SAS Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Er det mulig og gjenopprette ett raid-0 oppsett? Array’en eller stripinga (el hva det heter)? Jeg har ett Abit KT7A-RAID hovedkort hvor jeg kjører 4stk 60GB Maxtor HDD i Raid-0. Det her er hva som har skjedd!!! Når jeg startet pc’en så fant den bare 3 disker… jeg fikk ei feilmelding som sa noe om att den ene disken ikke svarte og att den kunne være defekt. Bytt disken og start på nytt. Jeg slo av pc’en og startet den på nytt uten å gjøre noe annet. Da fant den alle diskene men den startet ikke opp operativsystemet. Gikk inn i raid-bios’en og der var det ikke noe raid-oppsett lenger. Det er ikke gjort noen som helst forandring på pc’en. Alle diskene er de samme og det virker ikke som det er noen feil på noen av dem. Håper det er noen som kan hjelpe meg med det her!! SAS [ Denne Melding var redigert av: SAS på 2002-11-12 02:46 ] Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Det finnes etpar verktøy som muligens kan hjelpe deg. Jeg fant disse på en side som het "Pauls Unofficial ABIT KT7 Motherboard FAQ", men denne siden finnes tydeligvis ikke mer, noe som irriterer meg endel... Dessuten kan du sjekke diskene med etpar verktøy fra Maxtor Lykke til! Får du diskene opp og gå igjen, så kopier alt over på an HDD som du låner fra en kompis, kjøper el.l, og sett opp et 0/1 array. Like raskt og mye sikrere. Du mister 120GB lagringsplass, men safety first! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Paul's FAQ lå på VIA Hardware tidligere. Men nå har VH skiftet navn til Sudhian Media. FAQen finnes fremdeles den, bare gå inn på FAQ-seksjonen under "Features" på venstre delen av siden. Eller bruk denne direkte linken: http://www.sudhian.com/faqs.cfm Lenke til kommentar
SAS Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Takker... skal sjekke det ut. Er ganske sikker på att jeg aldri skal kjøre kun raid-0 igjen!! SAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå