Mauro Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Dette er nok bare en vanesak. Om 1-3 år til vil det være helt normalt skal dere se. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Står ikke Biltema på de. Er helt svarte. Hater skiltplater med navnet på stedet der man kjøpte bilen, synes det er så stygt. Vet egentlig ikke hvorfor, men sikkert noe jeg har innbilt meg bare. 7268994[/snapback] Finnes det slike plater med en eller annen morsom/kul tekst å få kjøpt? Står 'Baksetespesialisten' på skiltplatene mine, og det ser jo litt teit ut....spesielt siden jeg ikke har bakseter i bilen ....men 'Baksetespesialisten' kan vel kanskje bety noe annet og da.... :!: mvh Pantera Lenke til kommentar
trafikklaereren Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? 7328418[/snapback] Ja, men du må uansett betale for dem. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? 7328418[/snapback] Ja, men du må uansett betale for dem. 7329686[/snapback] Må du vel først melde dem stjålet til politiet, og bilen vill få et nytt registeringsnummer. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? 7328418[/snapback] Ja, men du må uansett betale for dem. 7329686[/snapback] Må du vel først melde dem stjålet til politiet, og bilen vill få et nytt registeringsnummer. 7330873[/snapback] Hehe, nytt registreringsnr. får du ikke....da ville jo jeg meldt mine stjålet helt til jeg fikk et jeg var fornøyd med Du skriver en tapsmelding på biltilsynet når du bestiller nye skilt. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? 7328418[/snapback] Ja, men du må uansett betale for dem. 7329686[/snapback] Må du vel først melde dem stjålet til politiet, og bilen vill få et nytt registeringsnummer. 7330873[/snapback] Du KAN søke om nytt reg.nummer. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ahok, trodde en fikk det automatiskt når skiltene ble stjålet. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du KAN søke om nytt reg.nummer. Det var nytt for meg. Er det Vegvesnet du søker til da? På Vegvesnet sine sider har de skjema for tap av kjennemerke, men der kan du hvertfall ikke søke om nytt reg.nummer. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har ikke planer om å gjøre det.. Men kan jeg beholde de gamle skiltene om jeg kjøper nye? Eller må de leveres inn? Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har ikke planer om å gjøre det.. Men kan jeg beholde de gamle skiltene om jeg kjøper nye? Eller må de leveres inn? 7335060[/snapback] Du kan bestille nye uten å levere inn de gamle, men når du skal hente de må du ha med de gamle så blir de makulert. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg skulle ønske vi kunne få skilt med valgfritt nr/bokstaver. Slik som i USA og noen andre land. A55 H0L3 for eksempel... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Du KAN søke om nytt reg.nummer. Det var nytt for meg. Er det Vegvesnet du søker til da? På Vegvesnet sine sider har de skjema for tap av kjennemerke, men der kan du hvertfall ikke søke om nytt reg.nummer. 7334529[/snapback] § 2-5. Kjennemerker 1. Kjennemerke til kjøretøy skal være av utførelse fastsatt av Vegdirektoratet. 2. Registreringspliktig kjøretøy skal ha kjennemerke med sorte tegn på hvit reflekterende bunn, med følgende unntak: a) Kjøretøy som bare brukes utenfor offentlig veg, kan ha kjennemerke med lysegule tegn på sort bunn. Kjøretøy som på grunn av vekt eller dimensjon ikke tillates brukt på offentlig veg, skal ha slikt kjennemerke. Kryssing av offentlig veg er tillatt med kjøretøy med slikt kjennemerke. Om nødvendig må dispensasjon eller brukstillatelse være innhentet. b) Varebil klasse 2 skal ha kjennemerke med sorte tegn på grønn reflekterende bunn. c) Kjøretøy tilhørende Forsvaret skal ha kjennemerke med sorte tegn på gul bunn. d) Kjøretøy som eies av fremmed stats diplomatisk eller konsulær stasjon, av diplomatisk eller konsulær tjenestemann, av diplomatisk stasjons administrative eller tekniske personale eller av familiemedlem, og som nyter privilegier og immunitet i henhold til Wien-konvensjonen av 1961 om diplomatisk samkvem, eller Wien-konvensjonen av 1963 om konsulært samkvem, skal ha kjennemerke med gule tegn på blå reflekterende bunn. e) Lisensiert rallybil, lisensiert trial- og lisensiert enduromotorsykkel som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift og som utelukkende brukes under konkurranse og organisert treningskjøring i henhold til reglement og godkjenning av Norges Bilsportforbund eller Norges Motorsykkelforbund, samt kjøring til og fra slike arrangement, skal ha kjennemerker med hvite tegn på sort bunn. f) Prøvekjennemerke skal ha hvite tegn på rød bunn. Engangs dagsprøvekjennemerke skal ha sorte tegn på rød bunn. Prøvekjennemerke som brukes på kjøretøy tilhørende Forsvaret, kan ha røde tegn på gul bunn. g) Kjøretøy som oppfyller vilkår fastsatt i forskrift av 28. mars 1967 nr. 9350 om bruk av utenlandsk motorvogn i riket og om særskilt registrering av motorvogn for midlertidig bruk skal i tillegg ha en 45 mm loddrett, rød bord på hver side. Med hvit skrift skal den venstre bord være påført tallet for den måned, og den høyre bord være påført de to siste sifre av tallet for det år, da registreringens gyldighet utløper. 