-Teddy- Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Er det mulig å blokkere sine egne treff på google analytics? Dvs at når jeg går inn på google analytics, så blir ikke jeg telt som en "pageview" eller "Visitor". Lenke til kommentar
phex Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ja, det er mulig, men husker desverre ikke helt hvor/hvordan. Bare å rote litt i kontrollpanelet så finner du det sikkert! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har nå laget et filter som ekskluderer min ip-adresse. Problemet da er jo at jeg har ikke fast-ip, det hadde vært mye mer praktisk med en cookie. // Jeg kan jo litt php, kanskje jeg kan lage min egen cookie og sjekke om den eksisterer i PHP, rett og slett modifisere litt selv? Er jo ikke noe problem om andre også lager seg en slik cookie, eneste konsekvensen er at besøket deres ikke blir logget og det er jo ikke et så stort tap. Ikke tror jeg heller at noen har så stor interesse av å unngå å bli logget at de tar seg bryet med å lage en. Lenke til kommentar
dagasc Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg har nå laget et filter som ekskluderer min ip-adresse.Problemet da er jo at jeg har ikke fast-ip, det hadde vært mye mer praktisk med en cookie. // Jeg kan jo litt php, kanskje jeg kan lage min egen cookie og sjekke om den eksisterer i PHP, rett og slett modifisere litt selv? Er jo ikke noe problem om andre også lager seg en slik cookie, eneste konsekvensen er at besøket deres ikke blir logget og det er jo ikke et så stort tap. Ikke tror jeg heller at noen har så stor interesse av å unngå å bli logget at de tar seg bryet med å lage en. Dette er et gammelt innlegg, men skylle gjerne sett resultatet. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg lagde aldri det phpscriptet. Det hadde dog blitt seende slik ut: <?php if(cookien blabla ikke inneholder blablabla){ echo(' google analytics scriptet '); } ?> Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bruk Noscript til firefox. Da kan du blokke google-analytics.com og scriptene for maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå