Virus Control.

Med Norman sin Internet Securitypakke får du også med brannmur. Denne brannmuren har ikke bestandig fått så god karakter som de andre, heller har ikke jeg brukt den(Foretrekker ZoneAlarm).

Lenke til kommentar
Norman har etter min mening og erfaring et av markedet beste antivirusprogram. Jeg har aldri hatt et eneste virus eller trojan(som jeg vet om da) med Norman Virus Control.

Med Norman sin Internet Securitypakke får du også med brannmur. Denne brannmuren har ikke bestandig fått så god karakter som de andre, heller har ikke jeg brukt den(Foretrekker ZoneAlarm).

7252732[/snapback]

ok, men jeg har jo windows brannmur, så funker ikke denne greit for meg?

Lenke til kommentar

Norman er etter min mening noe forbanna drit. Fungerer bra med det at jeg ikke har fått noe virus el. Men den har en artig funksjon som heter sanntid søking som betyr at Norman scanner filer du bruker, når du bruker dem, så hvis du liker å spille noe uten en 2 sekunders lagg nå og da så ville jeg anbefale deg å velge noe annet. Jeg har fortsatt Norman og kommer til å kjøpe en ny antivirus nå fordi jeg er drittlei av å måtte skru antivirusen min av og på før jeg skal gjøre noe krevende som ikke trenger antivirusen på.

Lenke til kommentar

Brukt stort sett Norton Internet Securitypakke heil tiden vedlig bra program.

Har ikkje kjøpt eller testa ut den ny versjonen 2007 men er veldig fornøyd med 2006 versjoen.

So kan godt anbefale Norton har vore bort i en del Norman likte den ikkje so godt.

Er mange typer antvirus so er bra og dårlig so det er vel mest smak og behag.

Kjøyre Norton på den pcen og AVG på den andre får den ikkje er kraft nok og bruke norton :D

Har testa ut en god del Internet Securitypakke men liker Norton best :thumbup:

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

7252732[/snapback]

ok, men jeg har jo windows brannmur, så funker ikke denne greit for meg?

7266205[/snapback]

Jeg vet ikke om det er forandret nå, men Windows sin brannmur har en mangel som andre brannmurer har. Det er utgående filtrering av trafikk. Jeg liker å begrense hvilke programmer som får lovt til å bruke Internett. På denne måten kan man begrense trafikk ut fra eventuelt trojan eller virus. Dette hensynet tar ikke Microsoft.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Norman er etter min mening noe forbanna drit. Fungerer bra med det at jeg ikke har fått noe virus el. Men den har en artig funksjon som heter sanntid søking som betyr at Norman scanner filer du bruker, når du bruker dem, så hvis du liker å spille noe uten en 2 sekunders lagg nå og da så ville jeg anbefale deg å velge noe annet. Jeg har fortsatt Norman og kommer til å kjøpe en ny antivirus nå fordi jeg er drittlei av å måtte skru antivirusen min av og på før jeg skal gjøre noe krevende som ikke trenger antivirusen på.

7267169[/snapback]

Jeg har aldri hatt det problemet med Norman.

Sanntidsøking er etter min mening en veldig viktig funksjon for et antivirusprogram, men Norman er ikke alene om sanntidsøking. Selv spill kan bli infisert og smitte ved eksekvering. Jeg kan ikke tro at Norman sanntidsøker hele tiden mens programmet/spillet kjører, men bare ved eksekvering.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Er ikke noen ekspert på antivirus, men Normans sanntidssøking er et kjent problem for mange. Det lagga ikke før, men plutselig en dag kom laggen og ingenting jeg kunne gjøre i options for å få fjerna den bortsett fra å skru av hele antivirusen. Nå som jeg har byttet til CA antivirus har jeg ingen problemer lenger, den laggen som brukte å komme hvert andre minutt eller så er borte.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par uheldige episoder med norman.

Det er for det første noe dritt å avinstallere.

Som nevnt, bruker den sanntidssøking, så hvis du ikke har syk hardware, kan du vente deg en del lagg på de tyngste spillene. (hvis du ikke skrur den av da)

For min del var det mye den ikke tok av virus etc.

Spør du meg har den en utrolig masete brannmur, som nærmest forbyr alle sider.

Vanskelige menyer er det også, alt er spredt rundt omkring

Og sist men ikke minst fikk jeg et dårlig intrykk av norman, det værste var at en ufullstendig avinstallering gjorde at hele systemet ble f***a opp. (unnskyld utrykket). Og jeg måtte derfor reinstallere windows.

Har nå fatt meg norman 2007 interett security. Funker knall bra, eneste minus er at det er en litt for nybegynnertilrettelagt meny. Men det har jeg ikke noe problem med.

Symantec kjører kampanje på internet security + system works (program som renser pcen din og gjør at den kjører raskere, og den har noen fiffige go back funskjoner og sånt, hvis du skulle være så uheldig å installere noe drit på pcen).

Vel konklusjonen min er: hold deg unna norman, det er selvfølgelig bedre enn ingenting. Men ingen god løsning spør du meg. Har hørt at Panda, Mcafee også er gode alternativer. Også norton er OK

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Vil anbefale dere alle som ønsker å prøve en ny sikkerhetsløsning på sin datamaskin å teste ut Kaspersky Internet Security 6. Der får du alt du trenger, pent innpakket i et lite interface som IKKE krever 90 av systemressurser på surr.

Den har en svært god antivirus, samt proactive defence som kan stoppe virus før de er kjent.

I tillegg koster den ikke allverden. De som vil kjøpe den kan få en kode som gir deg 30% rabatt. Via PM Er det flere lisenskjøp av gangen (venner osv, får du enda 30%) av en pris som er 60 dollar pr lisens/år. Ikke mye vi snakker her med andre ord.

http://www.kaspersky.com

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Vil anbefale dere alle som ønsker å prøve en ny sikkerhetsløsning på sin datamaskin å teste ut Kaspersky Internet Security 6. Der får du alt du trenger, pent innpakket i et lite interface som IKKE krever 90 av systemressurser på surr.

Den har en svært god antivirus, samt proactive defence som kan stoppe virus før de er kjent.

I tillegg koster den ikke allverden. De som vil kjøpe den kan få en kode som gir deg 30% rabatt. Via PM Er det flere lisenskjøp av gangen (venner osv, får du enda 30%) av en pris som er 60 dollar pr lisens/år. Ikke mye vi snakker her med andre ord.

http://www.kaspersky.com

7285636[/snapback]

Kaspersky er bra det. Men jeg syntes det finnes bedre løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...