Gå til innhold

Har du kjøpt nye typen bilskilter?

KristianF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her har vi alle år hatt fine og pene skilt. Og så finner de på å lage slikke überstygge skilt som det der...

håper ikke bilen min har slike, og har de ikke det, kommer jeg aldri til å bytte de bort...

Og hva er messom greia med å lage nye typer skilt hele tiden?

Lenke til kommentar
Når du får nye skilter, antar jeg du får nye årsavgiftmerker med og?

7734980[/snapback]

Stemmer, nye oblat leveres ut sammen med nye skilt. :)

448 med mindre det kom nye priser fra 1. januar (og du har vanlige store smale skilt). :)

7734613[/snapback]

Har den forrige skilttypen

7736693[/snapback]

Riktig, men tenkte på selve fysiske størrelsen på skiltet, regner med du har slike de fleste personbiler har (som da heter store smale på fagspråket).. :)

7736738[/snapback]

Den siste oppdateringen kom fordi de som var før ikke hadde optimal lesbarhet i fotobokser/bomringer/parkplasser/osv. :)

Men er enig, syns de som var før oppdateringen er mye penere enn de nye som kom. Spesielt varebiler med grønne skilt, de ser jo nå ut som et tivoli i fronten. :)

Lenke til kommentar
Er fornøyd med fasongen på norske skilter. Lange og fine, mens amerikanske er veldig dumme, sånne høye og smalere.. Passer ikke så bra på alle biler. Passer dog veldig bra på amerikanske biler, sikkert :p

7740485[/snapback]

jeg liker de skiltene, de er mye finere, også er det litt "pynt" som viser hvor de er ifra. slik skulle vi hatt det i norge å.

Lenke til kommentar
Er fornøyd med fasongen på norske skilter. Lange og fine, mens amerikanske er veldig dumme, sånne høye og smalere.. Passer ikke så bra på alle biler. Passer dog veldig bra på amerikanske biler, sikkert :p

7740485[/snapback]

jeg liker de skiltene, de er mye finere, også er det litt "pynt" som viser hvor de er ifra. slik skulle vi hatt det i norge å.

7741053[/snapback]

Jeg er helt enig med deg. Dessuten er det ikke påbudt med skilter foran i USA, var ihvertfall slik før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

7736738[/snapback]

Den siste oppdateringen kom fordi de som var før ikke hadde optimal lesbarhet i fotobokser/bomringer/parkplasser/osv. :)

7736947[/snapback]

Desto bedre grunn til å beholde de gamle skiltene, og i alle fall ikke betale penger for å bytte til de nye, vil jeg si! :thumbup:

Lenke til kommentar
Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? :whistle:

7328418[/snapback]

Ja. Du kan jo eventuelt bare gi Biltilsynet de gamle og bestille nye, så slipper du å levere falsk anmeldelse, som er ulovlig.

Har du mista/stjålet skilta dine, må dettes meldes til Politiet før Biltilsynet har lov å bestille nye. Tapsmeldingsskjema kan hentes hos politiet, Biltilsynet, nettet, osv. Forøvrig samma skjema på tap av skilt som på tap av vognkort, men på vognkort slipper man å melde det til politiet først.

7355898[/snapback]

Jeg har fått skadet skiltet foran på bilen min, kjørte inn i snøfonna her.

Samtidig hadde det vært fett og fått et nytt nummer.

Men hvis jeg melder de stjålet til Politiet, og bruker bilen som vanlig, også når jeg skal til biltilsynet, hvilken risiko løper jeg da?

Jeg har jo begge skiltene enda liksom...

Kan man velge hvilke bokstaver man får på det nye skiltet?

Hva koster det, må jo ha nytt vognkort også da?

Samt melde fra til forsikringa også? :hmm:

Komplisert dette her :blush:

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Komplisert dette her  :blush:

8063742[/snapback]

Man beholder det gamle nummeret. Jeg har forøvrig gamle skilt (ikke den forrige, dårlig lesbare typen, men den før der igjen) på bilen, men på mopeden har jeg de nye med norskt flagg.

Lenke til kommentar
Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? :whistle:

7328418[/snapback]

Ja. Du kan jo eventuelt bare gi Biltilsynet de gamle og bestille nye, så slipper du å levere falsk anmeldelse, som er ulovlig.

Har du mista/stjålet skilta dine, må dettes meldes til Politiet før Biltilsynet har lov å bestille nye. Tapsmeldingsskjema kan hentes hos politiet, Biltilsynet, nettet, osv. Forøvrig samma skjema på tap av skilt som på tap av vognkort, men på vognkort slipper man å melde det til politiet først.

7355898[/snapback]

Jeg har fått skadet skiltet foran på bilen min, kjørte inn i snøfonna her.

Samtidig hadde det vært fett og fått et nytt nummer.

Men hvis jeg melder de stjålet til Politiet, og bruker bilen som vanlig, også når jeg skal til biltilsynet, hvilken risiko løper jeg da?

Jeg har jo begge skiltene enda liksom...

Komplisert dette her :blush:

8063742[/snapback]

Skal du ha nytt nummer må ett eller begge være mistet eller stjålet (ikke helt 100% sikker på at det holder å miste ett, men mener å ha lest det i ettellerannet regelverk).

Om du skal få nytt skiltnummer kan du velge bokstavkombinasjon, ja, men det vil også ta lenger tid å skaffe, da det må bestilles/leveres.

Koster ingenting mer enn hva selve skiltene koster, dvs 448 om det er normalstørrelse på skilta (tar man skilter den aktuelle trafikkstasjonen har på lager (dvs de skilta de bruker på nyregistreringer), er det billigere, disse koster noe under 250 mener jeg). Vognkort er gratis. :)

Så man kan ikke bare levere inn de gamle skilta og be om nytt nummer. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...