3. Bil skal ha kjennemerke foran og bak. Beltemotorsykkel skal ha kjennemerke foran. Annet registreringspliktig kjøretøy skal ha kjennemerke bak. Tildelt kjennemerke skal følge kjøretøyet. Det kan likevel byttes med nytt kjennemerke med ny tegnkombinasjon ved tap/tyveri som er meldt til politiet dersom kjøretøyets eier ønsker det. Regionvegkontoret kan kreve at kjøretøyet utstyres med nytt kjennemerke dersom dette ikke lenger er godt lesbart, er skadet eller ikke passer inn i kjennemerkeseriene. Kjennemerke må ikke brukes til annet formål enn det er bestemt for. 4. Kjøretøy må ikke ha merke, skilt eller liknende som kan forveksles med påbudt merke eller kjennemerke, eller som kan vanskeliggjøre identifikasjon av kjøretøyet. 5. Tap eller tyveri av kjennemerke må være meldt til politiet før erstatningskjennemerke kan tildeles. Den som har lånt eller fått tildelt årsprøvekjennemerke, plikter omgående å melde eventuelt tap eller tyveri av dette til politiet samt framlegge gjenpart av politianmeldelsen for regionvegkontoret. 6. Innlevert eller inndratt kjennemerke oppbevares av regionvegkontoret i 6 måneder. Endret 22. november 2006 av Autofil Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Misliker de nye skiltene mektig, skal jeg aldri sette på bilen min.. Og ja, jeg gikk forbi en audi her om dagen, og var sikker på at det var en øst-europeisk bil helt til jeg kikka litt nærmere.. Men ja, jeg syns de er fæle.. Det blå skjærer jo mot resten av bilen, ihvertfalll de fleste andre farger. Liker det ihvertfall ikke! Glad vi ikke MÅ bytte. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Syntes de hvite ser helt ok ut, men de til varebil blir litt for mange farger for min smak. Lenke til kommentar
Katiie Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Uff, de nye skiltene er fæle. Det oser jo EU av dem. I tillegg ser de norske bilene østeuropeiske ut. Grunnen til dette er likheten mellom bokstavkombinasjonen og flagget. Synes også det er estetisk stygt. Blåfargen kræsjer med mange bilfarger, og bilen blir seende flashy ut. Det ødelegger for stilrenheten, imo. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Visst jeg skrur av de gamle skiltene mine og sier at dem er stjålet, får jeg nye da? 7328418[/snapback] Ja. Du kan jo eventuelt bare gi Biltilsynet de gamle og bestille nye, så slipper du å levere falsk anmeldelse, som er ulovlig.Har du mista/stjålet skilta dine, må dettes meldes til Politiet før Biltilsynet har lov å bestille nye. Tapsmeldingsskjema kan hentes hos politiet, Biltilsynet, nettet, osv. Forøvrig samma skjema på tap av skilt som på tap av vognkort, men på vognkort slipper man å melde det til politiet først. Hehe, nytt registreringsnr. får du ikke....da ville jo jeg meldt mine stjålet helt til jeg fikk et jeg var fornøyd med 7332590[/snapback] Det kan du få, om du ønsker det.Selvsagt kan du "miste" det til du får et bra, men noen vil ta hintet lenge før, siden det står i systemene når du har bytta skilt før. Du KAN søke om nytt reg.nummer.7334378[/snapback] Trenger ikke søke, mener jeg. De gangene jeg har vært borti det tildeles det bare i systemet. Reglene sier du har krav på nytt nummer om du mister skilta. Litt usikker på om du kan kreve nytt om du bare mister ett, men mener jeg leste en plass i dokumentasjonen for AutoSYS at man kunne det. Du KAN søke om nytt reg.nummer.På Vegvesnet sine sider har de skjema for tap av kjennemerke, men der kan du hvertfall ikke søke om nytt reg.nummer.7334529[/snapback] Søknad er overflødig tror jeg.Uansett, det er samma skjema for vognkort og skilt, derfor er det ikke noe søknadsfelt der. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvor mye koster det for nye skit da? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 448 med mindre det kom nye priser fra 1. januar (og du har vanlige store smale skilt). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Når du får nye skilter, antar jeg du får nye årsavgiftmerker med og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå