oojtk Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 La meg få begynne med å si hvor opprørt jeg er over at ting tar tid, samt de ørtentusen leverandørene som gir ut titalls modeller av samme laptop. Jeg er luta lei av å vente. Min stasjoner hjemme tipper rundtomkring 3 år på disse tider, og studenttiden min begynner på igjen etter 2 års arbeid. Jeg er nå klar til å kjøpe meg en skikkelig laptop som jeg kan bruke bærbart når jeg vil det, eller koble til min dell 24" og mus/tastatur når jeg er i leiligheten. la meg ramse opp et par av spesifikasjonene som ville kommet gitt meg godt humør. Centrino DUO 2 T7400 15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050) 4096 MB DDR2 667 200 GB SATA2 DX10 skjermkort WLAN 802.11n Jeg forstår jo det at 4 gb ram per i dag gir en fin ekstrautgift på 10k. Men La oss si 2 gb ram da, hvor lenge dere tror det tar før denne maskinen er ute i markedet? Jeg er ikke ute etter noen 17". Jeg skal tross alt ha en bærbar jeg kan bruke til mine formål. Denne ville kjørt vista prem. og alle ville vært glad, i hvert fall jeg. Acer Travelmate 8215 er jo nær allerede, men 802.11n og dx10 er jo nykommere.. når klatrer disse inn i slike maskiner? noen som tørr gjette? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vel, du har jo macbook pro, om du MÅ ha 802.11n, og Core2Duo 2,16-2,33GHz, maks 3GB minne, 1440x900 oppløsning. Syns den er helt perfekt. Men grafikkytelsen du etterspør vil jeg ikke tro kommer før nærmere nyttår/utpå nyåret. De har jo akkurat sluppet det for stasjonære, så erfaringsmessig vil det ta noe tid før brikken er konvertert til å bli energigjerrig nok til å stappe inn i en laptop i formatet du vil ha den i. Heftigst spillytelse her i Norge har alikevel Dell XPS M1710 eller hva den heter, med GeForce Go7950GTX 512mb. Og der kan du vel få 4GB minne osv, men da må du opp på 17" desverre.. Så i realiteten da faktisk ingen alternativer som tilfredstiller dine krav. Lenke til kommentar
oojtk Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Vel, du har jo macbook pro, om du MÅ ha 802.11n, og Core2Duo 2,16-2,33GHz, maks 3GB minne, 1440x900 oppløsning. Syns den er helt perfekt. Men grafikkytelsen du etterspør vil jeg ikke tro kommer før nærmere nyttår/utpå nyåret. De har jo akkurat sluppet det for stasjonære, så erfaringsmessig vil det ta noe tid før brikken er konvertert til å bli energigjerrig nok til å stappe inn i en laptop i formatet du vil ha den i. Heftigst spillytelse her i Norge har alikevel Dell XPS M1710 eller hva den heter, med GeForce Go7950GTX 512mb. Og der kan du vel få 4GB minne osv, men da må du opp på 17" desverre.. Så i realiteten da faktisk ingen alternativer som tilfredstiller dine krav. 7250641[/snapback] Jeg har vært inne å kikket på den, men da snakker vi plutselig 13 000 kroner mer pga del apple og del stiv rampris fra apple, og oppløsningen på skjermen er lavere. Grafikkytelsen jeg er ute etter forstår jeg godt ikke har kommet til laptop, spørsmålet blir heller, kommer disse kortene i det hele tatt til 15,4", i hvertfall innen 3 måneder" DX10 med shader 4 ville vel kommet godt ut under Vista, etter hva jeg forstår av leverandørene og kritikerne. Jeg er jo igrunn ikke store gameren, men liker å ha mulighetene åpen, samt kjøpe det beste når jeg først skal kjøpe noe. Og i det legger jeg å ikke drite på leggen med å kjøpe det beste rett før en revolusjon kommer;p Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Når du sa du var luta lei, var jeg først sikker på at du hadde bestilt en maskin som det tok lang tid å få levert. Men du er lei av å vente på at "det neste beste" skal komme. Da skal du vente en stund er jeg redd, det vil altid være noe nytt rundt hjørnet. Hvis du venter på at DX10 kort til bærbare skal komme, vil det ikke være så lenge til det kommer 4-kjernes CPU, hvis du venter på trådløs n-standard vil det ikke være lenge til wireless USB kommer osv(er ikke helt sikker på når det kommer, det er mest for å illustrere ett eksempel). Kjøp en bærbar når du føler du trenger det. Og forresten: hvis du ikke er "den store gameren, vil du ikke få veldig bruk for DX10 heller. Det er nok først og fremst i spill(og bare de aller nyeste spillene sådann) du vil merke noe til det, Vista vil se bra ut med DX9 også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Når du sa du var luta lei, var jeg først sikker på at du hadde bestilt en maskin som det tok lang tid å få levert. Men du er lei av å vente på at "det neste beste" skal komme. Da skal du vente en stund er jeg redd, det vil altid være noe nytt rundt hjørnet. Hvis du venter på at DX10 kort til bærbare skal komme, vil det ikke være så lenge til det kommer 4-kjernes CPU, hvis du venter på trådløs n-standard vil det ikke være lenge til wireless USB kommer osv(er ikke helt sikker på når det kommer, det er mest for å illustrere ett eksempel). Kjøp en bærbar når du føler du trenger det.Og forresten: hvis du ikke er "den store gameren, vil du ikke få veldig bruk for DX10 heller. Det er nok først og fremst i spill(og bare de aller nyeste spillene sådann) du vil merke noe til det, Vista vil se bra ut med DX9 også... 7251041[/snapback] Forstår veldig godt hva du mener.. Men jeg tror kanskje det kan lønne seg ekstra godt å vente et par mnd siden det er så mye ekstra i vente i løpet av de neste mnd.. Det vil som sagt alltid komme noe nytt. Men de komponentene i en bærbar som er dyrest (som jeg vil tro) er grafikk kort og cpu. Siden det er i vente begge deler så er det kanskje smart å vente noen mnd ekstra.. Det er bare noe jeg tror. Det er jo umulig å si når det er smartest å handle noe nytt. Men slik som jeg ser det i forhold til tidligere diskusjoner og handler så kan jeg f.eks nevne de som kjøpte en dell i perioden mars-mai gjorde en god handel siden de ikke får mere for pengene i dag. Hvorfor? Mulig d var pga de fikk et godt tilbud. Men det har heller ikke kommet så veldig mye nytt siden da som gjør at de har tapt så mye penger på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå