knut Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Dell har denne høsten tatt i mot AMD med åpne hender og funnet plass til AMD-prosessorer flere av sine produkter. Les mer Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr! 7251541[/snapback] Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr! 7251541[/snapback] Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel. 7251920[/snapback] Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr! 7251541[/snapback] Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel. 7251920[/snapback] Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt. 7252372[/snapback] Tja, det spørs helt på hvordan strømforbruket på de resterende komponentene er. Ofte har AMD-bærbare inneholdt en strømgjerrig CPU som er direkte sammenlignbar med Intel sine bærbare CPU'er, men det hjelper lite dersom brikkesettet/hovedkortet ikke er strømgjerrig. Nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er for øyeblikket, og jeg håper og tror at Dell har utstyrt sine AMD-bærbare med de bra og strømgjerrige komponenter, men dette er likevel noe en kan ha i bakhodet. Har opplevd flere AMD-bærbare med billige Sempron-prosessorer og noen strømslukere av hovedkort, slik at batteritiden er kort, og selve PC'en blir unødvendig varm i forhold til ytelsen. Likevel er dette utrolig positivt, og jeg er glad for at forbrukere nå har større valgfrihet når det gjelder valg av plattform hos dell Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 De vet å skryte av det også, ihvertfall firmaavdelingen har gjort AMD til et poeng. Jeg får nyhetsbrev flere ganger i uken fra både firma- og privatavdelingen, og førstnevnte har hatt 1501 og E521 (stasjonær) på hovedplassen med "Eksplosiv ytelse med AMD-teknologi" som overskrift i flere utsendelser. Så dette er ikke bare prislistefyll, men noe de vil at folk skal kjøpe. Geir Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr! 7251541[/snapback] Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel. 7251920[/snapback] Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt. 7252372[/snapback] Tja, det spørs helt på hvordan strømforbruket på de resterende komponentene er. Ofte har AMD-bærbare inneholdt en strømgjerrig CPU som er direkte sammenlignbar med Intel sine bærbare CPU'er, men det hjelper lite dersom brikkesettet/hovedkortet ikke er strømgjerrig. Nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er for øyeblikket, og jeg håper og tror at Dell har utstyrt sine AMD-bærbare med de bra og strømgjerrige komponenter, men dette er likevel noe en kan ha i bakhodet. Har opplevd flere AMD-bærbare med billige Sempron-prosessorer og noen strømslukere av hovedkort, slik at batteritiden er kort, og selve PC'en blir unødvendig varm i forhold til ytelsen. Likevel er dette utrolig positivt, og jeg er glad for at forbrukere nå har større valgfrihet når det gjelder valg av plattform hos dell 7252486[/snapback] Nettop. Det er visse ting med Windows XP som gjør at enkelte "requests" må ut på en lengre reise på AMD-chipset, med den følge at prosessor må aktiveres oftere. Derfor er batteritiden noe lavere med AMD's prosessorer, pga chipsettet. Dette vil løse seg i fremtidige chipset som designes av AMD/ATI. Jeg leste om dette i et intervju med en AMD executive like etter fusjonen AMD/ATI. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hva veier Inspiron 1501? Redigert: Jeg fant ut av det selv. Fra ca 2,8 kg med 6-cellers batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå