kremt Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Vær litt obs på at ved chipping og med påføgende hardkjør kan du ryke både slangen fra turboen og selve turboen.... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 1.4 "bråkebøtta" TDI. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Er klar over at slikt kan skje, men har sett mange chipping prosjekter med denne motoren i andre biler som har fungert godt. Er derfor ikke så nølende. Har også møller i ryggen som hjelper på, og gjør at jeg ikke tar forstore sjangser! Vet ikke hvor store forskjeller det er mellom 1.4 og 1.9 motorene, men generelt har jeg inntrykk av at det er en driftssikker motor. Og ikke slik som med 2.5 fra Audi feks... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 1.4 "bråkebøtta" TDI. 7267620[/snapback] Den er litt spesiell pga at den er 3-sylindret Ingen sammenheng mellom 1,4 og 1,9 såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 1.4 "bråkebøtta" TDI. 7267620[/snapback] Den er litt spesiell pga at den er 3-sylindret Ingen sammenheng mellom 1,4 og 1,9 såvidt jeg vet 7268489[/snapback] Det jeg også så for meg Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hoho, en polo med så mye moment og hk må jo være grisefett, men syns det er rart at bilen min bruker like kort tid på å komme opp til 100 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Går ut i fra at du kjører bensinbil? Fra 50 til 100 derimot, i samme gir, da blir vel saken en annen ... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) ja. bensin 2-liter og 150 gamp Endret 13. november 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Etter chip tror jeg ikke 0-100 tidene vil være så forskjellige? Har ingen referanser men ... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 En Polo med 180hk TDi vil være raskere fra startstreken også. Men i mellomaksen antar jeg at du er.. ferdig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Men i mellomaksen antar jeg at du er.. ferdig. 7275668[/snapback] Mildt sagt Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Noen som vet om det foreligger typegodkjenning på denne bilen? Evt om det er mulig å finne det ut? Lenke til kommentar
Leffaen123 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Samme mod. golf veier 55kg mer så hvorfor importere polo? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Liker bilen. Og prisen med alt av utstyr er en del mere Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg kjører en 02 Passat med 130hk TDI .. den er selvsagt chippet, og jeg må si det går ganske bra unna. De fleste som sitter på lurer fælt på hva som har blitt gjort. Folk er fortsatt av den mening at diesel ikke går bra for alt i verden. VAG sin 130hk TDI er en svært god motor, selv orginal. Etter chip blir man kvitt "TDI-problemet" med at den mister draget ved 3000 RPM. Isteden drar den godt hele veien til rødmerkingen. Det som er litt ekstra morsomt, er at 130hk er kraftig forsterket i forhold til 100 og 115hk utgavene. Det er mange som driver med trim av disse motorene i england og statene, og de som driver med dette mener at motoren er bombesikker opp til 270-280hk. For å hente ut over 180-190hk må man selvsagt bytte turbo og eksos. Også pumpedyser må byttes om man skal over 240hk / 470nm. Racer man med bensinbiler på "vanlig" måte så sliter man litt, men start i 2. gir så hjelper det veldig Kanskje jeg plukker frem videokamera en dag .. så jeg kan lage en liten video av intrumentene i det jeg tar en rivstart fra 2. gir. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Folk er fortsatt av den mening at diesel ikke går bra for alt i verden. Disse menneskene har trolig kjørt en NB 190 med diesel, eller en tidlig Passat. Kanskje jeg plukker frem videokamera en dag .. så jeg kan lage en liten video av intrumentene i det jeg tar en rivstart fra 2. gir. 7910605[/snapback] Jeg hadde vært meget interessert i en mellomaks 80-120 jeg. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Kom med filmen ja. Meget intressant å se gjerne en mellomaks fra 50-100. Hvor mye kan man anta redusert aks tid fra 0-100, ved chipping? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Jeg mimrer litt om Poloen min da jeg fant dette bilde som jeg tok og sendte til Møller i sin tid og som jeg brukte vær gang jeg leverte bilen på verksted (omtrent 1 gang i uken). I det andre bilde ser vi samme bil på det stedet den fortjente å havne, nemlig tilbake hos Møller (jeg fikk pengene mine tilbake) Ps. Har riktig nok noen hyggelig minner fra den korte tiden bilen var på veien. Bl.a. kjørte jeg over 850 km med snitt rundt 110 km/t, med topp på 140 km/t før tanket gikk tom (33 l). Dessverre var ikke totalrekningskapet for drivstoff like rimelig når motor drakk opptil 1 l pr 1000 km olje. Endret 10. februar 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hvilken Polo var så det? 130hk? Hvilken års modell etc? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hvilken Polo var så det? 130hk? Hvilken års modell etc? 7916467[/snapback] 2003 1.4 TDI 75 hk - verdens verste moderne dieselmotor Endret 10. februar 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå