meitemark Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg skal sette opp en til filserver og mangler da den siste viktige detaljen, nemlig et hovedkort. Jeg har lett og kikket men det finnes så mange muligheter at jeg egentlig ikke fatter bæret lenger, og ettersom det er en filserver er det visse detaljer jeg trenger og andre jeg ikke trenger: Hva trenger jeg: 1) Flest mulig SATA kontakter. 4 er minimum, 6 flott og alt over er vidunderlig. 2) Onboard skjermkort. Hadde spart meg for mye, både i penger og annet. 3) Det hadde virkelig vært en fordel med onboard GBlan. Hva som ikke er så viktig: Sokkel. Om det er 775 eller AM2 spiller liten trille. Bare det er en av de to så Formfaktor: m-ATX, ATX eller E-ATX er helt greit. Pris: Jeg kan fint spandere en drøy tusenlapp på det Hva som er noenlunde viktig for meg: Ikke MSI eller SiS. De to merkene har skapt så mye problemer for meg at alle slike ting har endt opp som blink på skytebaner. Noen som kan hjelpe meg ut fra disse kriteriene? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg skal sette opp en til filserver og mangler da den siste viktige detaljen, nemlig et hovedkort. Jeg har lett og kikket men det finnes så mange muligheter at jeg egentlig ikke fatter bæret lenger, og ettersom det er en filserver er det visse detaljer jeg trenger og andre jeg ikke trenger: Hva trenger jeg: 1) Flest mulig SATA kontakter. 4 er minimum, 6 flott og alt over er vidunderlig. 2) Onboard skjermkort. Hadde spart meg for mye, både i penger og annet. 3) Det hadde virkelig vært en fordel med onboard GBlan. Hva som ikke er så viktig: Sokkel. Om det er 775 eller AM2 spiller liten trille. Bare det er en av de to så Formfaktor: m-ATX, ATX eller E-ATX er helt greit. Pris: Jeg kan fint spandere en drøy tusenlapp på det Hva som er noenlunde viktig for meg: Ikke MSI eller SiS. De to merkene har skapt så mye problemer for meg at alle slike ting har endt opp som blink på skytebaner. Noen som kan hjelpe meg ut fra disse kriteriene? Du sier du mangler den siste og viktigste detaljen, hovedkort, og da betyr dette at du har alt det andre? CPU f.eks? Visst ja, så spiller det faktisk en stor trille om du skal ha s775 eller AM2! Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Du sier du mangler den siste og viktigste detaljen, hovedkort, og da betyr dette at du har alt det andre? CPU f.eks? Visst ja, så spiller det faktisk en stor trille om du skal ha s775 eller AM2! 7250956[/snapback] Pedant. At jeg har alt klart vil ikke nødvendigvis si at jeg har kjøpt alt inn og at det ligger pent i esker forran meg, men heller at jeg vet om alle de andre delene jeg skal ha. Og siden dette er en filserver vet jeg bare at jeg stapper i den billigste prosessoren jeg finner til hva nå enn slags hovedkort jeg skal ha. Hovedkort er tross alt den delen man setter alt sammen på i en maskin, så jeg tror fint jeg kan definere den som den viktigste detaljen. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Pedant. At jeg har alt klart vil ikke nødvendigvis si at jeg har kjøpt alt inn og at det ligger pent i esker forran meg, men heller at jeg vet om alle de andre delene jeg skal ha. Og siden dette er en filserver vet jeg bare at jeg stapper i den billigste prosessoren jeg finner til hva nå enn slags hovedkort jeg skal ha. Hovedkort er tross alt den delen man setter alt sammen på i en maskin, så jeg tror fint jeg kan definere den som den viktigste detaljen. Akkurat ja... Må fortsatt vite hvilken CPU du skal ha for å få anbefalt noen HK.. AMD? Intel P4? C2D? EDIT: Innlegg 1000! Endret 9. november 2006 av Maverick2002 Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Akkurat ja...Må fortsatt vite hvilken CPU du skal ha for å få anbefalt noen HK.. AMD? Intel P4? C2D? EDIT: Innlegg 1000! 7251683[/snapback] Hvis det er slik du skal være... AMD er en produsent, ikke en CPU. Intel P4 er en prosessorserie, ikke en spesifikk sokkel. C2D -----------------------------||-------------------------- Hva slags prosessor har jeg allerede svart på. Billigste jeg finner, enten 775 eller AM2, som IGJEN avhenger av hvilket hovedkort jeg skal bruke. Det er ikke det minste viktig HVILKEN av de det er. Hva som er viktig har jeg listet opp i førsteposten. Endret 9. november 2006 av meitemark Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Asus P5B-V Hvis det er slik du skal være... AMD er en produsent, ikke en CPU. Intel P4 er en prosessorserie, ikke en spesifikk sokkel. C2D -----------------------------||-------------------------- Du sier ikke det... Istedet for å ta en spydig tone som (tydligvis) gjør at ingen gidder å svare på innlegget ditt, så kan du prøve å være litt mer presis på hva du mener! Du kunne kanskje sagt at CPU ikke spiller noen rolle!? Intel Desktop Board Asus P5B-V Endret 10. november 2006 av Maverick2002 Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Asus P5B-V Du sier ikke det... Istedet for å ta en spydig tone som (tydligvis) gjør at ingen gidder å svare på innlegget ditt, så kan du prøve å være litt mer presis på hva du mener! Du kunne kanskje sagt at CPU ikke spiller noen rolle!? Intel Desktop Board Asus P5B-V 7256425[/snapback] Tusen takk, det var akkurat noe slikt jeg håpet å få. Jeg beklager at jeg tok den muligens noe spydige tonen, men oppfattelsen av slikt varierer mye med det skrevne ord. Jeg trodde jeg forklarte det godt nok med Sokkel. Om det er 775 eller AM2 spiller liten trille. Bare det er en av de to så men det er tydelig at jeg tok feil. Beklager så mye. mvh meitemark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå