Gå til innhold

Har du kjøpt nye typen bilskilter?

KristianF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reis til Tyskland du, der er de mer strengere på slike ting.

Satt selv på en buss for lenge siden som fikk bot for å ikke ha en "N" på seg og at bussen kjørte forbi en campingbil på høyre side.

Jeg skal bestille de nye skiltene jeg også, må bare vente til eksamen er over. Gidder ikke å lage et "feste skilt penest mulig" prosjekt før jeg har gjort eksamen ferdig.

Dessuten skal jeg også skifte dekka også, slik at dette har høyere prioritet.

Lenke til kommentar

Da var skiltene her.

Har fått montert de på merca til pappa nå.

Skal montere på min så fort jeg finner ut hvordan jeg klarer å åpne bagasjerommet :p

Forresten, skiltholderne fra biltema er helt svarte uten skrift.

Finnes også i "krom".

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar
Jeg synes bilene ser utenlandske ut. ;)

7292723[/snapback]

Helt enig. Østeuropeiske...

7293544[/snapback]

Det er bare fordi de fleste bilene du har sett med slike skilt er østeuropeiske slitne biler i Norge. Skiltene i resten av EU er omtrent helt like, bortsett fra bokstav og tall kombinasjonene. Personlig synes jeg de "gode gamle" norske skiltene er de kjedeligste og styggeste jeg har sett. Skulle gjerne hatt amerikansk-lignende skilt hit til Norge.

Når man bestiller nye sånne skilt, får man med nye oblater også?

Lenke til kommentar
Styggeste skilta jeg har sett på lenge. Og ikke nok med det, men dette er nok et bevis på at regjeringa i Norge føyer seg for EU sine krav, selv om Norge offisielt sett ikke er noe EU-land.

EØS-direktiver meg opp i solskinnsgangen... :p

7290001[/snapback]

Nå var vel grunnen til at det tok så lang tid før de ble innført at eu ikke var så keen på at vi skulle ha sånne skilt i norge...

Forøvrig synes jeg det kunne vært mer hvitt i det norske flagget på skiltet. Det blir så veldig rødt.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal alle sammenligne skiltene med østeuropeiske?

Er da like i hele europa.

Er vel det at dere ser mest av polakker o.l. her med bilene sine.

7293564[/snapback]

Det kan nok ha mye med saken å gjøre, ja, men det betyr jo ikke at det er feil.

Jeg syns skilta ligner på østeuropeiske (polsk/latvisk/litausk), mest fordi halve nabolaget er dandert med biler fra disse landene, og jeg ser på det som noe negativt.

Blir det samme som med ordet neger. I teorien er ikke navnet negativt ladd, det er bare den allmenne oppfatningen som gjør at det har blitt det.

Men er det ingen som har kjøpt skilter som har fått klistremerke over det blå..? Lurer på hvordan det ser ut..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om de nye skiltene. Lå bak en bil i dag som hadde disse skiltene og trodde først det var en turist som hadde kjørt seg voldsomt bort,men neida han var fra bygda. Det er kanskje en tilvendingssak,men de gamle skiltene mine sitter godt der de sitter foreløpig.

Lenke til kommentar
Skiltene i resten av EU er omtrent helt like, bortsett fra bokstav og tall kombinasjonene. Personlig synes jeg de "gode gamle" norske skiltene er de kjedeligste og styggeste jeg har sett. Skulle gjerne hatt amerikansk-lignende skilt hit til Norge.

7293585[/snapback]

Mange vest-Europeiske skilt er ikke lik de norske. Mange har gule skilt, noen har bittesmå skilt, og en del (f.eks Tyskland og Sverige) har svære klistremerker på dem.

Faktisk så er øst-Europeiske skilt mye mer lik våre enn vest-Europeiske er. F.eks Bulgaria, Polen, Finland (kanskje ikke tradisjonelt øst-europeisk land, men allikevel) og Slovakia.

Lenke til kommentar

Jeg digger de nye skiltene :) synes de ser kjempefine ut. Dessuten så er det ikke EU-krav, EU er jo grunnen til at vi ikke fikk disse tidligere. Ta en kikk på http://www.europakommisjonen.no/presse/bilskilter.htm som er noe EU har skrevet i 2004 da man først ønsket å innføre slike skilter i Norge. Det er jo også greit å slippe å klistre N-merke på bilen når man kjører i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...