Gå til innhold

gigabyte ga-6bxe vil ikke flashe bios!!!

_+mayhem

Anbefalte innlegg

Hei driver og oppdaterer en pc for en kammerat.den har nevnte hk og en p2-350.har fått tak en p3-800/256/100 prossesor til denne da jeg har lest at flere andre har fått til dette.Problemet er at jeg får ikke til å flashe bios på hk(er nødvendig for å finne p-3).Lastet ned nyeste og nest nyeste bios fra gigabyte for å teste flere men nei.lastet også ned en exe fil som heter flash 860.Har lagd bootdisk med nevnte fil + bios alt starter og går prg.spør om jeg vil flashe bios osv. og at flash var suksesfull.trykker så esc for å gå ut men ser ikke noe forandring i bootscreen bios.alt er ved det samme.setter jeg inn p3-800 prossesoren.låser pcn seg får ikke trykket del knapp engang .

vcore står som ??=+0 ett eller annet og prossesor hastighet står som ?98 og noe.

Hjelp håper noen kan sende meg svar på hva som er galt her(har sittet i 4 timer nå og er rimelig frustrert)

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du flasher er det viktig å sette Load Setup Default ( eller hva det heter hos deg ), og les nøye

på supportsiden 'how to reflash m/b Bios':

http://www.giga-byte.com/support/support.htm

...ikke ha det travelt med escape-tasten etter meldinger, floppy er tregt, vent til lampa er slukket.

Har du sett om 'Bios-strengen' (initialene nede på bootscreen ) er endra etter flashinga ?

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-12 01:33 ]

Lenke til kommentar

prøver å flashe med 6bxe f3a bios(sikkert 20 ganger snart.alt virker ok ingen feilmeldinger heller) men ser ikke noe til den teksten ved bootscreen hvor ser jeg hvilken versjon jeg har.dette er hva som står under boot(litt forkortet:

AWARD MODULAR BIOS V4.51PG

INTEL440BX AGPSET BIOS FOR 6BXE V3.0

AWARD PLUG AND PLAY BIOS V1.0A

har reset cmos også.hvis jeg prøver p3-800 prossesoren låser maskinen seg i første bootscreen.kommer ikke inn i bios ved åp trykke del.vcore står som?? og pros.hastighet står som ett eller annet med ..98 til slutt.

Kan noen hjelpe meg her

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...